וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מקשיחה עמדות: "לא נאפשר אפילו גישה מוגבלת למתקני צבא"

6.6.2015 / 0:11

לקראת תאריך היעד להסכם סופי על תכנית הגרעין של טהראן, סגן הרמטכ"ל מבהיר: "כל סוג של פיקוח על אתריה הצבאיים של איראן, אפילו אם מוגבל, הוא בלתי-מתקבל". נושא הפיקוח הוא אחד מסלעי המחלוקת בין הצדדים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

איראן לא תאפשר אפילו גישה מוגבלת למתקנים צבאיים במסגרת הסכם סופי עם שש המעצמות על תכנית הגרעין שלה – כך הבהיר אתמול (שישי) סגן רמטכ"ל צבא איראן, מסעוד ג'זאיירי. הדרישה לפיקוח על בסיסים צבאיים באיראן היא אחת מסלעי המחלוקת בין הצדדים, שאמורים להגיע להסכם סופי עד 30 ביוני. מחלוקת נוספת נוגעת לזמן שיעבור עד להסרת הסנקציות שהוטלו על טהראן.

"כל סוג של פיקוח על אתריה הצבאיים של איראן, אפילו אם מוגבל, הוא בלתי-מתקבל", צוטט הבכיר הביטחוני בסוכנות הידיעות האיראנית תסנים. רק שלשום אמר עבאס עראקצ'י, שעומד בראש צוות המשא ומתן של איראן, כי ייתכן שארצו תאפשר גישה מוגבלת לפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), כשטהראן תהיה זאת שתשלוט בתהליך. עוד אמר שלשום עראקצ'י, שמשמש גם סגן שר החוץ, כי חלה "התקדמות חשובה" בין הצדדים.

עוד בוואלה!NEWS:
על רקע ירי הרקטות: צה"ל פרס סוללות "כיפת ברזל" בדרום
גל חום באירופה: משתמשים במטריות כדי להסתתר מהשמש
נסראללה: "מיליוני ישראלים יפונו מבתיהם במלחמה הבאה"

מנהיג איראן עלי חמינאי באקדמייה הצבאית בטהראן – 20 במאי 2015. AP
המנהיג העליון חמינאי באקדמיה צבאית בטהראן בחודש שעבר/AP

עם זאת, סגן הרמטכ"ל המשיך בקו הנוקשה שבו נוקטים גם המנהיג העליון עלי חמינאי ובכירי הצבא. "לא נרשה ביקורים באתרים צבאיים, בין אם מוגבלים, מפוקחים, לא חופשיים או בכל צורה אחרת", הבהיר ג'זאיירי. "בואו נימנע ממשחקי מילים".

המערב חושד במשך שנים כי איראן מתכננת לפתח נשק להשמדה המונית, אולם טהראן מכחישה זאת וטוענת כי תכנית הגרעין שלה משמשת רק לצרכים אזרחיים. שש המעצמות – ארצות הברית, סין, רוסיה, צרפת, בריטניה וגרמניה – רוצות שסבא"א תבקר באתרים צבאיים על מנת לבדוק אם בוצעו בהם פעולות שעלולות להצביע על ניסיונות שעשתה איראן לפיתוח פצצת אטום. צרפת, שמציגה את העמדה הקשוחה ביותר בשיחות, הזהירה כי הסירוב של איראן לאפשר פיקוח לכל המתקנים בשטחה, כולל אלו הצבאיים, עלול לפגוע בסיכויים להגיע להסכם סופי.

(עדכון ראשון: 22:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully