וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנת החג של שגריר ישראל בוושינגטון: מוצרי התנחלויות

רון דרמר העביר לשורת בכירים אמריקנים חבילת שי לרגל חג המולד "שגם תסייע להילחם במאמציה של תנועת ה-BDS לחרם על ישראל". ארה"ב הורתה לדיפלומטים להפעיל לחץ על מדינות שלא לתמוך בחרם, אך הבית הלבן הבהיר: "לא נגן על ההתנחלויות"

מתנת החג של השגריר הישראלי בוושינגטון רון דרמר, 21 בדצמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
"פרובוקטיבי". חבילות השי שהעביר השגריר דרמר/צילום מסך, טוויטר

שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, העניק לשורת בכירים אמריקנים שי לרגל חג המולד – עם מסר שתואר בכלי התקשורת במדינה כ"פרובוקטיבי". במכתב שצירף לחבילות המתנה, כתב דרמר: "השנה, החלטתי להעניק מוצרים שיוצרו ביהודה, בשומרון וברמת הגולן. כולי תקווה שתיהנו מהם".

"החלטתי לשלוח מתנה שגם תסייע להילחם במאמציהם של אויביה של ישראל להשמיד את המדינה היהודית האחת והיחידה", הוסיף דרמר במכתב, שפורסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלו. "המאמץ הזה מכונה תנועה ה-BDS, לחרם, מניעת השקעות וסנקציות על ישראל", טען, והתייחס להחלטת האיחוד האירופי על סימון מוצרים "מקהילות יהודיות ביהודה ושומרון", לדבריו.

עוד בוואלה! NEWS:
עריקאת על השגריר המיועד בברזיל: "מייצג פשעי מלחמה ואפרטהייד"
חיסול קונטאר והפיוס עם טורקיה: השיחה המסקרנת בין פוטין לנתניהו
סקר חדש חושף: הישראלים אוהבים את אובמה פחות מאשר את נשיא סין

מתנת החג של השגריר הישראלי בוושינגטון רון דרמר, 21 בדצמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
"כולי תקווה שתיהנו מהם". מכתבו של השגריר דרמר/צילום מסך, טוויטר

בתגובה לפניית העיתון האמריקני "ניו יורק טיימס", סירב הבית הלבן למסור אם הנשיא ברק אובמה קיבל גם כן את אחת מחבילות השי. גם שגרירות ישראל בוושינגטון סירבה למסור מידע על זהות המקבלים.

חוק שאושר בחודש יוני האחרון מורה לדיפלומטים אמריקנים להפעיל לחץ על מדינות אחרות שלא לתמוך ב-BDS. עם זאת, לאחר אישור החוק, מחלקת המדינה הבהירה כי וושינגטון מתייחסת באופן נפרד לישראל ולשטחי הגדה המערבית. "ממשלת ארצות הברית מעולם לא הגנה על ההתנחלויות הישראליות או תמכה בהן, והיא אינה תומכת במדיניות שתעניק להן לגיטימציה", הבהיר דובר מועצת הבית הלבן לביטחון לאומי, נד פרייס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully