וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אורנג' שוחח עם השר שלום והתנצל: "אכפת לנו מישראל"

המשנה לראש הממשלה שוחח עם סטפן רישר על רקע הסערה סביב דבריו כי הוא מעוניין לעזוב את ישראל במהרה. "אמר שהם מגנים חרמות מכל סוג", כתב שלום בפייסבוק. רישר אף מעוניין להיפגש עם שגריר ישראל בצרפת

צלם: דויד קורן, עריכה: טל רזניק

(נתניהו לממשלת צרפת: "התנערו מהאמירה האומללה של אורנג'")

המשנה לראש הממשלה סילבן שלום שוחח היום (שישי) עם מנכ"ל חברת אורנג', סטפן רישר, על רקע הסערה האחרונה בעקבות דבריו על כוונתו להפסיק את הקשר עם ישראל. לדברי שלום, רישר הביע את התנצלותו ואמר כי הוא מתנגד לחרם מכל סוג שהוא.

בנוסף לכך, המנכ"ל פנה לשגרירות ישראל בצרפת כדי להתנצל על דבריו. הוא הביע רצון להיפגש עם השגריר יוסי גל כדי לתקן את הנזק שגרמו מילותיו ובמשרד החוץ בירושלים בוחנים את הבקשה. רישר אף פרסם התנצלות גם בחשבון הטוויטר שלו ובה טען כי לחברתו אכפת מישראל.

"שוחחתי עם מנכ"ל אורנג', סטפן רישר, ואמרתי לו שהעם בישראל כעוס ופגוע מדבריו", כתב שלום בדף הפייסבוק שלו. "אמרתי לו שמצער אותי שהוא הפך להיות כלי משחק במאבק נגד ישראל ונתן יד למתקפה של שונאי ישראל שמנסים לפגוע בישראל, לא רק צבאית, אלא גם כלכלית. רישר הביע את התנצלותו על הדברים שאמר לפני כמה ימים בכנס במצרים, ואמר לי שהוא חבר של ישראל. הוא טען שדבריו לא הובנו נכון והוא דיבר על האספקט הכלכלי בלבד. הוא התנצל בשמו ובשם החברה על האמירות ואמר שהם מגנים חרמות מכל סוג שהוא".

עוד על סערת אורנג':
שר החוץ של צרפת: מתנגדים לחרם של אורנג' על ישראל
נתניהו: "דורש שממשלת צרפת תתנער מהפעולה האומללה של אורנג'"
אורנג' הבהירה: "מעוניינים לסיים את הזיכיון של 'פרטנר'"

הציוץ של רישר

מוקדם יותר היום התייחס גם שר החוץ של צרפת לורן פביוס לסערה והבהיר כי ארצו מתנגדת להטלת חרם על ישראל. בהצהרה שפרסם הוא הדגיש כי אורנג' רשאית להגדיר את המדיניות שלה כרצונה. "אמנם זוהי זכותו של נשיא קבוצת אורנג' להגדיר את האסטרטגיה המסחרית של חברתו, אולם צרפת מתנגדת בתוקף לכל חרם על ישראל", אמר פביוס.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי בירכה על דבריו של פביוס. "אני מברכת את ההתנערות של הממשל הצרפתי מכל סוג של חרמות נגד ישראל", אמרה חוטובלי. "הקו שלא מקבל את החרמות וההשמצה הוא משמעותי וחזק גם באירופה. תפקידנו במשרד החוץ להמשיך ולהיאבק באותם גורמים שפועלים לדה-לגיטימציה של ישראל ולחזק את הקול השפוי והמשמעותי באירופה ובעולם שלא נכנע לתעשיית השקרים".

שר החוץ של צרפת לורן פביוס בפרלמנט הצרפתי, 28 בנובמבר 2014. רויטרס
"צרפת מתנגדת בתוקף לכל חרם על ישראל". שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס/רויטרס

אתמול תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו בחריפות את הכרזתה של חברת אורנג'. "המחזה האבסורדי שבו הדמוקרטיה שומרת זכויות האדם מדינת ישראל מתגוננת מפני מטחי טילים ומנהרות טרור ואז סופגת גינויים אוטומטיים בניסיונות חרם - לא יסולח", אמר נתניהו, שדיבר בטקס האזכרה השנתי לחללי אלטלנה בבית העלמין נחלת יצחק בתל אביב. "אני קורא לממשלת צרפת להתנער פומבית מהאמירה האומללה ומהפעולה האומללה של חברה שנמצאת בבעלות חלקית שלה".

(עדכון ראשון: 16:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully