וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טג'יקיסטן נגד חגיגות השנה החדשה: "מתנות ועצי אשוח אסורים"

הרשויות במדינה פועלות כדי להיפטר מכל זכר לשלטון הקומוניסטי, ומטילות הגבלות על חגיגות הנובי גוד - אחד המאפיינים הבולטים של המשטר הישן. הצבת עצי אשוח, החלפת מתנות וקיום מסיבות נאסרו בבתי ספר, ודמותו של "סבא כפור" הורדה ממסכי הטלוויזיה

דגם של עץ אשוח מואר לכבוד חג המולד המתקרב בלה פאס, בוליביה. רויטרס
בבירה דושנבה יוצב עץ אשוח יחיד לזמן קצר. עץ אשוח בכיכר המרכזית בלה פאס, בוליביה/רויטרס

הרשויות בטג'יקיסטן – מדינה במרכז אסיה שהייתה שייכת לברית המועצות לשעבר, פועלות בשנים האחרונות כדי להילחם בכל זכר למשטר הקומוניסטי ששרר במדינה עד לתחילת שנות ה-90. כחלק מהמאבק, נלחם המשטר באחת התופעות המאפיינות את התרבות הסובייטית – חגיגות השנה החדשה, הנובי גוד. לאחר שבשנת 2013 אסרה המדינה להציג בטלוויזיה את דמותו של סבא כפור – המקביל הסובייטי של סנטה קלאוס, כעת נאסר להציב עצי אשוח ולהעניק מתנות איש לרעהו במוסדות החינוך.

"חל איסור על הצבת עצי אשוח אמיתיים או מלאכותיים בבתי ספר ובאוניברסיטאות", נכתב בצו שפרסם משרד החינוך במדינה. כמו כן, המשרד אוסר לירות זיקוקים במסגרת חגיגות השנה החדשה במוסדות החינוך, וכן קורא שלא לערוך ארוחות חג, להעניק מתנות ולגייס כספים למסיבות הנובי גוד.

בעוד שבמדינות אחרות שהיו בעבר תחת השלטון הקומוניסטי ממשיכים במסורת ומציבים עצי אשוח גדולים בכיכרות המרכזיים, בבירת טג'יקיסטן, דושנבה, יוצב עץ יחיד לזמן קצר במרכז העיר והוא יוסר בימים הראשונים של שנת 2016.

עוד כתבות מהעולם:
הודו נאבקת בתקיפות המיניות: אנסים בני 16 יישפטו כבגירים
טראמפ בהערה סקסיסטית לקלינטון: "קיבלה שלונג"
רוסיה תתחיל לבנות שני כורים גרעיניים באיראן בשבוע הבא

סנטה קלאוס. Lisa Maree Williams, GettyImages
דמותו נאסרה לשידור בטלוויזיה/GettyImages, Lisa Maree Williams

טג'יקיסטן היא אמנם רפובליקה חילונית, אך רוב אזרחיה הם מוסלמים והוויכוח סביב ההשפעה הרוסית על החברה עולה פעמים רבות לכותרות. בליל השנה החדשה של שנת 2011 נרצח אדם הלבוש כסבא כפור על ידי אלמונים. משפחתו של הנרצח טענה כי הוא התקף על רקע דתי, אך המשטרה שללה את הדברים והודיעה כי התוקפים היו ככל הראה שיכורים בעת המעשה.

חגים אחרים המאפיינים תרבויות זרות אינם נראים בעין יפה בקרב השלטונות במדינה. בשנים 2013 ו-2014 עצרה המשטרה קבוצות נערים שהתחפשו לזומבים וערפדים בעת חגיגות ההאלווין. בנוסף, אדם נקנס ב-600 דולרים לאחר שחגג את יום הולדתו בפאב אירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully