וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בג'יהאד האיסאלמי: איראן הפסיקה את התמיכה הכספית בארגון

הגורמים אמרו לאתר הישראלי בשפה הערבית "אל-מסדר" כי טהראן מסרה לארגון שהיא כבר אינה רואה בו בעל ברית חשוב. ההחלטה התקבלה בהפתעה בארגון הפלסטיני, שחרף היותו סוני משתייך למחנה השיעי במזה"ת שמובל על ידי איראן

רמדאן שלח ועלי חמינאי. AP, עיבוד תמונה
כבר לא "בעל ברית חשוב". רמדאן שלח והמנהיג העליון של איראן עלי חמינאי/עיבוד תמונה, AP

איראן הפסיקה את התמיכה הכספית שהיא מעניקה לג'יהאד האיסלאמי - כך מסרו גורמים בארגון לאתר החדשות הישראלי בשפה הערבית "אל-מסדר". לפי הדיווח, זה שלושה חודשים שאיראן - המממנת העיקרית של הג'יהאד האיסלאמי - לא מעבירה את המשכורות המשולמות לאנשי הארגון, ולפני כמה ימים היא הבהירה לו כי היא אינה יכולה מסוגלת להמשיך להעביר את הכספים שהעניקה עד כה.

לדברי הגורמים, איראן העבירה מסר למפקדת הג'יהאד האיסלאמי בביירות שלפיו הארגון כבר אינו "בעל ברית חשוב" בעבורה כפי שהיה בעבר, דבר שהתקבל בהפתעה ובזעם בעבור מזכ"ל הארגון רמדאן שלח, לאור העובדה כי הוא שמר על נאמנות מוחלטת לאיראנים לאורך השנים האחרונות.

עוד בנושא:
שגריר קטאר הוחזר מטהראן; עיראק רוצה לתווך בין איראן לסעודיה
ברקע הסכסוך עם איראן: בחריין חשפה חוליית טרור שהפעיל נסראללה
ראש המוסד הנכנס: "איום איראן משמעותי יותר בגלל הסכם הגרעין"

לוחמים בג'יהאד האיסלאמי בסוריה. טוויטר, אתר רשמי
נאמנים למחנה האיראני. אנשי ג'יהאד איסאלמי נלחמים לצד צבא אסד בחאלב/אתר רשמי, טוויטר

על אף היותו מוסלמי סוני, הג'יהאד האיסאלמי נמצא בצידו של המחנה השיעי במזרח התיכון בהובלת איראן, הכולל את משטר אסד וחיזבאללה. גם לאחר שחמאס ניתק את קשריו עם איראן בשנת 2011 בעקבות מלחמת האזרחים בסוריה, הג'יהאד האיסלאמי נותר נאמן לנשיא הסורי ולאיראנים, ואנשיו אף נלחמים לצד צבא סוריה נגד המורדים - דבר שיצר נתק בינו לבין העולם הערבי.

לדברי הגורמים ששוחחו עם האתר, בהנהגת ג'יהאד האיסלאמי לא יודעים מה הסיבה האמיתית להפסקת התמיכה האיראנית, ולא משתכנעים מההסבר כי מדובר במצוקה כלכלית, לאור העובדה כי טהראן ממנת פלגים פלסטיניים זעירים ברצועה, בראשם ארגון "א-סאברין" השיעי.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אנשי הג'יהאד האיסלאמי באימונים באזור דיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה, דצמבר 2014. AP
יפגע בפעילות הארגון. מחנה אימונים של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה/AP

להפסקת המימון האיראני עשויות להיות השלכות משמעותיות על הארגון הפלסטיני, שהן הזרוע הצבאית והן הזרוע המדינית שלו נתמכות בעיקר על ידי הכסף המגיע מטהראן. מרבית פעילותו של הג'יהאד האיסלאמי היא ברצועת עזה, לצד תשתית טרור שהוא מפעיל בגולן הסורי, אשר בחודש אוגוסט האחרון הייתה אחראית לירי רקטות לעבר רמת הגולן ואצבע הגליל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully