וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אורנג' לא מתחרט: "להחלטה אין שום קשר למצב הפוליטי"

יממה לאחר שקרא להפסיק את פעילות החברה בישראל, הבהיר סטפן רישר כי מדובר ב"מדיניות עסקית". עם זאת, שגריר צרפת בארה"ב רמז: "לא חוקי לתמוך בהתנחלויות"

צלם: דויד קורן, עריכה: טל רזניק

(נתניהו לממשלת צרפת: "התנערו מהאמירה האומללה של אורנג'")

מנכ"ל חברת אורנג' העולמית סטפן רישר הגיב אמש (חמישי) לסערה סביב קריאתו לסיום פעילותה של החברה בישראל. בריאיון לעיתון הצרפתי "לה מונד", הבהיר רישר כי לפרשה כולה "אין שום קשר למצב הפוליטי". לטענתו, חברת "פרטנר", הזכיינית בישראל, משתמשת בשם של אורנג', אבל אין לה כל קשר לקבוצה והיא לא תחת שליטתה. "זה לא במסגרת המדיניות שלנו, שמפעילה שאין לנו עליה כל שליטה תשתמש במותג שלנו".

סגן המנכ"ל פייר לואט הבהיר כי המותג "אורנג'" כבר לא יהיה בשימוש של מפעילות תקשורת בישראל, אולם החברה תמשיך לפעול במדינה. "אנחנו לא עוזבים את ישראל", אמר, והדגיש כי אורנג' תמשיך להפעיל מרכזי מחקר ופיתוח בישראל. לדבריו של לואט, "לא צריך לעשות סיפור מעניין פשוט של זיכיון".

עוד בוואלה חדשות:
נתניהו: "דורש שממשלת צרפת תתנער מהפעולה האומללה של אורנג'"
סערת אורנג': מה קרה היום בסניפי השירות של פרטנר?
אורנג' הבהירה: "מעוניינים לסיים את הזיכיון של 'פרטנר'"

מנכ"ל אורנג', סטפן רישר, בקהיר, 3 ביוני 2015. AP
סטפן רישר במסיבת עיתונאים בקהיר, אתמול/AP

בהצהרה שנמסרה מהנהלת החברה לפני כשבוע, נמסר כי בחודש אפריל האחרון התקיים סבב דיונים בין אורנג' העולמית ל"פרטנר", ובמהלכו נקבע תאריך אחרון לסיום הזיכיון של "פרטנר", חודש מרץ 2025. עם זאת, נקבעו סעיפי יציאה, שיאפשרו לסיים מוקדם יותר את השימוש במותג אורנג' בישראל – ובהתנחלויות.

בנוסף, טענו בהנהלת החברה כי הנושא של סיום הזיכיון עלה בדיונים קודמים, אולם "נדחה בתוקף על ידי 'פרטנר'". בהודעה שפרסמה אתמול בצהריים אורנג', נטען כי הסיבה להפסקת פעילות החברה בישראל אינה פוליטית. הודגש כי הפסקת ההתקשרות עם "פרטנר" נוגעת ל"מדיניות העסקית של החברה". על פי ההודעה, "חברת אורנג' אינה פועלת בישראל. קיים הסכם עם 'פרטנר תקשורת', והוא ההסכם ארוך הטווח היחיד שקיים בחברה. על פי מדיניות החברה, אורנג' לא מעוניינת לשמר את נוכחות המותג במדינות שאורנג' אינה המפעילה בהן".

בחודש שעבר פורסם דוח שהופק בשיתוף עם ארגוני זכויות אדם פלסטיניים וצרפתיים, שכותרתו "הקשרים המסוכנים של אורנג' בשטחים הפלסטיניים הכבושים". כותבי הדוח המליצו לחברת אורנג' "להפציר ב'פרטנר' להפסיק את פעילותה בהתנחלויות הישראליות. במקרה של חוסר הצלחה, על אורנג' להפסיק את ההתקשרות העסקית עם 'פרטנר'".

בפריז שמרו על שתיקה סביב הנושא, אולם שגריר צרפת בארצות הברית, ז'ראר ארו, עורר סערה ברשת החברתית כשהביע תמיכה מרומזת בחרם על ישראל. "אמנת ז'נבה: פעילות התנחלות בשטחים כבושים אינה חוקית. אין זה חוקי לתרום לכך בכל צורה שהיא", כתב ארו בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו.

משתמשים רבים טענו בתגובה כי צרפת תומכת במדינות כובשות לכאורה, כמו סין ומרוקו, אולם קוראת לחרם על ישראל. ארו, שכיהן בעבר כשגריר בתל אביב, הבהיר בהמשך: "אני מדבר על שטח כבוש אחד, ועונים לי על שטחים אחרים. אני מסיק מכך שכולם מסכימים עם מה שאמרתי". בהודעה נוספת סיכם: "למה להתווכח על שטח שמוכר ככבוש על ידי 190 מדינות, האוכלוסייה המקומית, הצלב האדום ואמנת ז'נבה?".

(עדכון ראשון: 22:38)

דגל ישראל שהונח על הלוגו של אורנג' במשרדי פרטנר בראש העין, 4 ביוני 2015. רויטרס
עובדי פרטנר במיצכ תמיכה בישראל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully