וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע ירי הרקטות: צה"ל פרס סוללות "כיפת ברזל" בדרום

5.6.2015 / 20:30

בתום הערכת מצב במערכת הביטחון, הוחלט להעביר את מערכת היירוט לאזור נתיבות ואשדוד. במערכת הביטחון מעדיפים שלא לקחת סיכונים בשל העימותים הפנימיים ברצועת עזה בין חמאס לבין ארגונים סלפיים

צילום: שי מכלוף עריכה: מתן חדד

צה"ל העביר היום (שישי) שתי סוללות של מערכת "כיפת ברזל" לאזור נתיבות ואשדוד - זאת בעקבות הערכת מצב שהתקיימה במערכת הביטחון על רקע ירי הרקטות לעבר ישראל ביום רביעי האחרון. במערכת הביטחון מעדיפים שלא לקחת סיכונים בשל העימותים הפנימיים ברצועת עזה בין חמאס לבין ארגונים סלפיים.

בסוף השבוע הקודם התגברו החיכוכים בין חמאס לבין ארגון קיצוני, שמזוהה עם "המדינה האסלאמית". בעקבות כך ביצע חמאס גל מעצרים נרחב שבמהלכו נהרג פעיל סלפי מירי של אנשיו. בתגובה לכך, שיגרו פעילי הארגון הקיצוני רקטות לעבר שטח ישראל וביממה האחרונה הם איימו כמה פעמים כי יתקפו שוב את ישראל במידה, אם העימותים עם חמאס יימשכו.

גורם ביטחוני אמר הערב: "חמאס נמצא בעימות מול ארגון סלפי ובמקביל מנסה לאכוף שקט ומנסה למנוע שיגורים לעבר ישראל. עקב כך נעשתה הערכת מצב, ועל מנת לא לקחת סיכונים מיותרים, מניידים מעת לעת סוללות כיפת ברזל".

עוד בוואלה!NEWS:
"המדינה שכחה אותנו": בצד האפל של בית שמש לא מופתעים מעוד רצח
נסראללה: "מיליוני ישראלים יפונו מבתיהם במלחמה הבאה"
מנכ"ל אורנג' שוחח עם השר שלום והתנצל: "אכפת לנו מישראל"

סוללת כיפת ברזל הוצבה באזור ירושלים, 8 בספטמבר 2013. טלי מאייר
סוללת "כיפת ברזל" בירושלים/טלי מאייר

באירוע האחרון ביום רביעי בערב התפוצצו שתי רקטות בשטחים פתוחים במועצה האזורית שדות נגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. חבלני מרחב הנגב איתרו בבוקר יום חמישי את אחת הרקטות בשטח פתוח בפאתי יישוב במועצה. עם ירי הרקטות הוקפצו מטוסי חיל האוויר לאזור צפון רצועת עזה והטילו פצצות תאורה. כמו כן, מדובר צה"ל נמסר כי חיל האוויר תקף שלוש מטרות ברצועת עזה. לא נמסרו פרטים על אודות היעדים או היקף הנזק שנגרם, אולם בכלי התקשורת הפלסטיניים דווח על נזק לפחות בחלק מהאזורים.

בכיר בחמאס מסר אחרי שיגור הרקטות כי הארגון אינו אחראי לירי. "הן נורו על ידי ארגון סלפי המבקש לגרור את האזור למלחמה ולאתגר אותנו". בהודעה בטוויטר, קיבל ארגון סלפי אחריות. הארגון, "גדודי עומאר", מסר כי הירי הוא בתגובה להוצאתו להורג של תומך דאעש על ידי חמאס ברצועה. "אנחנו ממשיכים במלחמת הקודש שלנו נגד היהודים, אויבי האל, ואף אחד לא יוכל לעצור אותנו", נמסר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אתר נפילת רקטה בשטחי המועצה האזורית שדות נגב, מאי 2016. שי מכלוף
ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully