וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש קיבל לראשונה אחריות על מתקפה ברוסיה: "זאת רק ההתחלה"

19.8.2016 / 9:55

הארגון טוען כי שניים מלוחמיו הם אלו שתקפו תחנת משטרה באזור מוסקבה, שבמהלכה נפצעו שני שוטרים. שני החמושים, ככל הנראה צ'צ'נים, חוסלו. לפני כן הם הקליטו סרטון: "בחרנו בדרך הג'יהאד"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אתמול (חמישי) אחריות על תקיפת תחנת משטרה באזור מוסקבה, שבמהלכה נפצעו שני שוטרים. לפי הודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות של הארגון "אעמאק", שני "חיילים של המדינה האסלאמית" תקפו את העמדה שממזרח לבירת מוסקבה ביום רביעי. זאת קבלת האחריות הראשונה של הארגון על מתקפה במדינה.

השניים, שלפי דיווחים שונים היו צ'צ'נים, חוסלו בתום חילופי אש עם השוטרים. הם השתמשו באקדחים ובגרזנים. בהמשך פרסם הארגון סרטון של שני התוקפים, שבו נשבעו לו אמונים והצהירו כי זאת "רק ההתחלה" וכי הם "בחרו בדרך הג'יהאד".

ביום רביעי חוסלו ארבעה חשודים אחרים בפעילות טרור, בפשיטה של כוחות מיוחדים על דירה בעיר סנט פטרסבורג. מהרשויות נמסר כי הם "מבוקשים שהיו מואשמים בהשתתפות בקבוצות חמושות בלתי-חוקיות בצפון הקווקז".

רוסיה שימשה מוקד לפעילות טרור מאז תחילת שנות ה-90, אז ניסתה הרפובליקה הצ'צ'נית להתנתק מהממשל המרכזי במוסקבה. בתחילת שנות ה-2000 מחצה רוסיה את הבדלנים במלחמה הרסנית, אולם חמושים צ'צ'נים וכן מאזורים אחרים בצפון הקווקז המשיכו להוציא לפועל פיגועים ברחבי המדינה. עם התערבותה של רוסיה במלחמה בסוריה, קרא דאעש לתומכיו לבצע פיגועים בשטחה.

עוד ידיעות מהעולם
טראמפ בהתנצלות נדירה: מתחרט על דברים שאמרתי ופגעו באנשים
גרמניה: "אין מקום לבורקה במדינתנו – אבל לא נוכל לאסור עליה"

שני תומכי דאעש שביצעו פיגוע במוסקבה, רוסיה. טוויטר, צילום מסך
חוסלו בתום חילופי האש. שני תומכי דאעש שביצעו את הפיגוע במוסקבה/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully