וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי רקטות התפוצצו בשדות נגב; חיל האוויר תקף מטרות בעזה

הרקטות, שנורו מרצועת עזה, התפוצצו בשדות נגב. לא היו נפגעים. תושבים בחוף אשקלון דיווחו גם הם על שמיעת פיצוצים. ארגון תומך דאעש ברצועה לקח אחריות על הירי. פיקוד העורף רענן הנחיות

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

שתי רקטות שנורו אמש מרצועת עזה לעבר ישראל התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שדות נגב. לא דווח על נפגעים או על נזק. חבלני מרחב הנגב איתרו היום (חמישי) לפנות בוקר את אחת הרקטות בשטח פתוח בפאתי יישוב במועצה. עם ירי הרקטות אמש הוקפצו מטוסי חיל האוויר לאזור צפון רצועת עזה והטילו פצצות תאורה. כמו כן, מדובר צה"ל נמסר כי חיל האוויר תקף שלוש מטרות ברצועת עזה. לא נמסרו פרטים אודות היעדים או היקף הנזק שנגרם, אולם בכלי התקשורת הפלסטיניים דווח על נזק לפחות בחלק מהאזורים.

אתר החדשות הפלסטיני "עזה עכשיו" וכלי תקשורת נוספים דיווחו כי מטוסי קרב תקפו הלילה מטרות באזור חאן יונס, שבדרום רצועת עזה, ובמערב העיר עזה. כמו כן, תושבים באזור מסרו כי שמעו הדי פיצוצים. מוקדם יותר, חלק ממפקדות חמאס ברצועה פונו. על פי הדיווח, היעדים שהותקפו הם של גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס.

עוד בוואלה!NEWS:
מנכ"ל פרטנר משיב אש: "אם אורנג' יעזבו - הם ישלמו הרבה כסף"
"לא הייתה צריכה למות ככה": הנרצחת בלוד הובאה למנוחות
שנה לחטיפה: הנשיא ריבלין העניק פרס לזכר שלושת הנערים

בהכנת הכתבה השתתף עמרי נחמיאס

אתר נפילת רקטה בשטחי המועצה האזורית שדות נגב, מאי 2016. שי מכלוף
ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן/שי מכלוף
"הלילה הגיב צה"ל בתקיפות על הירי. אם נידרש לכך נכה בעוצמה חזקה עוד יותר, והקיץ שעבר הוכיח זאת"

בכיר בחמאס מסר הלילה כי הארגון אינו אחראי לירי הרקטות אמש לעבר ישראל. "הן נורו על ידי ארגון סלפי המבקש לגרור את האזור למלחמה ולאתגר אותנו". בהודעה בטוויטר, ארגון סלפי לקח אחריות על הירי. הארגון, "גדודי עומאר", מסר כי הירי הוא בתגובה להוצאתו להורג של תומך ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) על ידי חמאס ברצועת עזה מוקדם יותר השבוע. "אנחנו ממשיכים במלחמת הקודש שלנו נגד היהודים, אויבי האל, ואף אחד לא יוכל לעצור אותנו", נמסר.

בשל נפילת הרקטות, רענן פיקוד העורף את ההנחיות לתושבי נתיבות, אשקלון, המועצה אזורית בני שמעון והמועצה אזורית שדות נגב. "בהישמע אזעקה או קול נפץ, יש להיכנס למרחב המוגן ולהמתין בו עשר דקות", נמסר.

גורם ביטחוני התייחס לירי, ומסר: "עדיין לא ידוע לנו במדויק מי ירה, אבל ממה שידוע לנו, בימים האחרונים היו עימותים בין חמאס לבין גורמים סלפים ברצועה. חמאס ניסה לעצור שלשום גורם טרור סלאפי שהתבצר בביתו, ונהרג במהלך ניסיון המעצר. ייתכן שזו הסיבה לירי. זה עדיין לא ברור, אבל אנחנו בודקים את זה עכשיו. בכל מקרה, חמאס מבחינתנו אחראי למתרחש ברצועה ומהרצועה".

שר הביטחון משה יעלון הוסיף הבוקר: "גם אם היורים לעבר שטח ישראל הם כנופיות של סוררים מארגוני ג'יהאד עולמי המעוניינים לאתגר את חמאס באמצעות ירי לעברנו, אנו רואים בחמאס אחראי למתרחש ברצועה, ולא נסבול ניסיונות פגיעה באזרחינו. אני מציע לא לבחון את סבלנותה של ישראל כלפי הטרור הזה". לדבריו, "הלילה הגיב צה"ל בתקיפות על הירי. אם נידרש לכך נכה בעוצמה חזקה עוד יותר, והקיץ שעבר הוכיח זאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, הגיב לירי ואמר: "אני מחזק הלילה את תושבי הדרום כולו. את מקורות הירי והאויבים של ישראל יש לתקוף בכל החומרה והכח. אני רואה בחמאס אחראי באופן מלא לכל אירוע ברצועה ומזכיר כי בנושא שמירה על ביטחון אזרחינו אין אף מנהיג ישראלי שיירתע מהפעלת כל הכח הנדרש".

ח"כ חיים ילין (יש עתיד), לשעבר יו"ר המועצה האזורית אשכול, התייחס גם הוא לירי הרקטות. "אסור לתת לירי להימשך. בטרור צריך להכות בכל הכוח ולא להסתפק בהפגזת כמה דיונות, אחרת ניפגש בכל קיץ במלחמות ללא תכלית, במקום בבריכת השחייה", אמר. "העובדה כי מבצע 'צוק איתן' הסתיים מבלי שהושג מהלך מדיני זוהי טעות אסטרטגית המחייבת תיקון. יש לייצר מנגנון מדיני שכולל את ארצות הברית, האיחוד האירופי ומדינות ערב המתונות, שמהותו התניה ברורה כך שלא יתקיים שיקום עזה מבלי שיתקיים פירוז עזה".

ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני) טען כי ראש הממשלה נתניהו "מתפתה להאמין שהשקט יימשך ומתעלם מהמציאות בדרום ב-15 השנים האחרונות". לדבריו, "ה'טפטוף' נמשך ומתעצם. הסיכוי לשינוי לטובה טמון רק ביוזמה ישראלית שתניע מהלך אזורי ובינלאומי שעיקרו פירוז תמורת פיתוח. אוזלת היד של נתניהו ושל יעלון רק מקרבת אותנו לסבב הלחימה הבא".

ביום רביעי שעבר נורתה מרצועת עזה רקטה לעבר ישראל, אשר התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית באר טוביה. לא היו נפגעים. בתגובה, תקף כלי טיס של חיל האוויר ארבע תשתיות טרור בדרום רצועת עזה. לפי הודעת דובר צה"ל, זוהו פגיעות מדויקות במטרות. גורם ביטחוני בכיר אמר כי הירי בוצע על ידי הג'יהאד האיסלאמי.

(עדכון ראשון: 22:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully