וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם מודה: גרמנו להתפרצות כולרה בהאיטי שהביאה למותם של אלפים

אחרי שנים של הכחשות, הארגון אישר כי כוחות נפאליים החזירו את המחלה הקטלנית לאי ב-2010, אחרי מאה שנה. עם זאת, באו"ם עדיין טוענים לחסינות משפטית שתמנע מהנפגעים לתבוע אותם

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(בסרטון: האיטי גילתה מקרים ראשונים של תינוקות עם מומים במוחם)

האו"ם הודה אתמול (חמישי) כי הוא היה אחד הגורמים להתפרצות מחלת הכולירה בהאיטי ב-2010, שגבתה את חייהם של כעשרת אלפים תושבים. מחקרים הראו כי כוחות או"ם מנפאל היו מקור המחלה, אך הארגון הכחיש זאת עד עתה. דוח פנימי שנחשף בניו יורק טיימס הוא זה שככל הנראה הוביל לשינוי. עם זאת, באו"ם עדיין טוענים כי הם מחזיקים בחסינות דיפלומטית המגנה עליהם מפני תביעות פיצויים של משפחות הקורבנות.

אתמול מסר דובר מזכ"ל האו"ם כי "במהלך השנה האחרונה האו"ם השתכנע כי עליו לעשות יותר ביחס למעורבותו בהתפרצות ובסבלם של אלו שהושפעו מהכולרה". מנגד, הוא הדגיש כי עמדת הארגון לגבי תשלום פיצויים "לא השתנתה".

מומחים קבעו כי התפרצות הכולרה באי נגרמה כתוצאה ממחסור בצינורות ביוב בבסיס של האו"ם. עד אז, לא נרשמה הידבקות בחיידק המפיץ את המחלה הפוגעת במערכת העיכול זה מאה שנה. היא מועברת דרך צואה וכשהיא מתפשטת דרך מאגרי מים קשה מאוד לעצור אותה, במיוחד במדינה כמו האיטי, שם אין מערכת ניקוז יעילה.

עוד ידיעות מהעולם
ארה"ב מודה: העברת מיליוני הדולרים לאיראן קשורה להסכם האסירים
טראמפ בהתנצלות נדירה: מתחרט על דברים שאמרתי ופגעו באנשים
דאעש קיבל לראשונה אחריות על מתקפה ברוסיה: "זאת רק ההתחלה"

אדם מוביל במריצה חולה בכולרה בפורט או פרינס, בירת האיטי, 2010. רויטרס
אדם מוביל חולה בכולרה בהאיטי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully