וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר במפרץ: גם כווית תחזיר את שגרירה מאיראן

5.1.2016 / 11:27

הנסיכות מצטרפת לסעודיה ולמדינות ערביות נוספות שניתקו או החמירו את יחסיהן עם טהראן בשל תגובתה על הוצאתו להורג של המטיף השיעי. רוחאני: "סעודיה לא יכולה להסתיר את פשעיה"

צילום מסך

כווית תחזיר את שגרירה מטהראן בעקבות הסתערותם של מפגינים איראנים על שגרירות ערב הסעודית ועל הקונסוליה הסעודית במדינה בסוף השבוע – כך דיווחה היום (שלישי) סוכנות הידיעות הממשלתית בנסיכות. זאת כחלק מהמשבר בין מדינות המפרץ, בראשן ערב הסעודית, לבין איראן שפרץ עם הוצאתו להורג של המטיף השיעי נימר באקר א-נימר ביום שבת.

"גורם רשמי במשרד החוץ של כווית מסר כי הוא מחזיר את השגריר מהרפובליקה האיסלאמית של איראן ביום שלישי בבוקר, עקב ההתקפות של קהל המפגינים", דיווחה סוכנות הידיעות הממשלתית. אתמול הודיעה בחריין על ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם איראן, כפי שהחליטה ערב הסעודית ביום ראשון. אל הנסיכות הצטרפו אמש סודאן, שגירשה את השגריר האיראני מחרטום, ואיחוד האמירויות הערביות, שצמצמה את המשלחת הדיפלומטית שלה בטהראן.

לקריאה נוספת בנושא
סעודיה תאסור על טיסות לאיראן; מדינות ערביות נוספות ניתקו יחסים
ממלחמה קרה לעימות אלים: התנגשות המעצמות של המזרח התיכון
בעקבות המהומות: סעודיה הודיעה על ניתוק קשריה עם איראן

מפגינים שיעים מנסים לפרוץ את המחסומים סביב שגרירות ערב הסעודית בדלהי, הודו, בעקבות הוצאתו להורג של המטיף השיעי נימר באקר א-נימר, 4 בינואר 2015. רויטרס
מפגינים שיעים מנסים לפרוץ לשגרירות סעודיה בהודו, אתמול/רויטרס

נשיא איראן חסן רוחאני התייחס למשבר היום ואמר כי ערב הסעודית אינה יכולה להחביא את "הפשע" שביצעה עם הוצאתו להורג של א-נימר דרך ניתוק הקשרים עמה. "ערב הסעודית לא יכולה להסתיר את הפשע של עריפת ראשו של מנהיג דתי דרך החרפת היחסים הפוליטיים עם איראן", צוטט הנשיא על ידי סוכנות הידיעות אירנ"א בפגישה עם שר החוץ של דנמרק בטהראן.

אתמול אמר שר החוץ הסעודי עאדל אל-ג'ובייר כי במסגרת ניתוק היחסים עם טהראן, תפסיק ריאד את הסחר והתנועה האווירית בינה לבין איראן, וכן תמנע מאזרחים איראנים להיכנס לשטחה. עם זאת, היא תאפשר כניסה לאיראנים המעוניינים להגיע למקומות הקדושים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully