וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום שלושה חודשי מאסר בלבד: האנס מסטנפורד שוחרר מבית הכלא

ברוק טרנר, שהורשע באונס צעירה מחוסרת הכרה, נידון לשישה חודשים בכלא במשפט שעורר סערה ציבורית רחבה בשל קלות העונש. שחרורו המוקדם מגיע בעקבות קיזוז הזמן שהיה במעצר במהלך משפטו

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

ברוק טרנר, סטודנט אמריקני שהורשע באונס צעירה מחוסרת הכרה ונידון לשישה חודשי מאסר שוחרר היום (שישי) מהכלא לאחר שלושה חודשים בלבד. השחרור המוקדם בא לאחר קיזוז השהות שלו במעצר בזמן משפטו. טרנר נעצר בתחילת השנה שעברה לאחר ששני סטודנטים מצאו אותו מאחורי פח אשפה, כשהוא אונס את הצעירה לאחר מסיבה בקמפוס של אוניברסיטת סטנפורד.

משפטו של טרנר עורר סערה ציבורית לאחר שהשופט שניהל את התיק, אהרון פרסקי, גזר על האנס המורשע עונש קל של חצי שנת מאסר בלבד - עונש הנמוך בהרבה מהעונש המינימלי המתבקש על פי חוקי המדינה. התביעה ביקשה מאסר של שש שנים, אך פרסקי נימק את בחירתו בכך ש"לעונש המאסר תהיה השפעה חמורה עליו. הנאשם צעיר, ואין לו עבר פלילי". יתרה מכך, הוא טען כי מכיוון שטרנר היה שיכור בעת האונס, "יש לו פחות אחריות מוסרית". אם לא די בכך, רמז השופט כי הסיקור התקשורתי הנרחב של התיק כבר "הרעיל את חייו" של טרנר, ולכן כביכול אין צורך לגזור עליו עונש מאסר.

עוד כתבות בנושא:
השופט האמריקני שגזר עונש זעום על אנס - יועבר מתפקידו
ארה"ב: מחאת ענק נגד שופט שגזר עונש קל על צעיר שאנס אישה מחוסרת הכרה
ביידן שלח מכתב, מיליון חתמו על עצומה: האונס שמסעיר את ארה"ב

ברוק טרנר, סטודנט בסטנפורד שהורשע באונס, יוני 2016. רויטרס
ישוחרר לאחר שלושה חודשי מאסר. ברוק טרנר/רויטרס

בשבוע שעבר נודע כי השופט פרסקי יפסיק לשפוט בתיקים פליליים. לדברי גורם רשמי בבית המשפט, לאחר מתן גזר הדין המקל, נתבקש השופט לעבור למחלקה האזרחית. "השופט פרסקי מאמין שהעברתו למחלקה האזרחית תסייע הן למערכת המשפט והן לציבור, על ידי הקטנת הסחות הדעת שמאיימות לפגוע ביעילות עבודתו ויכולתו לקבל החלטות בדין הפלילי", אמר נשיא בית המשפט בסנטה קלרה. ההוראה תיכנס לתוקפה בשבוע הבא.

לאחר מתן גזר הדין המקל, יותר מ-530 אלף בני אדם חתמו על עצומה הקוראת להדחתו של פרסקי. העונש הקל, לצד הצהרתו של אביו של טרנר כי בנו משלם "מחיר כבד על 20 דקות של פעילות", עוררו מחאה נרחבת בארצות הברית. המונים מחו בשל האפליה, לדבריהם, בבתי המשפט האמריקניים ועל אירועי התקיפה המינית בקמפוסים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הפגנה נגד אונס באוניברסיטת סטנפורד ספטמבר 2015. AP
מחאה באוניברסיטת סטנפןרד על גזר הדין/AP

בין התגובות לתיק השנוי במחלוקת, רבים טענו כי טרנר לא היה זוכה ליחס מועדף שכזה מצד מערכת המשפט אם לא היה לבן וסטודנט באוניברסיטה היוקרתית. כך, למשל, תמונתו של טרנר ממעצרו, שנהוג לפרסמה כמעט באופן מידי, נאסרה לפרסום במשך שבועות ארוכים ופורסמה לבסוף רק לאחר פניות חוזרות ונשנות של כמה כלי תקשורת, ובצל מחאה ברשתות החברתיות. יתרה מכך, טרנר לא הביע חרטה על מעשיו.

הנאנסת סיפרה כי היא "נדהמת וחסרת מילים" מהתמיכה הנרחבת שזכתה לה מאז מתן גזר הדין השנוי במחלוקת. כמו כן, היא סיפרה כי קיבלה תגובות רבות להצהרה שהקריאה לפני מתן גזר הדין, ופורסמה בכלי תקשורת רבים מאז. בדבריה תיארה הצעירה את שאירע, את הבדיקות החודרניות ואת ההליך המשפטי הקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully