וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: "ערב הסעודית הפציצה את שגרירותנו בתימן"

7.1.2016 / 14:03

דובר משרד החוץ בטהראן האשים את הקואליציה הסעודית הנלחמת נגד המורדים השיעים בתימן בתקיפת מבנה השגרירות בצנעא ובפציעת כמה מעובדיה. בצל המתיחות החריפה, הממשלה האיראנית החליטה על איסור גורף לייבא מוצרים מערב הסעודית

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

דובר משרד החוץ של איראן חוסיין ג'אבר אנסארי מסר היום (חמישי) כי מטוסי חיל האוויר של ערב הסעודית תקפו הלילה את השגרירות האיראנית בבירת תימן, צנעא. על פי הדיווח בטלוויזיה הממלכתית, אנסאר טען כי "ערב הסעודית אחראית לנזק שנגרם למבנה השגרירות ולפציעתם של כמה אנשי צוות".

הדיווח מגיע על רקע המתיחות החריפה בין איראן לערב הסעודית, בעקבות תקיפת השגרירות הסעודית בטהראן המחאה על הוצאתו להורג של איש הדת השיעי הבכיר נימר באקר א-נימר בסוף השבוע האחרון בערב הסעודית. אחמד עסירי, דובר הקואליציה הבינלאומית בהובלת ערב הסעודית הפועלת בתימן, מסר כי הקואליציה תבחן את הטענות האיראניות.

עוד בוואלה! NEWS:
גורמים בג'יהאד האיסאלמי: איראן הפסיקה את התמיכה הכספית בארגון
שגריר קטאר הוחזר מטהראן; עיראק רוצה לתווך בין איראן לסעודיה
ברקע הסכסוך עם איראן: בחריין חשפה חוליית טרור שהפעיל נסראללה

הפצצה סעודית בצנעא, בירת תימן, 6 בינואר 2015. רויטרס
"הדיווח האיראני לא אמין". הפצצה סעודית בצנעא, אתמול/רויטרס

עסירי הוסיף כי מטוסי הקואליציה הפציצו הלילה מטרות רבות בצנעא, באזורים שהם שיגרו כוחות המורדים החות'ים טילים נגד כוחות ערב הסעודית. לדבריו, המורדים השיעים הסתתרו במתקנים אזרחיים, כולל בשגרירויות נטושות. הדובר הבהיר כי הקואליציה ביקשה מכל המדינות שמחזיקות בנציגות דיפלומטית בתימן למסור את נקודות הציון של מיקום השגרירויות, וטען כי הדיווח האיראני, על בסיס מידע שהעבירו החות'ים, "אינו אמין כלל".

תושבי העיר דיווחו על "המתקפה האווירית הכבדה ביותר" מאז החלה הלחימה במדינה לפני כתשעה חודשים. זאת ימים ספורים לאחר שהוכרז רשמית על סיומה של הפסקת האש בין הצדדים, שהופרה פעמים רבות על ידי שני הצדדים. לדברי התושבים, מתחם הנשיאות ובסיס צבאי בדרום העיר הופצצו, וחלק מהטילים נחתו סמוך לבתי ספר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
הפצצה סעודית בצנעא, בירת תימן, 6 בינואר 2015. רויטרס
"המתקפה האווירית הכבדה ביותר" בעיר. הריסות בצנעא, אתמול/רויטרס

בתוך כך, בסוכנות הידיעות האיראנית איסנ"א דווח כי הממשלה בטהראן הכריזה היום על איסור גורף על ייבוא מוצרים מערב הסעודית. על פי הדיווח, ההחלטה התקבלה בישיבת ממשלה שהוביל הנשיא חסן רוחאני. הצעד החריג מגיע לאחר שמדינות רבות במפרץ הפרסי ובמזרח אפריקה הכריזו על עיצומים שונים נגד איראן, בהם צמצום או ניתוק היחסים הדיפלומטיים ואיסור טיסות.

הפצצה סעודית בצנעא, בירת תימן, 6 בינואר 2015. רויטרס
הפצצה סעודית בצנעא, בירת תימן, 6 בינואר 2015/רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully