וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: "אין מקום לבורקה במדינתנו – אבל לא נוכל לאסור עליה"

שר הפנים תומאס דה מזייר הבהיר כי איסור על עטיית רעלה יהיה לא חוקתי, אולם הוא צפוי לעודד חקיקה מחוזית – למרות ששיעור הנשים שעוטות בורקה או ניקאב במדינה זעום. גם באוסטריה השכנה קרא שר בכיר: "בורקה היא אנטי-חברתית"

צילום: AP, עריכה: טל רזניק

שר הפנים של גרמניה, תומאס דה מזייר, אמר אתמול (חמישי) כי "אנחנו נגד עטיית רעלה בגרמניה – אין לזה מקום במדינתנו וזה לא תואם להבנתנו של תפקיד האישה", אולם הבהיר כי להערכתו, יהיה קשה להביא לאיסור פדרלי על כך. כמה מחברי ממשלתה של הקנצלרית אנגלה מרקל קראו בימים האחרונים לאיסור על בורקה ועל ניקאב, בטענה שאלה פוגעים באינטגרציה של מוסלמיות בחברה ובמעמדן, ואף עשויים להוות איום ביטחוני.

אוכלוסיית המוסלמים בגרמניה מונה כארבעה מיליון בני אדם – כ-5% מאוכלוסיית המדינה הכללית. בידי הרשויות אין מידע מדויק בנוגע לשיעור הנשים המוסלמיות שעוטות בורקה – המכסה את הראש ואת הגוף – או ניקאב – המכסה את הפנים, מלבד העיניים – באופן קבוע, אולם איימן מזייק, ראש "המועצה המרכזית של מוסלמים" במדינה טען כי מניינן מועט מאוד. מחקר שבוצע עבור המשרד הממשלתי להגירה ולפליטים בשנת 2009 מצא כי יותר משני שלישים מהנשים המוסלמיות במדינה מעולם לא עטו כיסוי ראש.

עוד בוואלה! NEWS:
צרפת: בכירת אש"ף חנאן עשראווי תקבל תואר אבירות
תחיית המוות: העונש החמור מכולם צובר פופולריות חדשה בעולם
עשרות נהרגו ומאות נפצעו בסדרת מתקפות של הכורדים במזרח טורקיה

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במסיבת עיתונאים, ברלין, 28 ביולי 2016. רויטרס
שני שלישים מהמוסלמיות במדינה מעולם לא עטו כיסוי ראש. מרקל/רויטרס

לטענת דה מזייר, האפשרות להסתכל זה לזה בעיניים היא מהותית בקידום אחדות חברתית. כמו כן, הוא ציין כי בפנייה לרשויות, כמו למשל ברישום לחתונה, האזרחים נדרשים להראות את פניהם. השר הבהיר כי לאחר שהתייעץ עם מומחים חוקתיים, התברר כי איסור על עטיית רעלה מנוגדת לחוקה, אולם 16 המדינות המרכיבות את גרמניה יוכלו לחוקק חוקים דומים, ואולי אף בתיאום ממשלתי.

מרקל טענה בריאיון לרשת RND כי לנשים שעוטות רעלה "כמעט ואין סיכוי להתערות בחברה", והבהירה כי היא תומכת במאמציו של דה מזייר. עם זאת, היא הודתה כי מדובר ב"סוגיה פוליטית וחוקית מורכבת". שרת העבודה אנדריאה נאהלס, מהמפלגה הסוציאל-דמוקרטית, טענה כי קריאות השמרנים לאיסור על בורקה הן סימן לשיח הפוליטי "המאופיין יותר ויותר בשנאת זרים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נשים מוסלמיות לבושות רעלה בבון שבגרמניה. AP
אישה מוסלמית לבושה בורקה ברחובות בון, גרמניה/AP

גם באוסטריה השכנה עלו בימים האחרונים קריאות מצד פוליטיקאים שמרנים לאסור על רעלה, בעיקר בטיעון כי עטייתה תקשה על התערות בחברה, שמרביתה נוצרית קתולית. שר החוץ והאינטגרציה, סבסטיאן קורץ, מסר בריאיון לרשת ORF כי בכוונתו להציג חוק בנושא בשנה הבאה. לדבריו, בורקה "אינה סממן דתי, אלא סממן אנטי-חברתי".

כ-600 אלף מאזרחי אוסטריה – כ-7% מהמדינה – הם מוסלמים. ראש מפלגת הימין הקיצוני "מפלגת החופש", היינץ-כריסטיאן שטראכה, שמקווה להביא לניצחון מפלגתו בסיבוב השני של הבחירות לנשיאות ב-2 באוקטובר, טען במסיבת עיתונאים כי "אנחנו רוצים להיות מסוגלים להסתכל בפנים של החברה שלנו".

הקריאות בגרמניה ובאוסטריה מגיעות על רקע שורה של מתקפות במדינות אירופה בחודשים האחרונים, שעליהן קיבל אחריות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), ובצל קריאות לאיסור על "בורקיני" – בגד ים שלם עם כיסוי ראש – בחופי צרפת, שבה כ-4.7 מיליון מוסלמים. צרפת אסרה בשנת 2010 על עטיית רעלה במרחב הציבורי.

(עדכון אחרון: 00:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully