וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים את ארבעת הלכודים: "מעריכים היכן הם - ומסלקים את העפר"

גופה נוספת חולצה מתחת להריסות ברמת החייל. מאמצים נעשים לאתר את ארבעת הלכודים הנוספים. המחלצים לא מאבדים תקווה, למרות השעות שמעמידות בספק את הסיכוי למצוא לכודים נוספים בין החיים. "בעבר נמצאו לכודים בחיים גם אחרי 30 שעות"

שידור חי מזירת האירוע:

LIVE

כוחות החילוץ בחניון ברמת החייל ממשיכים הבוקר (שלישי) במאמציהם לאתר את ארבעת הלכודים שעוד נותרו בין ההריסות. זאת, לאחר שהלילה אותר אדם נוסף ללא סימני חיים, שגופתו חולצה מתחת להריסות.

"השאיפה והמטרה שלנו היא לאתר לכודים נוספים בחיים", אמר מפקד מחוז דן בפיקוד העורף אלוף-משנה אמיר אולו לוואלה! NEWS שסיפר שלצורך כך הובאו אמצעי תאורה והוחלפו משמרות החילוץ, כדי לשמור על עירנות.

"הזמן לא משחק לטובתנו", מודה האל"מ, כשהוא מספר על האתגר האמיתי של המחלצים. "ככל שחולף הזמן, יותר בעייתי למצוא לכודים חיים, למרות שבעבר נמצאו לכודים בחיים גם אחרי 30 שעות".

האתגר הנוסף עליו דיבר מפקד מחוז דן בפיקוד העורף הוא סכנת הקריסה, "יש שני מוקדים עיקריים אחרים אנחנו עוקבים באופן קבוע. המבנה הפסיק לזוז. זו בשורה טובה. מדובר באתר מאוד מורכב. סיוט עבור המחלצים אבל אנחנו פועלים תחת תנאי בטיחות מחמירים".

עוד על האסון ברמת החייל בוואלה! NEWS:
בור ענק במרכז רמת החייל: תיעוד מהאוויר של זירת קריסת החניון
גשר המכביה והקריסה בהר הרצל: אסונות ההנדסה הקטלניים בישראל
רשלנות שעולה בחיי אדם: "ענף הבנייה בארץ ידוע בקמצנותו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאמצי החילוץ הבוקר בזירת האסון ברמת החייל/מערכת וואלה!, צילום מסך
הוצאת גופה מהריסות החניון ברמת החייל. ניב אהרונסון
חילוץ הגופה מההריסות, הבוקר/ניב אהרונסון

רס"ן אריאל רובינגר מפיקוד העורף דיווח במשדר וואלה! NEWS על ניסיונות לאתר את הלכודים הנוספים: "מוציאים עפר בניסיון להגיע לרצפה, ובה בעת מעריכים היכן הם, ושם פועלים".

בעקבות קריסת החניון חסמה המשטרה כבישים באזור רמת החייל. ברחוב רוקח חסומה הפנייה לרחוב שטרית. הרחוב חסום גם לכיוון ראול ולנברג, והתנועה בצומת אפשרית לכיוון פנחס רוזן לכיוון צפון, ולרחוב מבצע קדש בני ברק לכיוון דרום בלבד. רחוב הארד חסום לתנועה בשני הכיוונים.

גם רחוב הברזל חסום לתנועה, ומתאפשרת כניסה לבית החולים אסותא בלבד דרך רחוב הברזל, בכניסה לחניון התת קרקעי של בית החולים. היציאה מאסותא מתאפשרת בניגוד לכיוון התנועה דרך רחוב הברזל ומשם ראול ולנברג, שם שוטרים יסייעו בהכוונת התנועה. במשטרה מבקשים מציבור הנהגים להישמע להוראות השוטרים, ולגלות סבלנות ואיפוק לנוכח השינויים עקב הקריסה.

כוחות החילוץ של פיקוד העורף בפעילות לילית באתר קריסת החניון ברמת החייל שבתל אביב. 6 בספטמבר 2016. דובר צה"ל
כוחות פיקוד העורף פעלו במהלך הלילה בזירה/דובר צה"ל

מאות פועלים מנסים משעות הבוקר של אתמול לאתר את הלכודים שעוד נותרו תחת ההריסות, באסון שבו נהרגו שני בני אדם, ונפצעו 23 נוספים. המחפשים הצהירו אתמול כי הם לא מתכוונים לזוז מהמקום "עד שיימצא אחרון האנשים". לפנות ערב ניתק הקשר עם שני לכודים שהשמיעו קולות חיים מבעד העפר וההרס.

עם רדת החשכה מיפו כוחות החילוץ את החניון, אך בשל ממדיו של אתר הבנייה ומורכבות התמרון בהריסות, עמד בפני המחלצים קושי משמעותי. "להגיע לכל אחד מהאזורים יכול לקחת לנו שעות", אמר יונתן רז, סגן מפקד מחוז דן של פיקוד העורף. "אבל החלטת פיקוד העורף היא שלא עוזבים. יש לנו יכולת להישאר גם 48 שעות ואנחנו מקווים שנגיע ללכודים בחיים".

(עדכון ראשון: 7:55)

כוחות החילוץ של פיקוד העורף בפעילות לילית באתר קריסת החניון ברמת החייל שבתל אביב. 6 בספטמבר 2016. דובר צה"ל
הפעילות הלילית/דובר צה"ל
כוחות החילוץ של פיקוד העורף בפעילות לילית באתר קריסת החניון ברמת החייל שבתל אביב. 6 בספטמבר 2016. דובר צה"ל
מנסים למצוא סימני חיים/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully