וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חליפות צלילה ובגדי ספורט: סוחר מעזה מואשם בהברחת ציוד לחמאס

4.9.2016 / 13:45

כתב האישום מייחס לעבד סאקאללה תושב רצועת עזה בן 41, שבעה אישומים של עבירות ביטחוניות, בהם מגע עם סוכן חוץ ושירות להתאחדות בלתי מותרת. לפי כתב האישום הוא הבריח ציוד ליחידה העילית של חמאס דרך מנהרות ממצרים

לוחמי חמאס בסרטון מ-2015: מדמים השתלטות על זיקים, יישוב ישראלי בעוטף עזה/תיעוד מרשתות חברתיות

(בווידיאו: לוחמי חמאס מדמים השתלטות על זיקים)

פרקליטות מחוז הדרום הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד סוחר מעזה בגין הברחת ציוד צלילה לזרוע הצבאית של חמאס וכן מכירה של בגדי וציוד ספורט לחמאס וליחידה העילית של הארגון - הנוכבה. כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד עינת בלנרו, מייחס לנאשם, עבד סאקאללה, שבעה אישומים של עבירות ביטחוניות של מגע עם סוכן חוץ, מתן שירות להתאחדות בלתי מותרת, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, איסור פעולה ברכוש אסור ועוד.

לפי כתב האישום, סאקאללה בן ה-41, סוחר בעל שתי חנויות ומתפרה ברצועה, הבריח דרך מנהרות הברחה ממצרים לעזה ציוד צלילה שרכש מחברת "קריסי" האיטלקית. בין הציוד שהוברח היו מאות סניפירים, משקפות צלילה, חליפות צלילה ושנורקלים. את הציוד מכר סאקאללה לפעיל שעבד במשטרה הימית של חמאס.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נתניהו עקץ את כץ בישיבת הממשלה: "צריך למנוע משברים, לא ליצור אותם"
פיצוץ עמוס 6: התעשייה האווירית תפצה את בעלת הלוויין ב-173 מיליון דולר
חברו של האב שהתאבד מעל קבר בנו שנהרג בלבנון: "הדיכאון לא עזב אותו"

הלוחמים שחיסלו את המחבלים משחזרים: "הם תכננו מסע הרג". שי מכלוף
חוליית מחבלים של חמאס שהגיעו לזיקים מהים ב-2014/שי מכלוף

נוסף על הציוד הימי, סאקאללה, כך לפי כתב האישום, מכר בכמה הזדמנויות לפעילי חמאס ציוד ספורט כמו מתקני משקולות ועשרות סטים של בגדי ספורט. ב-2015 מכר סאקאללה מכשירי ספורט לחדר כושר בשווי 30 אלף דולר. עוד עולה מכתב האישום כי באותה שנה הוא מכר לאחראי ביחידת הנוכבה של חמאס 75 סטים של בגדי ספורט בעלות של עשרת אלפים שקלים עבור פעילות של היחידה.

באחד המקרים בשנת 2014, הגיעה מכולה לנמל אשדוד שבה מאות משקפות וחליפות צלילה. לאחר יומיים הועברה הסחורה למעבר "כרם שלום" לקראת כניסתה לרצועה. למרות הבדיקה והחרמתו של חלק מהציוד, הצליח סאקאללה להעביר לשטח עזה כ-60 משקפות צלילה אסורות שהבודקים לא הבחינו בהן.

בפרקליטות ביקשו מעצר עד תום ההליכים וכן כי נוסף לכל עונש, יחולט רכושו של סאקאללה, שנתפס על ידי המשטרה במהלך החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully