וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות ליוו למנוחות את הקבלן שראש מועצת ג'וליס חשוד ברציחתו

6.9.2016 / 19:15

הלווייתו של מוניר נבואני, בן 45, התקיימה בג'וליס בהשתתפות בכירים בעדה הדרוזית. מוקדם יותר הוארך מעצרו של סלמאן עמאר, ראש המועצה החשוד ברצח, בשמונה ימים. קרוב משפחה של ההרוג: "כולם בכפר מפולגים"

צילום: עדי חשמונאי באמצעות וואווי, עריכה: אביב אירגז

הלווייתו של הקבלן מוניר נבואני, שראש מועצת ג'וליס סלמאן עמאר חשוד ברציחתו, התקיימה היום (שלישי) במועצה המקומית שבגליל המערבי. כאלף בני אדם השתתפו בהלוויה, בהם סגן השר איוב קרא, ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו), המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל ובן הכפר מואפק טריף, וכן שיחים וראשי מועצות דרוזית מכל רחבי הארץ. ניידות משטרה הגיעו לאבטח את ביתו של עמאר, שבו שוהות אמו ואחיותיו.

תושב הכפר שנכח בהלוויה אמר כי "ראש המועצה, שהוא בעצם האדם שאמור לטפל, לתקן ולפתור בעיות, השאיר אותנו המומים בהתנהגות פסולה וחסרת רסן". הוא הוסיף כי בעוד שבוע יתקיים חג הקורבן, "החג הכי חשוב של העדה הדרוזית", לדבריו. ואולם, הוא אמר כי "הכפר לא יודע איך לקבל אותו". הוא תיאר כי "מצד אחד יש אווירת אבל ומצד שני מצפים לחג. אי אפשר לתאר סיטואציה כזאת ואי אפשר להתגבר עליה. זה הזוי, בלתי נתפס ומזעזע".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
חולצה גופת ההרוג השלישי באסון קריסת החניון; מאמצי החיפוש נמשכים
מאה שנה אחרי הקרב המפורסם: פגזים עותמאניים ישנים נמצאו בכנרת
איש העסקים שזוכה ממעשה סדום בפעוט בן שנה וחצי: "עברתי גיהנום"

הלוויתו של מוניר נבואני, שנורה על פי החשד בידי ראש המועצה, בית העלמין ג'וליס. ספטמבר 2016. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עדי חשמונאי
"כל תושבי הכפר משתתפים באבל". ההלוויה בג'וליס, היום/עדי חשמונאי , באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei
הלוויתו של מוניר נבואני, שנורה על פי החשד בידי ראש המועצה, בית העלמין ג'וליס. ספטמבר 2016. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עדי חשמונאי
כאלף בני אדם משתתפים בהלוויה, היום/עדי חשמונאי , באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

אוסמה נבואני, חבר קרוב וקרוב משפחה של מוניר נבואני, סיפר כי "האווירה בכפר עכורה מאוד וקשה. כולם מפולגים, יש אי וודאות. אנשים כאן עדיין לא מעכלים את היממה הנוראה שאנחנו עוברים כאן". הוא ציין כי "מדובר בשתי משפחות גדולות מאוד שכורח הנסיבות הביא אותן להיתקלות. כל תושבי הכפר משתתפים באבל הזה".

גאזי נבואני, קרוב משפחה נוסף, סיפר גם הוא כי האווירה בכפר קשה. "אנחנו לא מעכלים, כולם הולכים עם הראש באדמה. הושגה סולחה והיום היה שקט בכפר. אנחנו מקווים שהשקט הזה יימשך".

הלווייתו של מוניר נבואני, שראש מועצת ג'וליס סלמאן עמאר חשוד שירה בו. באמצעות סמארטפון של וואווי - Huawei, עדי חשמונאי
"כולנו כאן בהלם". ההלוויה בג'וליס, היום/עדי חשמונאי , באמצעות סמארטפון של וואווי - Huawei

הפיוס שהזכיר גאזי נבואני הושג אתמול בצהריים, כשנחתם הסכם הודנה, רגיעה, בין משפחתו של ההרוג למשפחת החשוד ברצח. במסגרתו, הגברים במשפחתו הקרובה של עמאר הורחקו מהכפר למשך חודש שלם, אך נשות המשפחה נשארו. ההסכם נחתם בתיווכו של טריף, של נכבדי העדה, של פוליטיקאים דרוזים ושל כל ראשי המועצות הדרוזיות. טריף שיבח את משפחתו של נבואני על ההסכם, ואמר כי "זהו מעשה גבורה בימים אלה".

הלוויתו של מוניר נבואני, שנורה על פי החשד בידי ראש המועצה, בית העלמין ג'וליס. ספטמבר 2016. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עדי חשמונאי
בכירי העדה הדרוזית הגיעו להלוויה/עדי חשמונאי , באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

מעצרו של עמאר הוארך מוקדם יותר היום בשמונה ימים. הוא הסגיר את עצמו למשטרה אתמול כמה שעות אחרי שנבואני, קבלן בן 45, נורה למוות, ובעת שנערכו חיפושים אחריו. עמאר ירה לכאורה בנבואני ברחבת בניין המועצה לאחר שנבואני איים עליו בחפץ חד.

מוניר נפצע מהירי פצעים קשים ופרמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותו במקום. כשכוחות המשטרה הגיעו לזירה, עמאר כבר לא היה במקום וגורמים במשטרה הודיעו כי הם אינם מוצאים אותו.

תושב המקום סיפר כי נבואני היה מקורב לעמאר ואחד מהפעילים הבולטים שלו בבחירות לראשות המועצה. "כולנו כאן בהלם", סיפר, "מוניר היה בחור מקסים וטוב. הוא היה מאוד מקורב לראש המועצה ואחד מהפעילים הבולטים שלו בבחירות לראשות המועצה". הוא סיפר עוד כי ראש המועצה היה הרבה שנים בכוחות הביטחון. "אנחנו המומים", אמר, "זה כפר שקט, טוב ואיכותי".

אור רביד השתתף בהכנת הידיעה

הלוויתו של מוניר נבואני, שנורה על פי החשד בידי ראש המועצה, בית העלמין ג'וליס. ספטמבר 2016. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עדי חשמונאי
"האווירה בכפר עכורה מאוד". ההלוויה בג'וליס, היום/עדי חשמונאי , באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei
הארכת מעצר לראש מועצת ג'וליס סלמאן עמאר, בימ"ש השלום ראשון לציון. ספטמבר 2016. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה!
עמאר בהארכת מעצרו, היום/מערכת וואלה!, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei
זירת ירי בג'וליס. אדריאן הרבשטיין
זירת הרצח, אתמול/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully