וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבת של אולג שואלת מתי אבא יחזור": משפחות הנעדרים עדיין מקוות

עדיין לא נודע גורלם של חמישה בני אדם שנקלעו לאסון החניון שקרס ברמת החייל, בהם תושב תל אביב, שני תושבי עכו ושני פלסטינים. חלק מהמשפחות אף הגיעו לזירה לצפות מקרוב במאמצי החילוץ. אשתו של נעדר מעכו: "אני כועסת, הוא התריע שמסוכן שם"

עריכה: ניר חן

שלושה בני אדם נהרגו ושלושה עדיין לכודים מתחת להריסות החניון ברמת החייל בתל אביב. ששת הפועלים שגורלם עדיין לא נודע הם אולג יעקובוב, בן 58 מתל אביב, מוחמד דוואבשה, בן 29 מדומא, אולג מישאלוב, בן 28 מעכו, תושב עכו נוסף ותושב מזרח ירושלים. היום חולצה גופתו של אחד מהם, ששוחח בטלפון עם המחלצים מתוך ההריסות אתמול, עד שגווע הקשר.

בדומא מקווים שמוחמד דוואבשה יימצא בקרוב ובחיים בין ההריסות של החניון. לדברי חוסיין דוואבשה, סבו של הילד אחמד, מספר כי הלחץ בכפר גדול. "מדובר בבן 28 אב לשתי בנות שכבר שנים יוצא כל יום לעבודה בישראל. הוא עובד בחברה מספר שנים ולא היו לו טענות גם בנושא הבטיחות והוא היה מרוצה בעבודה בחברה, בה עבד ארבע שנים". בן משפחה נוסף, חלדון פחרי דוואבשה, נפצע קל בקריסה. לדברי חוסיין הוא פונה לאיכילוב אך שוחרר ומצבו טוב.

אחותו של הנעדר השני בעכו סיפרה כי מדובר ב"חבר'ה צעירים שהגיעו להתקין דלתות", וביקשה להתפלל למען אחיה בן ה-29.
עוד בוואלה! NEWS:
בור ענק במרכז רמת החייל: תיעוד מהאוויר של זירת קריסת החניון
מחפשים את ארבעת הלכודים: "מעריכים היכן הם - ומסלקים את העפר"
גשר המכביה והקריסה בהר הרצל: אסונות ההנדסה הקטלניים בישראל

יאנה מישאלוב, שבעלה אולג נעדר תחת ההריסות, סיפרה כי התריע על המצב בשטח: "הוא כל הזמן אמר לי שממש מסוכן שם, אבל שאין ברירה, והוא צריך להרוויח כסף. הוא רצה להחליף עבודה, אבל זה לא התאפשר. הוא לא אמר לי אם דיבר עם המנהלים על המצב שם". אולג עבד בהתקנת דלתות ביטחון יחד עם חברו שנעדר גם הוא. "אני כועסת", מחתה רעייתו, "איך הם שלחו לשם בן אדם ככה. רואים לפי התמונות שלא היו שם תמיכות", הוסיפה יאנה שסיפרה על מעלית שקרסה באתר הבנייה לפני כמה ימים.

"הוא התקשר אתמול בשבע וחצי בבוקר", משחזרת מישאלוב, "לדבר עם בתנו בת הארבע. זו הייתה הפעם הראשונה שלה בגן, והוא התקשר לאחל לה בהצלחה". שכנתו של אולג, מרגלית טייאר, מספרת כי בתו "כל הזמן בוכה ושואלת מתי אבא בא. הוא ויאנה כמו האחים שלי, אין עוד אנשים כאלה".

אולג מישאלוב, שנעדר תחת הריסות החניון ברמת החייל בתל אביב, ורעייתו יאנה. באדיבות המשפחה
אולג ורעייתו יאנה/באדיבות המשפחה

חוסיין דוואבשה ציין כי היום הוא יום הזיכרון לבתו שנפצעה אנוש בפיגוע ההצתה ולאחר מכן מתה מפצעיה, והאסון ברמת החייל מקשה על התמודדות המשפחה. "זה מאוד קשה עם כל האסונות", ציין. "יותר מידי מקרים קשים ואבדות, ואנחנו מתפללים ומקווים לבשורה", אמר חוסיין שלאולפן וואלה! NEWS סיפר על דחיית האזכרה, בשל אי הוודאות.

לפי הפרטים הידועים למשפחה מוחמד היה בקומה מינוס ארבע, הקומה התחתונה של החניון, בזמן הקריסה, ושם מתרכזים החיפושים אחריו.

אשתו ואחיותיו של יעקובוב, תושב שכונת התקווה, הגיעו אמש לזירה, ושירותי הרווחה מעניקים להם סיוע. הלכוד מדומא הוא כפי הנראה מוחמד דוואבשה – קרוב משפחתו של הילד אחמד שנפצע קשה בפיגוע ההצתה בכפר. אתמול נמסר כי אחד משני ההרוגים עליהם נודע עד כה הוא אזרח זר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פוסט שפרסמה אחות של אחד הנעדרים בעכו בפייסבוק/מערכת וואלה!, צילום מסך
צוותי חילוץ בזירת קריסת החניון ברמת החייל. תל אביב, 5 בספטמבר 2016. מגד גוזני
זירת החיפושים ברמת החייל/מגד גוזני
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בוקר בזירת החניון שקרס/מערכת וואלה!, צילום מסך

כוחות החילוץ ברמת החייל ממשיכים במאמציהם לאתר את הלכודים שעוד נותרו בין ההריסות. זאת, לאחר שהלילה אותרה גופה נוספת תחת ההריסות שחולצה הבוקר. "המטרה שלנו היא לאתר לכודים נוספים בחיים", סיפר מפקד מחוז דן בפיקוד העורף אלוף-משנה אמיר אולו לוואלה! NEWS וסיפר שלאורך הלילה הובאו אמצעי תאורה והוחלפו משמרות החילוץ, כדי לשמור על עירנות.

"הזמן לא משחק לטובתנו", מודה האל"מ, כשהוא מספר על האתגר האמיתי של המחלצים. "ככל שחולף הזמן, יותר בעייתי למצוא לכודים חיים, למרות שבעבר נמצאו לכודים בחיים גם אחרי 30 שעות". האתגר הנוסף עליו דיבר מפקד מחוז דן בפיקוד העורף הוא סכנת הקריסה, "יש שני מוקדים עיקריים אחרים אנחנו עוקבים באופן קבוע. המבנה הפסיק לזוז. זו בשורה טובה. מדובר באתר מאוד מורכב. סיוט עבור המחלצים, אבל אנחנו פועלים תחת תנאי בטיחות מחמירים".

(עדכון ראשון: 12:43)

כוחות החילוץ של פיקוד העורף בפעילות לילית באתר קריסת החניון ברמת החייל שבתל אביב. 6 בספטמבר 2016. דובר צה"ל
אנשי פיקוד העורף פעלו כל הלילה/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully