וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח האו"ם: לבחון אם ישראל הפרה זכויות ילדים בעזה

6.6.2015 / 4:00

בטיוטת רשימת האו"ם השנתית של מפרי זכויות ילדים בעולם נכללו גם ישראל וחמאס. סוכנויות האו"ם בישראל וברשות דיווחו על "מספר מטריד" של ילדים שנהרגו בלחימה בקיץ, אך לא הכריעו אם להוסיף את ישראל לרשימה

עשרות פצועים במתקפת צה"ל בביה"ס אונר"א, ג'בליה. רויטרס
בית הספר של אונר"א שהופצץ במבצע "צוק איתן"/רויטרס

סוכנויות האו"ם בישראל ובשטחי הרשות הפלסטינית מדווחות על "מספר מדאיג" של ילדים שנהרגו ונפצעו ברצועת עזה במהלך מבצע "צוק איתן" בקיץ שעבר - כך עולה מטיוטת דוח של האו"ם שהגיעה לידי סוכנות הידיעות רויטרס. עם זאת, סוכנויות האו"ם לא הסכימו ביניהן אם יש להמליץ להכניס את ישראל לרשימת המדינות שמפרות זכויות ילדים. לדברי גורמים דיפלומטיים, גרסה סופית של הדוח תישלח בשבוע הבא למזכ"ל האו"ם באן קי מון והוא זה שיקבע אם להכניס את ישראל לרשימה.

שליחת האו"ם לנושא ילדים בסכסוכים מזוינים, לילה זרוגיני מאלג'יריה, כללה בדוח שבו 22 עמודים את צה"ל ואת חמאס. סוכנויות האו"ם שהכינו את הטיוטה חלוקות בשאלה אם צה"ל אחראי למספר הרב של הילדים שנפגעו או שהארגונים החמושים בעזה אחראים לכך.

עוד בוואלה!NEWS:
הפרוטוקול הסודי: כך נערכת בריטניה למותה של המלכה
איראן מקשיחה עמדות: "לא נאפשר אפילו גישה מוגבלת למתקני צבא"
גל חום באירופה: משתמשים במטריות כדי להסתתר מהשמש

פעיל חמאס בעזה, מרץ 2015. רויטרס
פעיל חמאס ברצועת עזה/רויטרס

לפי הטיוטה, במהלך הלחימה בקיץ שעבר נהרגו ברצועת עזה כ-540 ילדים פלסטינים, 371 מהם עד גיל 12. עוד נטען בטיוטת הדוח כי יותר מ- 2,100 פלסטינים נהרגו במהלך העימות ורובם אזרחים, לעומת 67 חיילים ושישה אזרחים ישראלים שנהרגו. עוד נטען כי במהלך "צוק איתן" היו לכאורה הפרות גסות של זכויות ילדים בעזה, ילדים נהרגו ונפצעו מאש צה"ל, אחרים נעצרו וצה"ל גם תקף בתי ספר ברצועה. עם זאת, הדוח מציין כי דרוש מידע נוסף כדי לקבוע אם ארגונים חמושים ברצועה גייסו לשורותיהם ילדים.

לדברי גורמים דיפלומטיים במטה האו"ם, ישראל פעלה בימים האחרונים כדי ששמה לא יצורף לרשימה. לדבריהם, מזכיר האו"ם נוטה שלא להכניס את ישראל לרשימה. טיוטת הדוח הוכנה כחלק מהרשימה השנתית של המדינות המפרות זכויות של ילדים והדוח המלא צפוי להתפרסם כבר בתחילת השבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully