וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הסכסוך עם איראן: בחריין חשפה חוליית טרור שהפעיל נסראללה

משרד הפנים הודיע על מעצר של פעילי טרור המקושרים לאיראן ולחיזבאללה, שתכננו לבצע פיגוע במדינה. לפי ההודעה, שלושה מהפעילים נסעו לאיראן וללבנון וקיבלו 20 אלף דולרים ממזכ"ל חיזבאללה

צילום מסך

משרד הפנים בבחריין הודיע היום (רביעי) על מעצר חוליית טרור הקשורה למשמרות המהפכה של איראן ולחיזבאללה, שתכננה לבצע שורה של פיגועים במדינה. לפי ההודעה, מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נפגש עם שלושה מהעצורים והעביר להם 20 אלף דולרים כדי שיערכו מתקפות במדינה בעלת ההנהגה הסונית. עוד נמסר כי החולייה מקושרת לגורמי טרור אחרים האחראים לפיגוע שאירע במדינה ביולי האחרון שבו נהרגו שני שוטרים.

מפרטי החקירה שפורסמו עולה כי אחד הנאשמים, עלי אחמד פחראווי, נסע לאיראן בסוף שנת 2011 לקבלת תמיכה לוגיסטית לביצוע פעולות טרור. כמו כן, אותו אדם נסע ללבנון יחד עם שני עצורים נוספים בשנת 2012 לבקשת סיוע מחיזבאללה, ונפגש עם מזכ"ל הארגון נסראללה וסגנו נעים קאסם. לפי ההודעה, נסראללה אמר לפעילים להמשיך בדרך ההתנגדות והעביר להם 20 אלף דולרים.

הדברים מגיעים על רקע ניתוק היחסים הדיפלומטיים בין בחריין לאיראן, בעקבות הסערה שפרצה ברפובליקה האיסלאמית סביב ההוצאה להורג של איש דת שיעי בערב הסעודית. בחריין, בעלת רוב שיעי המונהגת בידי הנהגה סונית, מהוותה מטרה לגורמים שיעים, המבקשים לעורר את הרוב במדינה ולהביא להפיכה.

עוד בוואלה! NEWS:
צבא עיראק: "חיסלנו את 'שר המלחמה' של דאעש"
המשבר במפרץ: גם כווית תחזיר את שגרירה מאיראן
ממלחמה קרה לעימות אלים: התנגשות המעצמות של המזרח התיכון

חסן נסראללה, אוקטובר 2015. רויטרס
"העניק 20 אלף דולר לחוליית הטרור". נסראללה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully