וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה שקד על החרם נגד ישראל: "אנטישמיות בגלימה חדשה"

3.6.2015 / 13:54

בדיון סוער בכנסת התייחסה שרת המשפטים להחלטת התאחדות הסטודנטים בבריטניה לתמוך בארגון BDS שמחרים את ישראל ואמרה שהפתרון הוא "להחרים את המחרימים". יו"ר מרצ גלאון: "בגללכם יש דה-לגיטימציה בינלאומית נגדנו"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק

דיון סוער במליאת הכנסת בעקבות הרחבת החרם על ישראל: שרת המשפטים איילת שקד השיבה היום (רביעי) בשם הממשלה על הצעה לסדר בנושא החרם והדה-לגיטימציה נגד ישראל בארגוניים בינלאומיים, ותקפה את החלטת התאחדות הסטודנטים בבריטניה לתמוך בתנועת BDS, שקוראת לחרם כלכלי, אקדמי ותרבותי על ישראל.

"מתנהל כיום קמפיין דה-לגיטימציה רחב נגד מדינת ישראל, ונגד קיומה כמדינת הלאום של העם היהודי. מטרת הקמפיין אינה רק להשפיע על מדיניות ישראלית כזאת או אחרת, אלא להשחיר את ישראל, לפגוע באינטרסים החיוניים שלה וביכולתה להגן על עצמה, ובסופו של תהליך לחסל את קיומה כמדינה יהודית ודמוקרטית. מדובר בקמפיין המבוסס על דיס-אינפורמציה, שקרים ואיומים, השואף להציג את ישראל כמקור כל הרוע בעולם, כפי שהאנטישמיות הציגה את היהודים בעבר".

לדבריה, המחרימים לא מתמקדים רק בעניין יהודה ושומרון, אלא חותרים תחת קיומה של מדינה ישראל כולה. "מדובר באנטישמיות בגלימה חדשה, אלו אותם תסמינים. האנטישמיות הישנה עשתה דה-הומניזציה ליהודים, ועכשיו עושים זאת למדינת היהודים". לטענת השרה, העולם נוהג כלפי ישראל בצביעות ובוחר לא לפעול נגד מדינות אחרות. "בסוריה נשחטים מאות אלפי ילדים, נשים וגברים והעולם שותק. במדינות ערב נשים נאנסות, ראשים נערפים - והעולם שותק. באיראן מוציאים להורג הומואים - והעולם שותק.
זה לא פוליטיקלי קורקט להיות אנטישמי, אבל זה סופר-אין להיות אנטי-ישראלי".

עוד בנושא
דעה: להתעורר, החרם הבא כבר כאן
חשש מהתרחבות החרם האקדמי: "עוברים דרום אפריקניזציה"
"חפרו לעצמם את הבור"

ח"כ איילת שקד בישיבת סיעה של הבית היהודי, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
"זה לא פוליטיקלי קורקט להיות אנטישמי, אבל זה סופר-אין להיות אנטי-ישראלי". השרה שקד/נועם מושקוביץ

לקול קריאות ביניים רמות מכיוון ספסלי השמאל, טענה שקד כי הפתרון מול החרם של ארגון BDS הוא "להשיב מלחמה". "נגייס את יהודי העולם ואת אוהבי ישראל, ונחרים בחזרה את מי שמחרים אותנו. נחרים את המחרימים. נפעל להפסקת המימון של אותם גופים, ננתק קשרים. הם ישלמו מחיר על החרמות. מחרימי ישראל אינם חותרים לחלוקת ישראל, אלא למחיקת מדינת ישראל".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

ח"כ טיבי: "ההתנחלויות הן פשע מלחמה"

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, השיבה לה ואמרה כי היא אמנם מתנגדת לחרם על ישראל, אולם הוסיפה: "אנחנו לא יכולים לשאת את המדיניות המתקרבנת של השר אקוניס והשרה שקד שמציירים עולם שבו מי שמעז למתוח ביקורת על מדיניות הכיבוש הוא מסייע לאנטישמים. מי שעובד בשירות החרם זו ממשלת נתניהו, זאת המדיניות שלכם. אנחנו ניאבק נגד זה שבגללכם יש דה-לגיטימציה בינלאומית נגדנו".

עמיתתה לסיעה ח"כ מיכל רוזין המשיכה: "אנחנו מתחילים להיות בעיני העולם כמו דרום אפריקה. האם ההתנחלויות שוות את זה? האם אנחנו מבינים שמדינה כובשת זה מנוגד לחוק הבינלאומי, ושכל עוד נמשיך עם זה העולם יהיה נגדנו והסוף לא יהיה טוב?".

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) הצדיק את החרם, גם אם באופן חלקי. "אני מבדיל בין שני צדי הקו הירוק. ההתנחלויות, על פי החוק הבינלאומי הן פשע מלחמה ומותר להחרים אותן. לא רק שמותר, צריך להחרים אותן. הבקשה לסנקציות במוסדות בינלאומיים היא מאבק בלתי נמנע".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully