וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל חום באירופה: משתמשים במטריות כדי להסתתר מהשמש

חלקים גדולים ממערב אירופה מושפעים מאוויר לוהט שמגיע מצפון אפריקה. בפריז סובלים מ-33 מעלות בצל, אולם עבור חלק מהמבקרים והתושבים, שניצלו את מזג האוויר כדי לתפוס שיזוף, החום דווקא משמח. "עדיף על פני הגשם"

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

הקיץ עוד לא הגיע, אבל באירופה כבר סובלים מגל חום ראשון לעונה – חריג יחסית. באזורים רבים ביבשת הטמפרטורה עברה את רף 30 המעלות, דבר מאוד לא שגרתי באירופה בעת הזו. בחלקים מסוימים בספרד מדדו אפילו 40 מעלות. בוורסאי, המבקרים שהגיעו לארמון המירו את המטריות שנועדו להגן מהגשם, לאמצעי מסתור מהשמש הקופחת. עם זאת, התיירים הרבים שמתמודדים היום (שישי) עם 33 מעלות בבירת צרפת, פריז, אמרו שהחום הכבד עדיף על האפרוריות האירופית הידועה.

"מה שאנחנו רואים כעת זה אנטי-ציקלון הנמצא מעל אירופה, אשר שואב אוויר חם המגיע מצפון אפריקה, שם מקורו של השקע", אמר פטריק גלואה, מטאורולוג צרפתי. "רואים את הזרם מגיע מהדרום וממשב מתיישב על צרפת וגורם להתחממות ניכרת. כבר אתמול נמדדו בדרום מערב המדינה 36-35 מעלות, והחום ממשיך מתפשט גם לצפון ולמזרח. אנחנו צופים 33-32 בפריז ו-35 באזורים במערב כמו העיר ליון".

עוד בוואלה!NEWS:
"המדינה שכחה אותנו": בצד האפל של בית שמש לא מופתעים מעוד רצח
נסראללה: "מיליוני ישראלים יפונו מבתיהם במלחמה הבאה"
מנכ"ל אורנג' שוחח עם השר שלום והתנצל: "אכפת לנו מישראל"

גל חום בצרפת, יוני 2015. AP
"אנחנו קצת מזיעים, אבל זה לא ממש משנה". גל חום בצרפת/AP

קירסטן המן, תיירת מגרמניה שהגיעה לפריז, סיפרה שהחום דווקא משמח אותה. "אנחנו קצת מזיעים, אבל זה לא ממש משנה. זה בסדר בשבילנו, כי השמיים כחולים והשמש זורחת". אנג'לינה מרצ'ל, אף היא מגרמניה המשיכה: "אני מעדיפה שמש על פני גשם, אז כך שאני אופטימיות". אווה רולייה, תושבת פריז אמרה כי זה אפילו נחמד שיש מזג אוויר כזה ביוני ברחבי המדינה. "אין ספק, זה שונה ממזג האוויר שהיה לנו עד כה".

בחבל טוסקנה שבצפון איטליה חווים בסוף השבוע הזה לא פחות מ-34 מעלות בצל. במילאנו וברומא - 32 ובטורינו - 30. בשל החום, שמשפיע גם על גרמניה, הודיעו הרשויות על הגבלת המהירות המקסימלית המותרת בכמה כבישים בינעירוניים מחשש לנזק לאספלט ולגלגלי המכוניות.

גל החום הדרמטי האחרון באירופה היה ביולי 2012, עם טמפרטורת שיא של 44.7 מעלות בסיציליה. בכל אותו קיץ הייתה הטמפרטורה ברחבי אירופה גבוהה בכ-2.3 מעלות מהממוצע. 15 בני אדם מתו בעקבות גל החום ההוא ומאות אושפזו. החדשות הטובות עבור האירופים הן שגל החום הזה לקראת סופו, ובתחילת השבוע הבא כבר יחזור להיות נעים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
גל חום בפריז, צרפת 05 מאי 2015. רויטרס
חובשים כובעים להגנה מהשמש הקופחת בצרפת/רויטרס
גל חום בפריז, צרפת 05 מאי 2015. רויטרס
גל חום בצרפת/רויטרס
גל חום בפריז, צרפת 05 מאי 2015. רויטרס
נהנים מהשמש ליד מגדל אייפל בפריז/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully