וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו נאבקת בתקיפות המיניות: אנסים בני 16 יישפטו כבגירים

הפרלמנט במדינה אישר את החוק, לאחר מחאה ציבורית רחבה בעקבות שחרור נער שהיה שותף לאונס אכזרי בתום מאסר של שלוש שנים בלבד. "החוק יעצור את עבריינות הנוער ההולכת וגוברת"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

הפרלמנט בהודו אישר היום (שלישי) חוק שיאפשר לשפוט נערים מגיל 16 המואשמים בפשעים חמורים, בהם אונס, כבגירים. זאת, לאחר מחאה ציבורית שפרצה עם שחרורו בשבוע שעבר של נער שהיה מעורבים באונס קבוצתי של סטודנטית בת 23 באוטובוס בבירה ניו דלהי ב-2012. הצעירה מתה מפצעיה לאחר שבועיים בבית חולים בסינגפור.

"הפשע בקרב בני הנוער הולך וגובר והחוק יעזור לעצור את המגמה", אמרה השרה לענייני נשים והתפתחות הילד, מאנקה גנדי. לדבריה, מטרת החוק היא לאזן בין זכויות הילד והצורך בהרתעת הנוער מפני ביצוע פשעים, בייחוד נגד נשים.

על פי החוק הקיים, נער מתחת לגיל 18 יכול להיכלא לשלוש שנים לכל היותר. לאחר תיקון החוק, נערים בני 16 ו-17 יוכלו להישפט כבגירים, תוך התחשבות בחומרת המקרה. עם זאת, הם יישפטו בבתי משפט מיוחדים לנוער, שבהם לא ניתן יהיה לגזור עליהם מאסר עולם או עונש מוות.

עוד כתבות מהעולם:
טראמפ בהערה סקסיסטית לקלינטון: "קיבלה שלונג"
רוסיה תתחיל לבנות שני כורים גרעיניים באיראן בשבוע הבא
לקראת השחרור מידי דאעש: צבא עיראק הסתער על מרכז רמאדי

הפגנות בניו דלהי שבהודו נגד שחרור אנס מהכלא לאחר שלוש שנים בלבד, דצמבר 2015. רויטרס
עצורות בהפגנה נגד שחרור הנער שאנס את הסטודנטית באוטובוס ב-2012/רויטרס

אמה של הקורבן, אשה דבי, אשר הובילה את המחאה לשינוי החוק, אמרה כי "אני מבינה ששינוי החוק לא ישפיע על העבריינים שאנסו את בתי, אך אסור להתעלם מפשע חמור, גם אם הוא נעשה בידי קטינים".

במהלך הדיון על הנושא בפרלמנט, כמה צירים הזהירו נגד שינוי החוק "תחת לחץ". "מאוד מצער שאנו משתמשים בנשים כדי לחוקק חוקים נגד ילדים", אמר פייזן מוסטפה, ראש האקדמיה הלאומית ללימודי משפט, ל"אינידאן אקספרס". "אנו מתנגדים לחוק שכן נראה שרגש הנקמה הפך למוקד התבוננותנו בצדק. מדובר בחוק שלוקח אותנו כמה צעדים אחורה. מחקרים מצביעים על הישנות העבירות על ידי נער הנשפט כבגיר".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הפגנות בניו דלהי לאחר שחרור אחד מאנסי הסטודנטית ב-2013, הודו, 20 בדצמבר 2015. רויטרס
המחאה בניו דלהי/רויטרס

ארבעת הגברים שהיו מעורבים באונס הסטודנטית נשפטו למוות, ואחד מהם, נהג האוטובוס, תלה את עצמו בכלא. ההתקפה העלתה לכותרות את רמת האלימות הגבוהה כלפי נשים במדינה השנייה בגודל האוכלוסייה שלה בעולם. האירוע הוביל להפגנות נרחבות במדינה ובעקבות זאת החמירו השלטונות את הענישה על מעשי אונס והאיצו את הכרעת הדין במשפטי הנאשמים.

הפגנות בניו דלהי לאחר שחרור אחד מאנסי הסטודנטית ב-2013, הודו, 20 בדצמבר 2015. רויטרס
הפגנות בניו דלהי לאחר שחרור אחד מאנסי הסטודנטית ב-2013, הודו, 20 בדצמבר 2015/רויטרס
הפגנות בניו דלהי לאחר שחרור אחד מאנסי הסטודנטית ב-2013, הודו, 20 בדצמבר 2015. רויטרס
הפגנות בניו דלהי לאחר שחרור אחד מאנסי הסטודנטית ב-2013, הודו, 20 בדצמבר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully