וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם נכנע: ערב הסעודית הוסרה מרשימת המדינות הפוגעות בילדים

7.6.2016 / 13:45

הכוחות הסעודיים הלוחמים בתימן הופיעו ב"רשימה השחורה", בעקבות מותם של יותר מ-500 ילדים השנה, והוסרו ממנה לאחר מחאה. פעילי זכויות אדם: "לשכת מזכ"ל האו"ם הגיעה לשפל חדש"

צילום: AP, עריכה: שניר דבוש

האו"ם הסיר אמש (שני) את הקואליציה הערבית בהובלת ערב הסעודית, הנלחמת בתימן, מ"הרשימה השחורה" של גופים המפרים זכויות ילדים. בדוח שפרסם האו"ם על ילדים בסכסוכים אלימים ביום חמישי שעבר, צוין כי הקואליציה הסעודית אחראית לכ-60% ממקרי המוות או הפציעה של ילדים בתימן בשנה האחרונה. על פי הדוח, 510 ילדים נהרגו ו-667 נפצעו מתקיפות הקואליציה, שמחצית מהן כוונו נגד בתי ספר ובתי חולים.

עם זאת, ערב הסעודית פנתה למזכ"ל האו"ם באן קי מון, שהסכים לכנס את הוועדה האחראית לדוח ואת נציגי הקואליציה, כדי שיבחנו יחד את המקרים המתוארים בו. "עד לפרסום מסקנות הסקירה המשותפת, המזכ"ל מסיר את הרישום של הקואליציה בנספח לדוח", הכריז דובר האו"ם סטפן דוג'אריק.

עוד בוואלה! NEWS:
תימן: לפחות 40 מגויסים לצבא נהרגו בפיגוע של דאעש בעדן
שנה לאחר ההתערבות הסעודית: הסכם ראשוני להפסקת אש בתימן
איראן: "ערב הסעודית הפציצה את שגרירותנו בתימן"

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון בסיאול, קוריאה הדרומית, 20 במאי 2015. רויטרס
הסכים לבחון שוב את המקרים המתוארים בדוח. באן/רויטרס

שגריר ערב הסעודית באו"ם עבדאללה אל-מועלימי טען, מצדו, כי הסרת הקואליציה הסעודית מהרשימה השחורה "אינה מותנית בדבר ובלתי-הפיכה". לדבריו, "הושמנו ברשימה בטעות. אנחנו יודעים שההסרה היא סופית". הוא הודה לאו"ם על "ניקוי שמה" של הממלכה, וטען כי המידע בדוח הוא בגדר "הגזמה פרועה".

דובר הקואליציה אחמד אל-עסירי מסר ביום ראשון כי האו"ם לא נעזר בהיקף מספק מהמידע שהעבירה ממשלת תימן, הזוכה לתמיכת הקואליציה הסעודית. לטענת ריאד, הצבא הסעודי פתח במבצע הצבאי בתימן לפני יותר משנה במטרה למנוע מהמורדים החות'ים, המזוהים עם איראן, לכבוש את המדינה מידי הכוחות הנאמנים לנשיא לשעבר עלי עבדאללה סאלח. כ-6,000 בני אדם, מחציתם אזרחים, נהרגו מתחילת המבצע הסעודי, על פי נתוני האו"ם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הפגנה נגד התקיפות האוויריות של ערב הסעודית בצנעא, בירת תימן. AP
"הגזמה פרועה". הפגנה נגד תקיפות הקואליציה הסעודית בצנעא, בירת תימן/AP

כוחות החות'ים הופיעו ברשימה השחורה של האו"ם בחמש השנים האחרונות, והם מוגדרים "מפרי זכויות קבועים". גם כוחות אל-קאעדה בחצי האי ערב מופיעים ברשימה. בשנה שעברה, ישראל וחמאס הושמטו מהרשימה שפורסמה, על אף שהופיעו בטיוטת המסמך. עם זאת, הדוח הביע ביקורת על פעילותה הצבאית של ישראל במסגרת מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה.

"לאחר שנתנה לישראל נתיב יציאה דומה בשנה שעברה, לשכת המזכ"ל הגיעה לשפל חדש, עם הכניעה ללחץ החצוף מצד ערב הסעודית", טען פיליפ בולופיון, סגן מנהל תחום מדיניות גלובלית בארגון זכויות האדם Human Rights Watch. לדבריו, "לילדי תימן מגיע יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully