וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין שוויון: אחוז אחד מהעולם מחזיק בכמחצית מהעושר העולמי

דוח חדש חושף כי 18.5 מיליון בתי אב ברחבי העולם מחזיקים בכ-80 טריליון דולר - שווה ערך לתפוקה הכלכלית העולמית השנתית וכי חלקם רק הולך וגדל. ואיפה יש הכי הרבה מיליונרים?

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(בווידאו: הכרזה על ועדת חקירה על פרשת "מסמכי פנמה")

אחוז אחד בלבד מאוכלוסיית העולם מחזיקה כמעט במחצית מהעושר העולמי – כך עולה מהדוח השנתי שפרסמה אתמול(שלישי) חברת הייעוץ "בוסטון קונסלטינג גרופ". עוד נטען כי חלקם רק הולך וגדל. 18.5 בתי אב ברחבי העולם מחזיקים בשווי נכסים של מיליון דולר או יותר ובסך הכל יש ברשותם 78.8 טריליון דולר – שווה ערך לתפוקה הכלכלית הגלובלית השנתית.

הדוח מצביע על כך שהם מחזיקים בכ-47% מהעושר העולמי – הכולל מוזמנים, חשבונות בנק והון עצמי אך לא נדל"ן – מה שמותיר את היתר להתחלק בין 99% חלקי האוכלוסייה האחרים. חלקם של העשירים גדל מ-45% ב-2013 ל-47% השנה, מה שמחזק את החשש מפני הרחבת אי-השוויון העולמי.

ארצות הברית נמצאת במקום הראשון, עם לפחות שמונה מיליון מיליונרים, כשאחריה נמצאת סין בפער גדול, עם שני מיליון מיליונרים. במקום השלישי נמצאת יפן, עם מיליון עשירים. מנגד, ריכוז העושר הגדול ביותר נמצא במקלטי המס של ליכטנשטיין ושוויץ. העושר הכללי דגל בקצב המהיר ביותר באסיה והאוקיינוס השקט, בעקבות הצמיחה הכלכלית באזור. הדוח צופה כי הוא יעקוף את מערב אירופה כאזור השני בעושרו בעולם עד 2017.

עוד ידיעות מהעולם
טורקיה: הארמנים מנהלים את התקשורת ברוסיה, בגרמניה היא לא חופשיה
יו"ר בית הנבחרים נגד טראמפ: "דבריו על השופט המסיקני - גזענות לשמה"

(עדכון ראשון: 21:05)

יצחק תשובה באסדת הקידוח תמר. משה בנימין,
איש העסקים הישראלי יצחק תשובה/משה בנימין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully