וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל דברי ליברמן: במערכת הביטחון נערכים ל"תג מחיר" בשל פינוי עמונה

13.9.2016 / 9:40

על רקע התחייבותו של שר הביטחון לממש את החלטת בג"ץ ולפנות את המאחז הבנוי על קרקעות פלסטיניות פרטיות, אמרו גורמים במערכת הביטחון כי צה"ל ושב"כ מתכוננים גם לפרובוקציות של נוער גבעות והימין הקיצוני. זאת, חרף ההערכה כי הדרג המדיני והמתנחלים יגיעו לפתרון מוסכם

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: מתן חדד

גורמים במערכת הביטחון התייחסו היום (שלישי) לפינוי מאחז עמונה, שעתיד להתרחש בעוד שלושה חודשים בהתאם לפסיקת בג"ץ, והזהירו מפני אלימות מצד מתנחלים. זאת, על רקע דבריו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, שאמר אתמול בכנס באוניברסיטת אריאל כי יכבד את קביעת בית המשפט וכי המאחז, הבנוי על קרקעות פרטיות של פלסטינים, לא יישאר כפי שהוא.

"קיים חשש מפני פרובוקציות ופעולות 'תג מחיר' מצד נוער גבעות ופעילי ימין קיצוני", אמרו גורמים במערכת הביטחון. עם זאת, אותם גורמים מעריכים כי הדרג המדיני יגיעו לפתרון מוסכם עם המתנחלים, כך שאלו יתפנו ללא אלימות ובהסכמה ויקבלו את הפתרונות החלופיים, בדומה למתווה שהביא לפינוי בית-אל ומגרון בתקופת שר הביטחון אהוד ברק.

לדברי הגורמים, ההיערכות לפינוי מוטלת על משרד ראש הממשלה, שב"כ, צה"ל והמשטרה. נציגי משרד ראש הממשלה כבר החלו במגעים עם ראשי המתנחלים והרבנים כדי להגיע להסדר, בסיוע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי. במקביל, נערכים בשב"כ לאלימות מצד גורמים קיצוניים שעלולים להלהיט את הרוחות ביהודה ושומרון. המשטרה וצה"ל, האחראים על הפינוי בשטח, יקיימו הערכות מצב. השוטרים ירכיבו את מעגל האבטחה הראשון, וכוחות צה"ל את המעגלים המשניים.

לקריאה נוספת:
זעם בעמונה על דברי ליברמן: "תחושת בגידה, הוא נכנע לשמאל ולפלסטינים"
פסיקת בג"ץ לפינוי המאחז מעוררת שדים ישנים בקואליציה
נדחה הדיון ב"חוק ההסדרה" בוועדת השרים; מנדלבליט: "לא חוקתי"

שר הביטחון אביגדור ליברמן בסיור ראשון מאז כניסתו לתפקיד, פיקוד צפון. 7 ביוני 2016. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
נערכים לפרובוקציות מצד הימין הקיצוני. ליברמן בסיור בצפון, ביוני/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

ליברמן התייחס לנושא הנפיץ בדברים שנשא אתמול באוניברסיטת אריאל, במסגרת מפגש של סיעת ישראל ביתנו עם תושבי העיר. שר הביטחון התייחס לעמונה והבטיח כי הוא יפונה בהתאם לפסיקת בג"ץ לפני כשנתיים. דבריו נאמרו במקביל לביקורי תמיכה והזדהות של ח"כים מהליכוד בעמונה.

"יש פסק דין חלוט בנושא עמונה ולכן אין שום סיכוי להשאיר את עמונה כפי שהיא בנויה היום – כשהיא נמצאת על קרקע פלסטינית פרטית", הבטיח ליברמן. עם זאת, הוא אמר כי "כל אותם כללים שחלים על עמונה חלים על מקומות אחרים. לא יכול להיות שחלק מהחברה ישראלית והקהילה הבינלאומית יכבדו רק פסקי דין נגד מתיישבים יהודים, ובמקרים אחרים של פסקי דין נגד פולשים פלסטינים כולם יעמדו על הרגליים האחריות. צריך להבין שיהיה אותו דין גם בנושא פולשים בסוסיא, ולא יהיה דין אחר לגבי יהודים ופלסטינים. אנחנו מדינת חוק - נכבד את החלטת בית המשפט גם לכיוון הזה וגם לכיוון הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

תושבי עמונה זועמים: "עברנו את אולמרט, נעבור גם את ליברמן"

רב ההתנחלות עפרה, אבי גיסר, אמר לאחר ששמע את דברי ליברמן כי "שר הביטחון לא נבחר כדי לספר לנו מה הבעיות שלנו, הוא נבחר כדי לפתור לנו את הבעיות ולקדם את ההתיישבות, והוא תמיד היה גאה בזה שהוא לא כמו אותם שרי ביטחון קודמים שאין להם מילה והם לא יכולים להזיז כלום. אנחנו מצפים ממנו למעשים ולא לפילוסופיה, שיאמר לנו מה כן הוא עושה כדי לחזק את ההתיישבות כדי ששום פינוי לא יהיה. אחר כך יאמר לנו מה הוא לא יכול, אבל קודם שיאמר לנו מה הוא כן יכול ויראה לנו מה הוא עושה".

תמר ניזרי, תושבת עמונה, הביעה אכזבה עמוקה מליברמן. "כששמעתי את דבריו של שר הביטחון להבטיח לפנות את עמונה, הרגשתי נבגדת. הציפייה שלי משר הביטחון שנבחר על ידי המחנה הלאומי ומממשלה ימנית היא לפתור לי את הבעיה. לפעמים אני תוהה אם ממשלה ימנית זה לטובתי; אם הייתה ממשלת שמאל לפחות היה לי גב. אני, כאזרח הקטן, שהגעתי לכאן לפני 18 שנה עם בעל ותינוקות ובניתי את הבית שלי, מבקשת מליברמן ומראש הממשלה פתרון".

"אני יודעת ומאמינה שיכול להיות פתרון", הוסיפה ניזרי. "כל הזמן אומרים לי שלא הייתה ממשלה ימנית יותר מהממשלה הזו. אני רוצה לשאול איך אפשר לתת לדבר כזה לקרות. אני לא יודעת ממה אכפת לליברמן ולביבי, אבל זה נשמע שאנחנו המתנחלים לא מעניינים אותם. ובמקום שאין רצון, למה שמישהו יעשה משהו? בעיניי הגדולה של אדם נמדדת ביכולת שלו להודות בטעותו. אני מבקשת משר הביטחון: חזור בך, זו טעות. כולם יודעים שאפשר לשנות את החוק. אם זה יתחיל מאתנו זה ימשיך לעפרה ולנתיב האבות וזה גם יגיע ליישוב שלך בנוקדים. גם שם יש 14 בתים לא חוקיים, אין לזה סוף. אנחנו מבקשים ממך, ליברמן, הגיע הזמן להסדיר את הבתים שלנו ולהסדיר את החיים שלנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כולם יודעים שאפשר לשנות את החוק". עמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלעד שוורץ, גם הוא תושב עמונה, הוסיף: "כואב ומאכזב לשמוע את הדברים דווקא משר ביטחון שמתיימר לחזק את ההתיישבות. אבל עברנו את אולמרט ונעבור גם את ליברמן. אנחנו כאן נחושים וחזקים, ואם פניו של ליברמן להרס - הוא ימצא אותנו כאן יחד עם אלפי תומכי ההתיישבות. עמונה כבר הוכיחה בעבר שהיא לא מוותרת". לדבריו, "דין עמונה כדין עפרה, קדומים ונוקדים. אנחנו מקווים שיתעשת ויתמוך בחוק ההסדרה יחד עם שאר סיעות הקואליציה, שכבר הפנימו את הצורך".

ח"כים מהליכוד הגיעו אמש לכנס חירום בעמונה, ובהם סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, אורן חזן, יואב קיש ויהודה גליק. ח"כ חזן התייחס לדבריו של שר הביטחון ואמר כי האחרון שכח את הבטחותיו.

"ליברמן, אתה מבלבל אותי. אני זוכר אותך עומד לצדי, לצד החייל אזריה, והיום אתה אומר אחרת. תקפת את תפיסת הביטחון - לא יכול להיות שהעמדות שלך הביאו אותך לתפקיד שלך ודווקא במקום שאתה נמצא בו שכחת את כל העמדות שלך והאידיאולוגיה שלך. תחזור לדרכך - הסר את החרב מבתי עמונה ומאלפי בתים אחרים", תקף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully