וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלסילת החג של שגרירות ארה"ב בישראל מציגה: יין מהתנחלות

21.9.2016 / 10:16

הסלסילות נשלחו לכמה ארגונים ישראליים, בניגוד למדיניות האמריקנית המוצהרת המגדירה את היישובים מעבר לקו הירוק כלא חוקיים. בשגרירות טענו כי השי נקנה על ידי ספק חיצוני ולא נבדק. "בשום אופן זה לא אמור להתפרש כשינוי במדיניות שלנו לגבי ההתנחלויות"

בימוי: הילה קובו, תחקיר: עומר שליט, עיצוב גרפי: אביחי ברוך, עריכת וידאו: רן צימט, צילום: רויטרס, ראובן קסטרו, יח"צ.

(וואלה! הבנתי על סימון מוצרי התנחלויות)

לקראת ראש השנה שיחול בחודש הבא שלחה שגרירות ארצות הברית בתל אביב סלסילות שי לכמה ארגונים ישראליים, כפי שהיא עושה מדי שנה. אחד ממקבלי השי היה ארגון "שלום עכשיו", המתנגד להתנחלויות. אלא שאחת המתנות בסלסילה הייתה בקבוק יין מהתנחלות - בניגוד למדיניות המוצהרת של מחלקת המדינה האמריקנית המגדירה את היישובים מעבר לקו הירוק כלא חוקיים.

היין הופק ביקב במישור אדומים, השייך להתנחלות מעלה אדומים הסמוכה לירושלים. מדובר ביין כשר קברנה סוביניון מיקב "ציון". "אני בטוח שזו הייתה טעות", אמר חבר ב"שלום עכשיו", שהדגיש כי הארגון לא מעוניין לעשות מכך עניין.

גורם רשמי בשגרירות אישר את עצם שליחת הסלסילות, ואמר כי הן נקנו מספק שהרכיב את תכולתן. לדבריו, התכולה לא נבדקה לפני שהופצה. "בשום אופן זה לא אמור להתפרש כשינוי במדיניות שלנו לגבי ההתנחלויות, מדיניות ארוכת שנים וברורה", אמר הגורם.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי שהבטיח את ביטחון ישראל: אובמה מתפנה להישג האחרון מול נתניהו
88 סנאטורים לאובמה: התנגד להחלטות חד-צדדיות ביחס לישראל
גולת הכותרת - הפגישה הטעונה עם אובמה: נתניהו יוצא לאו"ם

דן שפירו ובוז'י הרצוג בביקור בבית החולים סורוקה. יולי 2014. ניב אהרונסון
"לא שינוי במדיניות". שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו/ניב אהרונסון

מחלקת המדינה האמריקנית מצהירה במשך שנים את התנגדותה למפעל ההתנחלויות הישראלי, שאותו היא מגדירה כמכשול לכל הסכם שלום אפשרי עם הפלסטינים, המבוסס על פתרון שתי המדינות.

לפני שנה: שגריר ישראל בארה"ב העניק מוצרי התנחלויות לרגל חג המולד

בשנה שעברה על רקע החלטת האיחוד האירופי על סימון מוצרי התנחלויות, העניק שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, לשורת בכירים אמריקנים שי לרגל חג המולד שכלל מוצרים מההתנחלויות. לשי צורף מסר שתואר בכלי התקשורת האמריקניים "פרובוקטיבי". במכתב כתב דרמר: "השנה, החלטתי להעניק מוצרים שיוצרו ביהודה, בשומרון וברמת הגולן. כולי תקווה שתיהנו מהם".

"החלטתי לשלוח מתנה שגם תסייע להילחם במאמציהם של אויביה של ישראל להשמיד את המדינה היהודית האחת והיחידה", הוסיף דרמר במכתב, שפורסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלו. בתגובה לפניית העיתון האמריקני "ניו יורק טיימס", סירב הבית הלבן למסור אם הנשיא ברק אובמה קיבל גם כן את אחת מחבילות השי. גם שגרירות ישראל בוושינגטון סירבה למסור מידע על זהות המקבלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully