וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל פרטנר משיב אש: "אם אורנג' יעזבו - הם ישלמו הרבה כסף"

חיים רומנו, מנכ"ל זכיינית אורנג' בישראל, הגיב בשיחה עם וואלה!NEWS לדבריו של מנכ"ל ענקית התקשורת הצרפתית בדבר רצונו לסיים את הפעילות העסקית בארץ. "זו אמירה מקוממת ואין לה מקום. אנו חברה נפרדת"

מנכ"ל אל על חיים רומנו בוועידת ישראל לעסקים. אורי לנץ
"אנחנו חברה ישראלית, ומקווים שהציבור יעשה את ההפרדה". מנכ"ל פרטנר, חיים רומנו/אורי לנץ

חיים רומנו, מנכ"ל חברת "פרטנר", זכיינית "אורנג'" בישראל, התייחס אמש (רביעי) לדבריו של מנכ"ל ענקית התקשורת הצרפתית, סטפן רישר, שלפיהם הוא היה מסיים "עוד הערב" את קשרי החברה עם המפעילה שלה בישראל.

"אני מקווה שהדברים לא נאמרו באופן הזה, ואם כן - אנו מצרים על כך", אמר רומנו בשיחה עם וואלה!NEWS. "זו אמירה מקוממת ואין לה מקום. יחד עם זאת, צריך לזכור ש'פרטנר' היא חברה ישראלית בבעלות הציבור, ובבעלות חברת 'קפיטל' של חיים סבן, והקשר היחידי שיש לנו עם 'אורנג'' העולמית זה שיש לנו זכויות על מותג משותף. זה כל מיצוי הפעילות העסקית".

רומנו הדגיש כי מהלך כמו זה שדיבר עליו רישר "לא ישפיע על הפעילות שלנו בישראל, ואם הוא ירצה לעזוב - הוא ישלם הרבה כסף". לדבריו, "התגובה מפתיעה, הוא לא אמר את זה עד היום. מה הקשר בכלל? למה להגיד את זה? אנחנו חברה ישראלית שנותנת שירות לכולם. אנו בטוחים שהציבור בישראל יידע להבחין בינינו ולא תהיה פגיעה בחברת 'אורנג'' ישראל שהיא חברה נפרדת".

עוד על איומי החרם נגד ישראל:
מנכ"ל אורנג': מתכוונים לעזוב את ישראל כמה שיותר מהר
"זו רק ההתחלה": סטודנטים יהודים בבריטניה מפחדים מהחרם
השרה שקד על החרם נגד ישראל: "אנטישמיות בגלימה חדשה"

מנכ"ל חברת אורנג', סטפן רישר, במהלך מסיבת עיתונאים בקהיר, 3 ביוני 2015. AP
סטפן רישר/AP

מוקדם יותר אמר מנכ"ל "אורנג'" במהלך מסיבת עיתונאים בקהיר כי החברה שלו מתכוונת לעזוב את ישראל מהר ככל שניתן, אך זה ייקח זמן. ם זאת, לדבריו, הצעד מהווה "סיכון עצום" בשל העונשים שהוא עשוי לגרור עמו.

חיים סבן הגיב אף הוא לדברים ומסר: "אני גאה להיות בעל השליטה בחברת פרטנר, שהנה חברה בבעלות ישראלית, החוכרת את המותג אורנג'. איומים לא ירתיעו אותי, אמשיך לפעול בישראל ולהוביל את המאבק העולמי למען ישראל".

דבריו של רישר מגיעים על רקע הקריאות ההולכות וגוברות להטלת חרם על ישראל. היום אמנם הודיע ארגון הגג של האוניברסיטאות בבריטניה כי לא יצטרף לתנועת BDS, אך אתמול עשה כך ארגון הגג של הסטונדטים בממלכה. משמעות החרם היא שהארגון יצטרף לפעילות פומביות ברחבי הקמפוסים, שמטרתן לשפר את מעמדה הפוליטי של התנועה בקרב הצעירים בממלכה הבריטית וכן להגדיל את התקציב שנועד לקיום פעילות עוינת לישראל ומגיע ממדינות ערב.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

ח"כ לפיד: "חוצפה וצביעות"

במערכת הפוליטית בישראל מיהרו לתקוף את רישר על דבריו. בשיחה עם וואלה!NEWS אמר שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, דני דנון, כי "בזמן שגופים וארגונים עסוקים בחרמות ובמעשים שמתאימים למדינות חשוכות, אנחנו נמשיך לעסוק בעשייה במחקר המדעי ובפיתוח טכנולוגיה כמו שדורות רבים של ישראלים מוכיחים מדי יום בהמצאות ומחקרים שמשנים את פני העולם. מחובתנו לנהל מלחמה יומיומית למען שמירת האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל ולא להתנצל על הרצון לשמור על ביטחון אזרחינו".

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, טען כי "מדובר בחוצפה ובצביעות ברמה הגבוהה ביותר. אני לא זוכר שהייתה לו בעיה להרוויח פה כסף ולקבל את מיטב כספי הציבור הישראלי". לדבריו, "מדינת ישראל היא אי של שפיות בתוך השכונה הקשה בעולם ואנחנו בטח לא מוכנים לקבל הטפות מוסר מאירופים מדושני עונג ומנותקים. אני קורא לממשלת צרפת, שמחזיקה בנתח נכבד ממניות החברה, להתנער מהאמירות הקשות הללו".

בן מפלגתו של לפיד, ח"כ יעקב פרי, התייחס גם הוא לדבריו של רישר ואמר: "הנהלת 'אורנג'' העולמית התנתקה מהמציאות. ההשקעה של חברת אורנג' בחברת 'פרטנר' הישראלית הוכיחה את עצמה מבחינה עסקית. מדובר באמירות קשות אשר נותנות לגיטימציה לגורמים קיצוניים".

בהכנת הכתבה השתתף עמרי נחמיאס

(עדכון ראשון: 22:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully