וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין לנו מזון": הוריקן "מתיו" המסוכן הכה בהאיטי השברירית

4.10.2016 / 11:17

הסופה, שצפויה להיות החזקה ביותר באזור בתשע השנים האחרונות, פקדה את אחת המדינות העניות ביותר באמריקה וגבתה שלושה קורבנות. חלק מאזרחי המדינה, שעדיין מתאוששת מרעידת האדמה ב-2010, כבר סובלים מרעב וממחסור בחשמל

צילום: רויטרס

הוריקן "מתיו", שעשוי להיות הסופה החזקה ביותר בקריביים בתשע השנים האחרונות, היכה הבוקר (שלישי) בדרום-מערב האיטי. עוד קודם לכן חיפשו אזרחי המדינה, שחיים בבקתות רעועות באזורי החוף, בקדחתנות אחר מקומות מקלט לקראת פגיעתו. הסופה כבר החלה לתת את אותותיה, ובאזור כבר ניתכים גלים גבוהים, רוחות חזקות וגשם כבד.

עוצמתו של ההוריקן מדורגת ברמה ארבע מתוך חמש, עם רוחות שנושבות במהירות 230 קילומטרים בשעה – כך לפי מרכז ההוריקן הלאומי של ארצות הברית. גורמים בגופי ההגנה האזרחיים מסרו כי הסופה כבר גבתה שלושה קורבנות. דייג אחד טבע למוות בהאיטי ביום שישי, ואחר הוגדר שלשום נעדר. במדינה סנט וינסנט והגרנדינים, שנמצאת מדרום-מזרח להאיטי, נהרג ביום רביעי נער בעת שניקה את צינור הביוב שמאחורי ביתו.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
משקרים כל הדרך לבית הלבן: הבחירות שבהן האמת הפסידה
כך כמעט נחשפו המרגל החשוב בהיסטוריה והמבצע שהכניע את הנאצים
שלושה צעירים נפצעו הלילה מדקירות בשתי תקריות בצפון

הוריקן מתיו בפורט-או-פרינס, בירת האיטי, 4 באוקטובר 2016. רויטרס
עשרות בתים כבר הוצפו. פורט-או-פרינס, הבוקר/רויטרס

הלילה הודיעה הסוכנות האמריקנית לפיתוח בינלאומי כי היא תעניק סיוע כספי של 400 אלף דולר להאיטי ולג'מייקה על מנת לסייע להן להתכונן להוריקן. בהצהרת הסוכנות נמסר כי היא מתכננת לספק סיוע נוסף למדינות שבקריביים.

אמש כבר הוצפו עשרות בתים בעיירה לס אנגלייס שבדרום-מערב האיטי, אחת המדינות העניות ביותר ביבשת אמריקה, כשמפלס האוקיינוס עלה. בעיירה לס כייס שבחוף הדרומי, הרוח הפילה עצים וגרמה להפסקות חשמל. משרד הפנים מסר כי 300 אסירים שנכלאו בחוף הצפוני של המדינה, ליד הים, הועברו מבית הסוהר שלהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

תיעוד ההוריקן מהחלל על ידי נאס"א

"רוחות עזות מכות בכל האזור והתושבים היו מוכרחים להימלט למקלטים", אמר ראש העיירה לס אנגלייס, ז'אן-קלוד דספייר. בלס כייס כבר נקלעו כ-150 תושבים למצב קשה, כששהו בבית הספר של העיירה שמשמש להם מקלט, ללא מזון או חשמל. "אין אוכל. מאז אתמול לא אלנו דבר וכולם רעבים. אנחנו צריכים לישון על הרצפה", תיאר אריק קנג, תושב העיירה בן 69.

"מנסים למצוא מקום בטוח"

רמיזה דניס, ראש העיירה טיבורן, שנמצאת בקרבת מקום, אמר כי התושבים שסירבו תחילה להימלט מבתיהם החלו לברוח כשמפלס הים עלה. "כולם מנסים למצוא מקום בטוח כדי להגן על עצמם. המצב מאוד קשה אמר".

במהלך הסופה צפויים לרדת גשמים בגובה של כמטר אחד, ועשויים להתרחש שיטפונות ומפולות בוץ. אלה יאיימו על כפרים ועל פרברי הבירה פורט-או-פרינס. ההוריקן "מתיו" צפוי להכות היום גם בקובה ובאיי הבהאמה. ביום חמישי הוא ככל הנראה יפגע בחופי פלורידה, אם כי עצמתו ככל הנראה תיחלש עד אז.

נערכים לסופה אזרחי האיטי מתכוננים להתחזקות ההוריקן מתיו שכבר גבה קורבנות במדינה. רויטרס
רוחות עזות מכות באזור. פורט-או-פרינס, הבוקר/רויטרס
הוריקן מתיו בפורט-או-פרינס, בירת האיטי, 4 באוקטובר 2016. רויטרס
פני הים עלו. פורט-או-פרינס, הבוקר/רויטרס

בקובה השכנה, לעומת האיטי, השלטונות ארגנו בימים האחרונים צוותים של מתנדבים, שהעבירו את האזרחים למקומות מקלט ראויים. הסופה צפויה להגיע היום למחוז גואנטנמו שבדרום-מזרח המדינה, שבו מצוי הכלא האמריקני הצבאי השנוי במחלוקת.

אלקסיס איגלסיאס, ראש ועדת הפינוי של אוניברסיטת גואנטנמו, סיפר על ההיערכות לסופה. "אנחנו משכנים במקלטים אנשים מכפרים שעשויים להיות מוצפים", אמר. "יש אספקת מזון וגנרטור שיבטיח שהמטבח ימשיך לעבוד גם במקרה של הפסקת חשמל". לדבריו, במקלט שוכנו כבר 400 בני אדם.

הוריקן מתיו בפורט-או-פרינס, בירת האיטי, 4 באוקטובר 2016. רויטרס
צפויים גשמים בגובה מטר. פורט-או-פרינס, הבוקר/רויטרס

האיטי טרם התאוששה מרעידת האדמה החזקה שפקדה אותה בשנת 2010, שבה נהרגו כ-200 אלף בני אדם. רבים איבדו ברעש את בתיהם ובעקבותיו אלפים עדיין חיים באוהלים. מחלת הכולרה התפשטה במדינה לאחרונה בעקבות התנהלות משקיפי האו"ם, ועם עונת הגשמים שתחל בקרוב צפויים להידבק אנשים רבים יותר. יתר על כן, המדינה הייתה אמורה לקיים בחירות בעוד חמישה ימים, לאחר עיכובים ממושכים. למרות ההוריקן המתקרב, מלשכת הנשיא ג'וקלרמה פריברט נמסר כי לא יהיה שינוי במועד הבחירות.

הוריקן מתיו בפורט-או-פרינס, בירת האיטי, 4 באוקטובר 2016. רויטרס
האיטי טרם התאוששה מרעידת האדמה. פורט-או-פרינס, הבוקר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully