וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות בהונג קונג: מנהיג המחאה החברתית זכה במושב בפרלמנט

נתן לו בן ה-23 הוא אחד מכמה מועמדים פרו-דמוקרטיים שנכנסו למועצה המחוקקת. הוא קורא לעריכת משאל עם בנוגע לעצמאות מסין. "אנחנו חייבים להתאחד", אמר, "תושבי הונג קונג באמת רוצים שינוי"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נתן לו, אחד ממנהיגי "מחאת המטריות" של הונג קונג בשנת 2014, זכה במושב במועצה המחוקקת של האזור המנהלי המיוחד של סין – כך עולה מספירת קולות הבוחרים בהונג קונג. התוצאות המסתמנות, שיפורסמו באופן רשמי בהמשך היום (שני), צפויות להעניק נוכחות נרחבת למועמדים פרו-דמוקרטיים בבית הנבחרים, כשנתיים לאחר המחאה האזרחית שדרשה לרסן את ההשפעה של בייג'ינג על המערכת הפוליטית בהונג קונג.

לו, בן 23, הבטיח מקום בבית הנבחרים, לצד כמה מועמדים נוספים שצפויים לעורר את חמתו של הממשל בבייג'ינג. כמו כן, האופוזיציה הדמוקרטית הצליחה להשיג את השליש הנדרש מתוך 70 המושבים במועצה, על מנת להטיל וטו על חוקים.

עוד בוואלה! NEWS:
מוכר הספרים מהונג קונג שהוחזק בסין נמלט – וחשף את סיפורו
אבני המדרכות הודבקו: כך מנסים בהונג קונג להגן על הבכיר הסיני
הונג קונג: "דברו חופשי - אך בחרו מילותיכם בקפידה"

מנהיג "מחאת המטריות", נתן לו, לאחר שזכה במושב בפרלמנט, הונג קונג, 5 בספטמבר 2016. רויטרס
"ירשנו את רוחה של התנועה". לו, היום/רויטרס

"אני די בהלם", סיפר לו, "ירשנו את רוחה של התנועה, ואני מקווה שנוכל להמשיך איתה בעתיד. אנחנו חייבים להתאחד, על מנת שיהיה לנו כוח חזק יותר להיאבק נגד המפלגה הקומוניסטית הסינית". לו ומפלגתו, "דמוסיסטו", קוראים למשאל עם בנוגע לעצמאות הונג קונג. "אני חושב שתושבי הונג קונג באמת רוצים שינוי", הוסיף לו, בחגיגות הניצחון שלו הלילה.

הפעיל החברתי אדי צ'ו הוי-דיק, שהצליח גם הוא להשיג מושב במועצה המחוקקת, טען כי "התוצאה מראה שאזרחי הונג מאמינים כי אנחנו זקוקים לשינוי פרדיגמה בתנועה הדמוקרטית". מחוקק דמוקרטי ותיק, לי צ'וק-יאן, שאיבד הלילה את כיסאו בפרלמנט לאחר כשני עשורים, טען כי "זה עידן חדש". לדבריו, "אנשים רוצים שינוי, ושינוי משמעו פנים חדשות". עם זאת, הוא הזהיר מפני "פילוג במחנה הדמוקרטי".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הפעיל החברתי אדי צ'ו הוי-דיק, לאחר שזכה במושב בפרלמנט, הונג קונג, 5 בספטמבר 2016. רויטרס
"זקוקים לשינוי פרדיגמה בתנועה הדמוקרטית". אדי צ'ו הוי-דיק, הלילה/רויטרס

ועדת הבחירות מסרה כי שיעור שיא של 58% מבעלי זכות ההצבעה – כ-2.2 מיליון אזרחים – הטילו את קולם אתמול, בתקווה להשפיע על זהותם של 40 מתוך 70 הנציגים במועצה. ה-30 הנותרים אינם נבחרים על ידי הצבעה דמוקרטית, ורובם נחשבים למזוהים עם הקו של הממשל בבייג'ינג. בעקבות שיעור ההצבעה הגבוה ביותר מאז עצמאותה של הונג קונג בשנת 1997, חלק מהקלפיות לא נסגרו גם ארבע שעות לאחר מועד סיום ההצבעה המתוכנן.

מערכת הבחירות היא הראשונה מאז שמפגיני "מהפכת המטריות" יצאו לרחובות בשנת 2014 למשך 79 ימים, בקריאה לאוטונומיה נרחבת יותר מבייג'ינג. בשנת 1997, הונג קונג הושבה לסין מידי בריטניה תחת הסדר "מדינה אחת, שתי מערכות", שנועד להבטיח את חירותו של האזור המנהלי המיוחד – אולם תחת שלטון סיני.

(עדכון ראשון: 9:33)

הצבעה בבחירות בהונג קונג, 4 בספטמבר 2016. רויטרס
חלק מהקלפיות נסגרו באיחור. מצביעים בהונג קונג, הלילה/רויטרס
הצבעה בבחירות בהונג קונג, 4 בספטמבר 2016. רויטרס
ספירת הקולות, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully