וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולצה גופת ההרוג השלישי באסון קריסת החניון; מאמצי החיפוש נמשכים

כוחות החילוץ הוציאו את גופתו של אחד הלכודים מבין ההריסות והמשיכו בחיפושים אחר השלושה שנותרו. 24 השעות שמוגדרות הזמן הקריטי למציאת לכודים בחיים חלפו, וכעת בפיקוד העורף צריכים להחליט "אם לפעול באיטיות כדי לא לפגוע בלכודים - או לחשוף שטח גדול יותר"

צילום: בני בן סימון

גופה של הרוג שלישי מאסון קריסת החניון בתל אביב חולצה אחר הצהריים (שלישי) מבין ההריסות על ידי צוותי החילוץ במקום. שלושה לכודים נותרו מתחת לאדמה. כעת, בפיקוד העורף עומדים בפני הכרעות גורליות בנוגע לשיטת הטיפול בהריסות בחניון שקרס ברמת החייל. "חלפו 24 שעות מאז התרחש האירוע, 'יממת הזהב' עברה, ואנחנו צריכים להחליט האם להמשיך בשיטה הקיימת או לשנות אותה", אמר לוואלה! NEWS קצין בכיר בפיקוד העורף הנמצא בזירה.

הקצין הסביר כי צוותי החילוץ וההצלה פועלים באופן כירורגי על בסיס מידע מודיעיני מדויק כדי לאתר לכודים. "אנחנו שוקלים אם להמשיך לטפל בצורה מאוד-מאוד נקודתית באירוע או לעבור לחישוף שטח גדול. האם להמשיך לעשות את זה בצורה איטית כדי לא לפגוע בלכודים. אנחנו עושים הכול כדי להוציא משם לכודים בחיים. בשעות הקרובות נכריע בנושא".

עוד בוואלה! NEWS:
בור ענק במרכז רמת החייל: תיעוד מהאוויר של זירת קריסת החניון
תיעוד: כוחות החילוץ במאמצים לאיתור הנעדרים בחניון שקרס
"הבת של אולג שואלת מתי אבא יחזור": משפחות הנעדרים עדיין מקוות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חילוץ הגופה השלישית מההריסות, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

סגן-אלוף, יונתן רז, סגן מפקד מחוז דן בפיקוד העורף, סיפר כי "עבודות האיתור מתבצעות בדפנות המבנה מתוך הנחה שהפועלים שנמצאו במקום בעת שהמבנה קרס רצו לדפנות כדי לתפוס מחסה". לדבריו, "כל הקודמים שהוצאנו והיו לכודים היו מהדפנות, ולכן הבנו שזה השלב המידי להתמקד בחיפושים אחר אותם לכודים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הוצאת גופה מהריסות החניון ברמת החייל. ניב אהרונסון
חילוץ גופה מההריסות, הבוקר/ניב אהרונסון

כוחות פיקוד העורף עברו אמש לפעילות תחת משמרות כדי לשמור על אותו קצב עבודה עם חיילים רעננים. "אנחנו לא מצמצמים את הכוחות, ההיפך הוא הנכון. רק עברנו לסבבי מנוחה", אמר הקצין הבכיר, "אנחנו משלבים באתר יכולות שלא היו לנו בעבר בעיקר מעולם האיתור והחילוץ, הכוללות יכולות טכנולוגיות ויכולות קידוח מתקדמות. העיקר הוא עבודה ממוקדת".

מוחמד דוואבשה, בן 29 מדומא, אולג מישאלוב, בן 28 מעכו ופועל נוסף עדיין מוגדרים נעדרים בהתרסקות החניון. בשעות הבוקר חולצה גופתו של אדם ששוחח אתמול בטלפון עם המחלצים מתוך ההריסות אתמול, עד שאבד הקשר.

צוותי חילוץ בזירת קריסת החניון ברמת החייל. תל אביב, 5 בספטמבר 2016. מגד גוזני
זירת החילוץ הבוקר/מגד גוזני

"המטרה שלנו היא לאתר לכודים נוספים בחיים", הוסיף היום מפקד מחוז דן בפיקוד העורף אלוף-משנה אמיר אולו לוואלה! NEWS שסיפר כי לאורך הלילה הובאו אמצעי תאורה והוחלפו משמרות החילוץ כדי לשמור על ערנות.

"הזמן לא משחק לטובתנו", מודה האל"מ, כשהוא מספר על האתגר האמיתי של המחלצים. "ככל שחולף הזמן, יותר בעייתי למצוא לכודים חיים, למרות שבעבר נמצאו לכודים בחיים גם אחרי 30 שעות". האתגר הנוסף עליו דיבר מפקד מחוז דן בפיקוד העורף הוא סכנת הקריסה, "יש שני מוקדים עיקריים אחריהם אנחנו עוקבים באופן קבוע. המבנה הפסיק לזוז. זו בשורה טובה. מדובר באתר מאוד מורכב. סיוט עבור המחלצים, אבל אנחנו פועלים תחת תנאי בטיחות מחמירים".

(עדכון ראשון: 14:49)

כוחות החילוץ של פיקוד העורף בפעילות לילית באתר קריסת החניון ברמת החייל שבתל אביב. 6 בספטמבר 2016. דובר צה"ל
מחלץ של פיקוד העורף בפעילות לילית/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully