וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבני המדרכות הודבקו: כך מנסים בהונג קונג להגן על הבכיר הסיני

17.5.2016 / 12:25

הקריאות הגוברות לעצמאות האזור המנהלי של סין הביאו את הרשויות לנקוט צעדים נרחבים ותמוהים כדי להבטיח שלא יושלכו אבנים על יו"ר הקונגרס הסיני. מדובר בביקור הראשון של בכיר סיני בהונג קונג מאז המחאה הפרו-דמוקרטית ב-2014

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(עימותים אלימים בין שוטרים למפגינים בהונג קונג, נובמבר 2014)

הרשויות בהונג קונג, החוששות מהקריאות לעצמאות האזור המנהלי של סין, לא לקחו שום סיכונים לקראת ביקורו היום (שלישי) של אחד מבכירי הממשל הסיני, וסגרו חלקים נרחבים מהעיר ולפי דיווחים, הדביקו אבני מדרכות כדי למנוע את השלכתן במהלך הפגנות אלימות.

ביקורו של ז'אנג דה-ג'יאנג, יו"ר הקונגרס הסיני שנחשב לאיש הציבור השלישי בחשיבותו במדינה, הוא הבכיר הסיני הראשון שמבקר בהונג קונג מאז המחאה הפרו-דמוקרטית של 2014. כלי תקשורת בסין תיארו את הביקור כדוגמה לדאגה של בייג'ינג למחוז הכלכלי ולתמיכתה בו. עם נחיתתו בנמל התעופה של הונג קונג, אמר ז'אנג לעיתונאים: "אני אקשיב לכל ההצעות של המגזרים בחברה ודרישותיהם לאיך המדינה והונג קונג צריכות להתפתח".

עוד בוואלה! NEWS:
אמרו שלום לשנורקל: אי הצלילה בתאילנד ייסגר לתיירים בשל הנזק שגרמו
דיווח: בנו של עימאד מורנייה מונה לתפקיד רמטכ"ל חיזבאללה
"תרם לשלום": שליט טג'יקיסטן אישר חג לאומי חדש - לכבודו

כוננות בהונג קונג לקראת ביקורו של ז'אנג דה ג'יאנג, יו"ר הקונגרס של הסין, 17 במאי 2016. רויטרס
"אקשיב לכל הצדדים". ז'אנג דה-ג'יאנג נוחת בהונג קונג/רויטרס

המתיחות בהונג קונג כל כך גבוהה שאלפי שוטרים הוצבו כדי לאבטח את העיר במהלך ביקורו של ז'אנג, שנחת לפני שעות ספורות. כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי לבני מדרכות הודבקו כדי למנוע שימוש בהם כאבנים ליידוי, כפי שאירע בעבר. המשטרה אף הציבה כוחות על פסגת הר סמוך, שם תלו בעבר פעילים שלטים פרו-דמוקרטיים לפני שנתיים.

עצמאות הונג קונג, נושא הנחשב לטאבו תחת השלטון הסיני והן תחת השלטון הבריטי בעבר, הפך לסוגיה פופולרית באזור המנהלי. הונג קונג הייתה מושבה בריטית עד 1997. הונג קונג פועלת במסגרת המדיניות של "מדינה אחת, שתי שיטות" והחוקה שלה מבטיחה חירויות אישיות נרחבות, בהן חופש הביטוי. אכיפת החוק העצמאית מפוקחת על ידי מערכת משפט עצמאית, ורק מערכת ההגנה הצבאית והיחסים הדיפלומטיים נתונים תחת סמכותה של בייג'ינג.

דבק בין המדרכות בהונג קונג:

כמה פעילים קראו להיפרדות מסין – צעד שכמה פוליטיקאים אומרים כי יסכן את עתידה הפוליטי והכלכלי של הונג קונג. "לצעירים האלה אין מושג שהם עלולים להכניס את הונג קונג למסלול התנגשות מסוכן עם סין ולהביא לאסון גמור", כתבה רג'ינה איפ, בכירה ביטחונית לשעבר בהונג קונג במאמר שפרסמה בעיתון הממלכתי "דיילי צ'יינה". "היפרדות או דוקטרינת אנטי-סינית בהסוואה תמיט אבדון על הונג קונג".

אך הצעירים בהונג קונג חושבים אחרת. "אנחנו עומדים בפני איום גדול מסין: התרבות שלנו, השפה שלנו, העם שלנו. אנחנו גוססים, אמר צ'אן הו-טין, העומד במפלגה הלאומית החדשה שתתמודד בבחירות הקרובות בספטמבר. האם העם בהונג קונג רוצה להיות עיר סינית או מדינה עצמאית? אלה שתי הברירות היחידות".

כוננות בהונג קונג לקראת ביקורו של ז'אנג דה ג'יאנג, יו"ר הקונגרס של הסין, 17 במאי 2016. רויטרס
שוטרים מאבטחים את העיר/רויטרס
הפגנות במרכז הונג קונג – 28 בספטמבר 2014. GettyImages
המחאה הפרו-דמוקרטית בהונג קונג, 2014/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully