וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין וארה"ב, המדינות המזהמות בעולם, אשררו את הסכם האקלים

3.9.2016 / 14:00

ארה"ב וסין העבירו לאו"ם את המסמכים המאשרים את הצטרפותן להסכם המחייב לצמצם את פליטת גזי החממה. אובמה: "זה ייזכר כרגע שהחלטנו להציל את כדור הארץ". בתחילת השבוע תארח בייג'ינג את ועידת ה-G-20, שחברותיה אחראיות ל-80% מפליטת הפחמן העולמית

צילום: רויטרס, עריכה: טומי שלז שפריר

(בווידאו: 195 מדינות חתמו על הסכם להפחתת פליטת גזי החממה, דצמבר)

הפרלמנט בסין אשרר הלילה (שבת) את "הסכם פריז" למאבק בשינויי האקלים - כך דיווחה סוכנות הידיעות הסינית הרשמית "שינחואה". אשרור ההסכם הגיע לאחר שבוע של דיונים בנושא ולקראת ועידת ה-G-20 שתיפתח מחר במדינה. סין נחשבת לאחת המדינות עם זיהום האוויר הגבוה בעולם ותורמת רבות להתחממות הגלובלית. חתימתה על ההסכם יכולה לזרז את כניסתו לתוקף כבר בסוף השנה.

בצהריים אשררה גם ארצות הברית את ההסכם. נשיא ארצות הברית ברק אובמה ומקבילו הסיני שי ג'ינפינג העבירו למזכ"ל האו"ם באן קי מון את המסמכים המאשרים את הצטרפות שתי המדינות להסכם. בתום פגישה שקיימו שני המנהיגים אמר אובמה כי "הסכם פריז" ייזכר "כרגע שבו סוף סוף החלטנו להציל את כדור הארץ".

עוד ידיעות מהעולם:
קלינטון מאבדת גובה, טראמפ מתחזק: קרב צמוד במרוץ לנשיאות ארה"ב
הפיליפינים: 14 נהרגו בפיצוץ שאירע בעירו של הנשיא דוטרטה
בתום שלושה חודשי מאסר בלבד: האנס מסטנפורד שוחרר מבית הכלא

זיהום אוויר בבייג'ינג, סין, 7 בדצמבר 2015. AP
סין אחראית לקצת יותר מ-20% מכלל פליטת גזי החממה העולמית. בייג'ינג, דצמבר 2015/AP

כמעט 200 מדינות הסכימו בוועידת האקלים שנערכה בפריז בדצמבר האחרון על תכנית עולמית המחייבת לקצץ את פליטת גזי החממה. בתכנית הוחלט להגביל את התחממות הגלובלית ל-1.5 מעלות בשנים הקרובות וכן את פליטת גזי החממה. כדי להגיע לתוצאות אלו, נקבע כי יושקעו מאה מיליארד דולרים בשנה ויתקיים שיתוף פעולה בין המדינות המפותחות למתפתחות.

מומחים אמרו כי כבר בשלב זה ישנה סכנה שלא יעמדו ביעד הטמפרטורה שנקבע. זאת לאחר שסוכנות מזג האוויר של האו"ם אמרה כי 2016 צפויה להיות החמה ביותר מאז החלו הרישומים, ותעקוף את הממוצעים של שנה שעברה.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נוחת בסין לרגל ועידת ה-G-20, 3 בספטמבר 2016. רויטרס
ביקור אחרון כנשיא. אובמה בסין, היום/רויטרס

180 מדינות כבר חתמו על ההסכם. 54 מדינות, המכסות לפחות 55% מפליטת הפחמן העולמית, צריכות לאשרר אותו באופן סופי. לפני סין אשררו את ההסכם 23 מדינות, בהן קוריאה הצפונית, אך הן אחראיות רק ל-1.08% מהפליטה הגלובלית.

סין אחראית לקצת יותר מ-20% מכלל הפליטה העולמית בעוד ארצות הברית מכסה 17.9% נוספים. רוסיה אחראית ל-7.5% ואת הרביעייה הראשונה סוגרת הודו עם 4.1%. על פי ההסכם, מדינה שחתמה עליו תצטרך לחכות שלוש שנים לפני שתוכל לסגת ממנו, אם תרצה לעשות זאת.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נוחת בסין לרגל ועידת ה-G-20, 3 בספטמבר 2016. רויטרס
נשיא סין שי ג'ינפינג וארדואן, היום/רויטרס

בתוך כך, מנהיגי 20 המדינות, שאחראיות על 80% מפליטת הפחמן העולמית, החלו לנחות היום בסין לקראת הוועידה שתתקיים בעיר חאנג-ג'ו, ביניהם אובמה, שזה יהיה ביקורו האחרון במדינה במסגרת תפקידו. נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר עם נחיתתו כי הטרור הוא נושא לדיון מעמיק על ידי מנהיגי 20 המדינות.

(עדכון ראשון: 11:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully