וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "מיליוני ישראלים יפונו מבתיהם במלחמה הבאה"

אחרי שקצין בכיר במטכ"ל אמר כי בעימות הבא בלבנון יצטרכו לעזוב את בתיהם מיליון וחצי תושבים, השיב מזכ"ל הארגון השיעי באיום משלו. הוא התייחס גם למלחמה בדאעש: "ארה"ב וסעודיה סייעו בהקמתו"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(נסראללה בחודש שעבר: "נהיה בכל מקום שיזדקקו לנו בסוריה")

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה איים היום (שישי) כי במלחמה הבאה עם ישראל, מיליונים יצטרכו לעזוב את בתיהם. זאת על רקע דבריו השבוע של קצין בכיר במטכ"ל, שטען כי בעימות עתידי עם הארגון השיעי יאלצו מיליון וחצי לבנונים לצאת מאזור הקרבות. נסראללה, שדבריו שודרו בכנס של תנועת הנוער של חיזבאללה, התייחס גם למאבק בארגונים הסוניים על אדמת סוריה ובגבולות לבנון.

"התרגיל נערך רק משום שהצבא הישראלי הובס", התייחס נסראללה לתרגיל "נקודת מפנה 15" של פיקוד העורף, שנערך השבוע. "ישראל מאיימת לגרש מיליון וחצי לבנונים? אנחנו נגרש מיליוני ישראלים", הזהיר.

לדבריו, "המודיעין של ארצות הברית, של ערב הסעודית ושל פקיסטן הקימו את אל-קאעדה", טען נסראללה בהתייחסותו לקרבות עם ארגון ג'בהת א-נוסרה בהרי הקלמון, שבגבול לבנון-סוריה. הוא טען כי ארגון "המדינה האסלאמית" התפצל מאל-קאעדה בשל חילוקי דעות פנימיים וכי מלחמתו העתידית באזור הקלמון תהיה בדאעש.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה – ביירות 19 במאי 2015. רויטרס
נסראללה/רויטרס

בתקופה האחרונה מרבה מזכ"ל הארגון השיעי לנאום, על רקע שקיעתו בבוץ הסורי, שם הוא מנסה לסייע לנשיא בשאר אסד לשרוד בשלטון. ביום שני שעבר דיבר נסראללה באירוע לציון 15 שנה לנסיגת צה"ל מרצועת הביטחון בדרום לבנון והכריז כי "התבוסה הישראלית בשנת 2000 הייתה ניצחון ברור, חזק וטהור של ההתנגדות". לדבריו, ישראל הייתה כובשת את רוב שטחה של לבנון לולא לחם בה ארגונו.

"מאז 1982, חיזבאללה לא היה גדול, מצויד היטב ונחוש יותר כפי שהוא כיום", טען נסראללה. הוא אף הזהיר את ישראל כי ארגונו נמצא במוכנות גבוהה ביותר לעימות. "ישראל יודעת זאת יותר טוב מהאחרים. אנחנו ערים תמיד ואיננו שוכחים את האויב אף לא לרגע אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully