וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תרם לשלום": שליט טג'יקיסטן אישר חג לאומי חדש - לכבודו

אמומאלי רחמון חתם על חוק הקובע כי ב-16 בנובמבר יצוין "יום הנשיא", לרגל בחירתו לתפקיד יו"ר הפרלמנט במדינה שבמרכז אסיה ב-1992. משאל עם שיתקיים בשבוע הבא יאפשר לו לרוץ בבחירות ללא הגבלה

נשיא טג'יקיסטן אמומאלי רחמון. 8 ביולי 2015.. GettyImages
מנהיג פולחן אישיות. נשיא טג'יקיסטן רחמון, בשנה שעברה/GettyImages

נשיא טג'יקיסטן אמומאלי רחמון חתם ביום שבת על חוק ליצירת חג חדש במדינה לכבוד שלטונו. המהלך מגביר את החשש מפני התגברות פולחן האישיות של שליט המדינה שבמרכז אסיה. השינויים לחוקי החגים במדינה הועברו ללא התנגדות בחודש שעבר בפרלמנט, שבו מכהנים נאמניו של רחמון. הם הסכימו כי 16 בנובמבר יהיה חג "יום הנשיא". בהודעה מטעם שירותי התקשורת של לשכת הנשיאות, שצוטטה על ידי סוכנות הידיעות הצרפתית, נמסר כי החוק התקבל "בהתחשב בניסיון הפוליטי המשמעותי ובתרומה לשלום ולאחדות הלאומית בטג'יקיסטן של רחמון".

התאריך נקבע לציון מינויו של מי שהיה ראש משק שיתופי בתקופת ברית המועצות לראש הפרלמנט ב-16 בנובמבר 1992, בזמן שהחלה מלחמת האזרחים במדינה שנמשכה כחמש שנים עד לניצחון כוחות הממשל. רחמון נבחר לנשיא ב-1994.

בשבוע הבא יתקיים במדינה משאל עם, שיאפשר שינוי בחוקה כך שלא תהיה מגבלה יותר על מספר הכהונות לנשיא. לאחרונה קידמו הרשויות שורת מיזמים להוקרת שלטונו של רחמון, שנתפס בעיני ארגוני זכויות כמושחת וכדיקטטור. בפברואר פתחה הוועדה לענייני נוער של טג'יקיסטן בתחרות בבתי הספר על החיבור הטוב ביותר שנכתב בשבחו של המנהיג.

הרפובליקות הסובייטיות לשעבר במרכז אסיה נשלטות בידי דיקטטורים מזדקנים - חלקם נמצאים בשלטון מאז התמוטטות ברית המועצות - שמקדמים פולחן אישיות חריג במיוחד. נשיא טורקמניסטן הקודם, ספרמוראט ניאזוב - שמת ב-2006 - שינה את אחד מחודשי השנה לשמו של אמו.

לקריאה נוספת בנושא
טג'יקיסטן נגד חגיגות השנה החדשה: "מתנות ועצי אשוח אסורים"
כדי לכרסם בהשפעת רוסיה, קרי חיבק את הרודנים של מרכז אסיה
נשיא טג'יקיסטן צולם שיכור בחתונה - יוטיוב נחסם

(עדכון ראשון: 23:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully