וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מחאת ענק נגד שופט שגזר עונש קל על צעיר שאנס אישה מחוסרת הכרה

רק חצי שנת מאסר נגזרה על סטודנט מאוניברסיטת סטנפורד, וכחצי מיליון נזעקו. בין היתר, השופט טען כי "למאסר תהיה השפעה חמורה" על האנס, וכי מכיוון שהיה שיכור, "יש לו פחות אחריות מוסרית"

הפגנה נגד אונס באוניברסיטת סטנפורד ספטמבר 2015. AP
"אונס קורה כאן". הפגנה בסטנפורד, ספטמבר 2015/AP

יותר מ-530 אלף בני אדם חתמו על עצומה הקוראת להדחתו של השופט אהרון פרסקי מקליפורניה, לאחר שגזר בסוף השבוע האחרון שישה חודשי מאסר בלבד על ברוק טרנר, סטודנט באוניברסיטת סטנפורד בן 20, שהורשע באונס צעירה בעת שהייתה מחוסרת הכרה. העונש הקל, הפחות בהרבה מהעונש המינימלי המתבקש על פי חוקי המדינה, לצד הצהרתו של אביו של טרנר, שטען כי בנו משלם "מחיר כבד על 20 דקות של פעילות", עוררו מחאה נרחבת בנוגע למקרים של תקיפה מינית בקמפוסים בארצות הברית ולאפליה בבתי המשפט האמריקניים.

הנאנסת, בת 23, סיפרה ביום שני לעיתון הבריטי "הגרדיאן" כי היא "נדהמת וחסרת מילים" לאחר התמיכה הנרחבת שזכתה לה בימים האחרונים, מאז מתן גזר הדין השנוי במחלוקת. כמו כן, היא סיפרה כי קיבלה תגובות רבות להצהרה שהקריאה לפני מתן גזר הדין, ופורסמה בכלי תקשורת רבים מאז. בדבריה תיארה האישה את שאירע, את הבדיקות החודרניות ואת ההליך המשפטי הקשה.

לקריאת ההצהרה המלאה של הנאנסת

עוד בוואלה! NEWS:
אין שוויון: אחוז אחד מהעולם מחזיק בכמחצית מהעושר העולמי
האו"ם נכנע: ערב הסעודית הוסרה מרשימת המדינות הפוגעות בילדים
אסור לדבר על הסרטן: קשר השתיקה סביב אסון פוקושימה נסדק

ברוק טרנר, סטודנט בסטנפורד שהורשע באונס, יוני 2016. רויטרס
תמונתו מיום המעצר לא פורסמה. טרנר/רויטרס

השופט פרסקי הואשם בכך שהשפיע על חבר המושבעים והסתמך כמעט רק על גרסתו של טרנר. כמו כן, הוא קבע כי "לעונש המאסר תהיה השפעה חמורה עליו. הנאשם צעיר, ואין לו עבר פלילי". יתרה מכך, הוא טען כי מכיוון שטרנר היה שיכור בעת האונס, "יש לו פחות אחריות מוסרית". אם לא די בכך, רמז השופט כי הסיקור התקשורתי הנרחב של התיק כבר "הרעיל את חייו" של טרנר, ולכן כביכול אין צורך לגזור עליו עונש מאסר.

בין התגובות הרבות לתיק השנוי במחלוקת, רבים טענו כי טרנר לא היה זוכה ליחס מועדף שכזה מצד מערכת המשפט אם לא היה לבן וסטודנט באוניברסיטה היוקרתית. כך, למשל, תמונתו של טרנר ממעצרו, שנהוג לפרסמה כמעט באופן מידי, נאסרה לפרסום במשך שבועות ארוכים ופורסמה לבסוף רק לאחר פניות חוזרות ונשנות של כמה כלי תקשורת, ובצל מחאה ברשתות החברתיות. יתרה מכך, טרנר לא הביע חרטה על מעשיו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אוניברסיטת סטנפורד, אפריל 2016. רויטרס
"השופט עשה שמיניות באוויר כדי לחרוג מהכללים". אוניברסיטת סטנפורד/רויטרס

העצומה שעליה חתמו מאות אלפים תועבר לבית המשפט העליון של קליפורניה, שלו הסמכות להדיח את השופט. ניתן להדיחו גם באמצעות הצבעה בבית הנבחרים של קליפורניה. מישל לנדיס דאובר, מרצה למשפטים בסטנפורד, יצאה נגד השופט ומסרה כי תפעל להדחתו. "הוא גרם לנשים בסטנפורד ובקליפורניה כולה לחוש פחות ביטחון", אמרה, "השופט עשה שמיניות באוויר כדי לחרוג מהכללים. המסר לנשים ולסטודנטיות הוא 'אתן לבדכן', והמסר לתוקפים הוא 'יש לכם גיבוי'".

טרנר נעצר ב-18 בינואר 2015, לאחר ששני סטודנטים מצאו אותו מאחורי פח אשפה כשהוא אונס את האישה מחוסרת ההכרה אחרי מסיבה בקמפוס. הנאנסת נמצאה לאחר שבגדיה הוסרו, והיא לא זכרה את שאירע כששבה להכרה. הוא הורשע לבסוף בתקיפה בכוונה לאנוס אישה שתויה, באונס אדם ללא הכרה ובהחדרת עצם זר לגופה של הנאנסת.

מבית המשפט בסנטה קלרה, קליפורניה נמסר כי השופט לא יוכל להגיב לטענות בנוגע לניהול התיק. זאת, מכיוון שעורכי דינו של טרנר מסרו לאחר מתן גזר הדין כי בכוונתם לערער על ההרשעה. עד שלא יישמע הערעור לא יוכל השופט להתייחס לתיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully