וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברו של האב שהתאבד מעל קבר בנו שנהרג בלבנון: "הדיכאון לא עזב אותו"

4.9.2016 / 10:34

26 שנים לאחר ששכל את בנו היחיד מאש צה"ל בדרך למארב, שם שלשום אריה בר נתן קץ לחייו בהר הרצל. "הוא היה חולה סרטן, וכשלא הרגיש טוב היה בא לישון על הקבר"

משפחות וחיילים עולים להר הרצל בערב יום הזיכרון, ירושלים. אפריל 2015. נועם מושקוביץ
"היה בדיכאון עד יומו האחרון". הר הרצל/נועם מושקוביץ

אריה בר נתן הוא האב השכול ששם קץ לחייו שלשום (שישי) בהר הרצל, מעל קבר בנו היחיד שנהרג בלבנון בשנת 1992. בנו של בר נתן, חיים, שירת ביחידת עורב גולני. הוא נפגע מאש צה"ל בעת שהיה בדרכו למארב ומת מפצעיו בשטח. "האובדן ונסיבות נפילתו גרמו לבני משפחתו שבר שלא נתאחה", נכתב עליו באתר המועצה האזורית בנימין, שם התגורר.

"הכרתי את אריה כשלימדנו ביחד בתיכון ערב בירושלים", סיפר חברו שמואל מניב. "הוא היה מורה עם התלהבות עצומה לתנ"ך, אדם בודד שמחפש הרפתקאות". על הבן שנפל חלל אמר: "חיים היה ילד יפה וגבוה, ספורטאי, התגייס לצבא והם בקושי רב חתמו - כבן יחיד".

לדבריו, העלייה לקבר הבן היתה מזור לצרותיו הבריאותיות של האב. "לאחרונה הוא חלה בסרטן ובחודשיים האחרונים, בכל פעם שלא הרגיש טוב, הגיע להר הרצל וישן על קבר בנו כל הלילה. בבוקר היה מספר שהוא מרגיש טוב ושזה עדיף על טיפול רפואי".

עוד בוואלה! NEWS:
משבר הרכבת: עומסי תנועה בכבישים, תורים ארוכים בתחנות
מתקפה מתוזמנת של הח"כים החרדים נגד כץ: "הצית גל הסתה זדוני"
דוח הסנגוריה הציבורית: המשטרה עורכת חיפושים בעירום על עצורים ברחוב

מאז מות בנו אריה היה בדיכאון ובסבל שלא עזב אותו עד יום מותו. הוא הקים גן על שם בנו

מניב הוסיף כי האב הקדיש את חייו לתיעוד קורות חייו של בנו שנהרג. "מאז מות בנו אריה היה בדיכאון ובסבל שלא עזב אותו עד יום מותו. הוא ניסה לכתוב עליו ספר ואחר כך עבר למצפה יריחו שם הקים גן על שם הבן שלו ורצה להביא לשם ביקורים של בתי ספר". הוא סיפר כי למרות שאריה עשה הרבה כדי להביא מבקרים, לא רבים באו למקום.

בריאיון שנתן לפני 12 שנים סיפר בר נתן על הקשיים מאז ששכל את בנו. "בני היחיד, חיים, היה סועד אותי", סיפר לערוץ 7. "לאחר שנפל בלבנון נותרתי להתמודד לבדי עם מצבי הרפואי, שהלך והחמיר במרוצת השנים, כאשר רופאי אומרים בצורה ברורה שלנפילת הבן היו השלכות משמעותיות ביותר לגבי בריאותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully