וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד הנכנס: "איום איראן משמעותי יותר בגלל הסכם הגרעין"

6.1.2016 / 21:39

בטקס כניסתו לתפקיד שהתקיים במטה הארגון אמר יוסי כהן כי "איראן ממשיכה לקרוא להשמדת ישראל ומשכללת את יכולותיה הצבאיות". עוד התחייב "להבטיח את שלום ישראל". נתניהו איחל לו הצלחה והביע אמון בכך "שיצעיד את המוסד קדימה"

צילום: עומר מירון, לע"מ

טקס חילופי ראש המוסד התקיים היום (רביעי) במטה הארגון, ובו נכנס לתפקיד יוסי כהן, שהחליף את תמיר פרדו בתום חמש שנים. בטקס נכחו ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראשי אגפים בארגון ועובדיו. במהלך הטקס נשא כהן דברים, והדגיש כי "אתגר מרכזי הוא האיום האיראני, שלמרות הסכם הגרעין - ולדעתי דווקא בגללו - הפך למשמעותי יותר". לטענתו, איראן ממשיכה לקרוא להשמדת ישראל, משכללת את יכולותיה הצבאיות ומעמיקה את אחיזתה באזורנו. שלוחות הטרור שלה הן אמצעי להשגת מטרות אלו".

כהן המשיך בסקירה קצרה של האתגרים המרכזיים שיהיה על הארגון להתמודד איתם בהובלתו. "מדינת ישראל שוכנת במוקד הרעש שפוקד את המזרח התיכון בשנים האחרונות. הקנאות של האיסלאם הקיצוני שוטפת מדינות וגורמת להן לקרוס", אמר והמשיך: "המלחמה הפנים-דתית בתוך האיסלאם והתעצמות ארגוני הטרור סביבנו, מחייבות את המוסד ללמוד לעומק את האיומים, לסכלם, ולתרום לביטחון הלאומי בחשאיות וביצירתיות".

עוד בוואלה! NEWS:
אינדיק לא חוזר בו מדבריו על ראש הממשלה
קצין ישראלי בכיר לאתר סעודי: "תגובתנו לחיזבאללה תהיה קשה"
בשל הניסוי: מועצת הביטחון תטיל סנקציות חדשות על צפון קוריאה

טקס חילופי ראש המוסד, תל אביב. 6 בינואר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
יוסי כהן, בנימין נתניהו ותמיר פרדו בטקס חילופי ראש המוסד, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

הוא התחייב "לעשות הכל כדי להבטיח את קיומה, שלום אזרחיה ועתידה של המדינה". עוד הוסיף כי "עבודתו של איש המבצעים במוסד עתירת אתגרים וסכנות. עבודתו של איש המטה במוסד - בטכנולוגיה, בלוגיסטיקה, במודיעין - חיונית לא פחות". לכן, לטענתו "כל אחד מאנשי הארגון חייב להיות חד, ממוקד, נחוש ומחויב למשימה".

כהן הבהיר כי "ההצלחה של כל מבצע, ללא יוצא מהכלל, תלויה בשיתוף פעולה הדוק בין כל הגורמים במוסד. תפיסת הפיקוד שלי מייחסת חשיבות לעובדים כולם - באשר הם, ובכל תפקיד. רק יחד נגיע להישגים, נעצים את פעילותו של המוסד ונוביל אותו לפסגות חדשות".

הוא אף הביע אמון ביכולתם של אנשי המוסד "לבנות את הכוח ולגבש מענה הולם לאתגרים שציינתי". לדבריו, "יוקרתו של הארגון בעולם הרחב מושתתת על מצוינות אנשיו ואיכות ביצועיו. אני מכיר אתכם ויודע שיש בכם ציונות, שליחות, חוכמה, קולגיאליות וגם צניעות. זהו סוד כוחו של הארגון והערובה להצלחתו גם בעתיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
טקס חילופי ראש המוסד, תל אביב. 6 בינואר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"אתגר מרכזי הוא האיום האיראני". טקס חילופי מפקדי המוסד, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם גם הוא בטקס, איחל לכהן הצלחה בתפקידו החדש והביע ביטחון בכך שביכולתו "להצעיד קדימה את המוסד, להגביה עוד יותר את העשייה ואת איכות הפעולה. האחריות שתפקיד ראש המוסד טומן בחובו היא אדירה, אבל זהו בתמצית סיפורו של עמנו לאורך הדורות ובפרט בשנות התקומה הלאומית. אני סומך עליך, יוסי, כמו כל אזרחי ישראל. דרך צלחה".

ראש המוסד היוצא, תמיר פרדו, הצטרף לאיחולי ההצלחה ואמר: "יוסי, התקרה שלי היא הרצפה שלך. גם אתה התחלת כמוני, ברצפת הייצור, והמשכת עד תפקיד סגן ראש המוסד וראש מנהלת המבצעים. יותר מכך, שמשת במשך שנתיים וחצי כראש המטה לביטחון לאומי (המל"ל). יש לך את כל שדרוש כדי לקחת את המוסד למחוזות חדשים, להגביה את הרף ולהתאימו למציאות החדשה, ההולכת ונרקמת מול עינינו. עלה והצלח!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully