וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "דורש שממשלת צרפת תתנער מהפעולה האומללה של אורנג'"

4.6.2015 / 18:31

ראש הממשלה תקף את החלטת ענקית התקשורת העולמית לסיים את הזיכיון לפרטנר וכינה אותה "מחזה אבסורדי שלא יסולח". הנשיא ריבלין: "מצפה שקולם של מנהיגי צרפת נגד המהלך יישמע בכל העולם"

צלם: דויד קורן, עריכה: טל רזניק

(צפו: מנכ"ל "פרטנר" בריאיון לאולפן וואלה!NEWS)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תקף היום (חמישי) בחריפות את הכרזתה של חברת אורנג' העולמית כי היא מעוניינת "לסיים את הזיכיון שניתן לחברת 'פרטנר תקשורת'", זכיינית החברה בישראל. "המחזה האבסורדי שבו הדמוקרטיה שומרת זכויות האדם מדינת ישראל מתגוננת מפני מטחי טילים ומנהרות טרור ואז סופגת גינויים אוטומטיים בניסיונות חרם - לא יסולח", אמר נתניהו, שדיבר בטקס האזכרה השנתי לחללי אלטלנה בבית העלמין נחלת יצחק בתל אביב.

"אני קורא לממשלת צרפת להתנער פומבית מהאמירה האומללה ומהפעולה האומללה של חברה שנמצאת בבעלות חלקית שלה", הוסיף נתניהו. "אני קורא לידידים שלנו להגיד בקול רם וברור שהם מתנגדים לכל סוג של חרם על מדינת היהודים מבלי להתנות זאת בדבר".

עוד בנושא:
אורנג' הבהירה: "מעוניינים לסיים את הזיכיון של 'פרטנר'"
פרטנר זועמת על אורנג', והמנכ"ל מבטיח: "שוקלים את כל הצעדים"
"נדהמנו לשמוע קריאה לחרם": שתי חברות בישראל מתנתקות מפרטנר

טקס ממלכתי לציון יום ירושלים, גבעת התחמושת, מאי 2015. נועם מושקוביץ
נתניהו וריבלין/נועם מושקוביץ

לפני נתניהו דיבר בטקס נשיא המדינה, ראובן ריבלין, וגינה אף הוא את הודתה של אורנג'. "ישראל קמה תוך כדי מאבק בחרם הערבי. הדה-לגיטימציה הייתה בשיאה עוד לפני מלחמת העצמאות. הכרזות החרם היום אינן שונות במוטיבציה שלהן", אמר. "שמעתי גינויים של ראשי המדינה בצרפת לדברים שהשמיע המנכ"ל ואני מצפה שקולם יישמע כאן בישראל ובכל העולם".

בהודעה שפרסמה בצהריים אורנג' נטען כי הסיבה להפסקת פעילות החברה בישראל אינה פוליטית. הודגש כי הפסקת ההתקשרות עם "פרטנר" נוגע ל"מדיניות העסקית של החברה". על פי ההודעה, "חברת אורנג' אינה פועלת בישראל. קיים הסכם עם 'פרטנר תקשורת', והוא ההסכם ארוך הטווח היחיד שקיים בחברה. על פי מדיניות החברה, אורנג' לא מעוניינת לשמר את נוכחות המותג במדינות שאורנג' אינה המפעילה בהן".

מנכ"ל אורנג', סטפן רישר, בקהיר, 3 ביוני 2015. AP
מנכ"ל אורנג' סטפן רישר/AP

למרות ההודעה הרשמית של החברה, דבריו של המנכ"ל סטפן רישר אתמול בוועידה בקהיר בדבר חיסול הפעילות בישראל ודיווחים על לחץ מצד ארגוני זכויות אדם מצביעים על האפשרות שההחלטה נובעת ממניעים פוליטיים. במסיבת עיתונאים שכינס אתמול בקהיר, הבהיר רישר כי היה מסיים "עוד הערב" את קשרי החברה עם המפעילה שלה בישראל אילו היה יכול.

בחודש שעבר, החברה פרסמה דוח שהופק בשיתוף עם ארגוני זכויות אדם פלסטיניים וצרפתיים, שכותרתו "הקשרים המסוכנים של אורנג' בשטחים הפלסטיניים הכבושים". כותבי הדוח המליצו לחברת אורנג' "להפציר ב'פרטנר' להפסיק את פעילותה בהתנחלויות הישראליות. במקרה של חוסר הצלחה, על אורנג' להפסיק את ההתקשרות העסקית עם 'פרטנר'".

אני קוראת לנשיא צרפת לפטר לאלתר את מנכ"ל אורנג' העולמית אלא אם יתנצל על דבריו האנטישמיים.על רקע האירועים האחרונים החמו...

Posted by ‎Miri Regev מירי רגב‎ on jeudi 4 juin 2015

מוקדם יותר היום, קראה שרת התרבות והספורט מירי רגב לנשיא צרפת פרנסואה הולנד "לפטר לאלתר את מנכ"ל אורנג' העולמית אלא אם יתנצל על דבריו האנטישמיים". בהודעה שפורסמה בחשבון הפייסבוק שלה, הוסיפה רגב: "אני קוראת ליהודי צרפת והעולם להתנתק מחברת אורנג' אלא אם סטפן רישר יחזור בו מדבריו".

"על רקע האירועים האחרונים החמורים בצרפת, ממשלת צרפת חייבת לשדר אפס סובלנות לאנטישמיות", טענה השרה רגב. "הגיע הזמן שיבינו שגם ליהודי העולם ולקולות השפויים שמתנגדים לאנטישמיות ולגזענות, יש כוח". עם זאת, רגב הבהירה: "אסור שהציבור הישראלי יהפוך את 'פרטנר' לקורבן לאמירה זו. 'פרטנר' היא חברה ישראלית שמעסיקה בארץ אלפי עובדים ואני מחזקת את ידי ההנהלה ועובדיה".

חברי פרלמנט בבריטניה נגד תנועת החרם

בתוך כך, בעקבות הודעת התאחדות הסטודנטים הבריטית על הצטרפות לקמפיין תנועת ה-BDS להחרמת ישראל השבוע, יזם המרכז לקידום יחסי ישראל-אירופה (IEFC) בשיתוף עם כמה חברי פרלמנט בריטים ממפלגת השמרנים ומפלגת הימין הקיצוני (UKIP) מכתב תמיכה בישראל והתנגדות תקיפה להחלטת התאחדות הסטודנטים הבריטית. סמנכ"ל המרכז, מתן אשר, אמר כי "מיד עם היוודע ההחלטה, פנינו לחברי פרלמנט בריטים מתוך רצון לפעול שלא מתוך גבולות ישראל, אלא ישירות בבריטניה. זו ההבנה הכי חשובה, כי בעבודה דיפלומטית נכונה, עובדים מהשטח".

במכתב שנשלח לשר החינוך הבריטי, כתבו חברי הפרלמנט הבריטי כי "בזמן שיש דיון לגיטימי בישראל ומחוצה לה בנוגע להתנחלויות, הרי שיש להפריד בינו ובין פעילות תנועת הBDS שכל מטרתה לערער על קיומה של מדינת ישראל". עוד נכתב כי "אנו רוצים להביע את תמיכתנו בעם היהודי ובמדינת ישראל. החלטת ההתאחדות איננה משקפת בשום אופן את מדיניותה של בריטניה, שהייתה ועודנה בת ברית של ישראל. ההצטרפות לחרמות על ישראל לא תתרום בשום אופן להשגת השלום בסכסוך, אלא רק תתדלק את האנטישמיות והשנאה. אנו קוראים להתאחדות לבטל את ההחלטה''.


בהכנת הכתבה השתתפה רויטל בלומנפלד

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully