וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ של צרפת: מתנגדים לחרם של אורנג' על ישראל

לאחר שנתניהו קרא לממשת צרפת להתנער מאמירתו של מנכ"ל חברת התקשורת, פרסם לורן פביוס הצהרה שלפיה ארצו מתנגדת בתוקף לכל חרם על ישראל. עם זאת, הדגיש: "לנשיא אורנג' הזכות להגדיר את מדיניות חברתו"

צלם: דויד קורן, עריכה: טל רזניק

(נתניהו לממשלת צרפת: "התנערו מהאמירה האומללה של אורנג'")

שר החוץ של צרפת לורן פביוס אמר היום (שישי) כי ארצו מתנגדת להטלת חרם על ישראל. זאת על רקע התבטאותו של מנכ"ל חברת אורנג' הצרפתית סטפן רישר על רצונו לנתק את הקשרים העסקיים עם חברת "פרטנר" הישראלית. עם זאת, בהצהרה שפרסם השר הצרפתי הוא הדגיש כי אורנג' רשאית להגדיר את המדיניות שלה כרצונה. "אמנם זוהי זכותו של נשיא קבוצת אורנג' להגדיר את האסטרטגיה המסחרית של חברתו, אולם צרפת מתנגדת בתוקף לכל חרם על ישראל", אמר פביוס.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי בירכה על דבריו של פביוס. "אני מברכת את ההתנערות של הממשל הצרפתי מכל סוג של חרמות נגד ישראל", אמרה חוטובלי. "הקו שלא מקבל את החרמות וההשמצה הוא משמעותי וחזק גם באירופה. תפקידנו במשרד החוץ להמשיך ולהיאבק באותם גורמים שפועלים לדה-לגיטימציה של ישראל ולחזק את הקול השפוי והמשמעותי באירופה ובעולם שלא נכנע לתעשיית השקרים".

עוד על סערת אורנג':
אורנג' הבהירה: "מעוניינים לסיים את הזיכיון של 'פרטנר'"
פרטנר זועמת על אורנג', והמנכ"ל מבטיח: "שוקלים את כל הצעדים"
"נדהמנו לשמוע קריאה לחרם": שתי חברות בישראל מתנתקות מפרטנר

שר החוץ של צרפת לורן פביוס בפרלמנט הצרפתי, 28 בנובמבר 2014. רויטרס
"צרפת מתנגדת בתוקף לכל חרם על ישראל". פביוס/רויטרס

חבר הפרלמנט הצרפתי-יהודי מאיר חביב, המבקר בישראל, התייחס היום לנושא בריאיון לרדיו "אירופה 1" ואמר: "מדובר בחרם לכל דבר". חביב הוסיף כי מנכ"ל אורנג', סטפן רישר, נכנע ללחצים של תנועות חרם פרו-פלסטיניות. "מדובר באנטישמיות חדשה, אף אחד לא קורא לחרם על סוריה", אמר חביב בריאיון.

חביב גם הביע ביקורת על התזמון של המהלך, שלטענת רישר אינו פוליטי: "אם אכן מדובר בהחלטה עסקית, זה לא הזמן המתאים", אמר. חביב כינה את ההחלטה "לא הגיונית ולא מוסרית", והוסיף כי החרם אסור בחוק הצרפתי. "לא מטילים חרם על מדינה ידידותית", אמר חביב. הוא עוד ציין כי פנה לראש ממשלת צרפת מנואל ואלס בדרישה שיבחן את התבטאויותיו של רישר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ההחלטה לא הגיונית ולא מוסרית". מאיר חביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו בחריפות את הכרזתה של חברת אורנג'. "המחזה האבסורדי שבו הדמוקרטיה שומרת זכויות האדם מדינת ישראל מתגוננת מפני מטחי טילים ומנהרות טרור ואז סופגת גינויים אוטומטיים בניסיונות חרם - לא יסולח", אמר נתניהו, שדיבר בטקס האזכרה השנתי לחללי אלטלנה בבית העלמין נחלת יצחק בתל אביב. "אני קורא לממשלת צרפת להתנער פומבית מהאמירה האומללה ומהפעולה האומללה של חברה שנמצאת בבעלות חלקית שלה"

מנכ"ל אורנג' רישר הגיב אמש לסערה סביב קריאתו לסיום פעילותה של החברה בישראל. בריאיון לעיתון הצרפתי "לה מונד", הבהיר רישר כי לפרשה כולה "אין שום קשר למצב הפוליטי". לטענתו, חברת "פרטנר", הזכיינית בישראל, משתמשת בשם של אורנג', אבל אין לה כל קשר לקבוצה והיא לא בשליטתה. "זה לא במסגרת המדיניות שלנו, שמפעילה שאין לנו עליה כל שליטה תשתמש במותג שלנו".

מנכ"ל חברת אורנג', סטפן רישר, במהלך מסיבת עיתונאים בקהיר, 3 ביוני 2015. AP
"נכנע ללחצים של תנועות חרם פרו-פלסטיניות". מנכ"ל אורנג', סטפן רישר/AP

בהצהרה שנמסרה מהנהלת החברה לפני כשבוע, נמסר כי באפריל האחרון התקיים סבב דיונים בין אורנג' העולמית ל"פרטנר", ובמהלכו נקבע תאריך אחרון לסיום הזיכיון של "פרטנר", מרץ 2025. עם זאת, נקבעו סעיפי יציאה שיאפשרו לסיים מוקדם יותר את השימוש במותג אורנג' בישראל – ובהתנחלויות.

כמו כן, טענו בהנהלת החברה כי הנושא של סיום הזיכיון עלה בדיונים קודמים, אולם "נדחה בתוקף על ידי 'פרטנר'". בהודעה שפרסמה אורנג' בימים האחרונים נטען כי הסיבה להפסקת פעילות החברה בישראל אינה פוליטית. הודגש כי הפסקת ההתקשרות עם "פרטנר" נוגעת ל"מדיניות העסקית של החברה". על פי ההודעה, "חברת אורנג' אינה פועלת בישראל. קיים הסכם עם 'פרטנר תקשורת', והוא ההסכם ארוך הטווח היחיד שקיים בחברה. על פי מדיניות החברה, אורנג' אינה מעוניינת לשמר את נוכחות המותג במדינות שאורנג' אינה המפעילה בהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully