וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר בית הנבחרים נגד טראמפ: "דבריו על השופט המקסיקני - גזענות לשמה"

7.6.2016 / 19:45

פול ראיין הרפובליקני, שרק לאחרונה הביע תמיכה רשמית במועמד לנשיאות ארה"ב, ביקר אותו בחריפות בשל הערותיו כלפי השופט בתיק התביעה נגד האוניברסיטה שלו. "לא מתקבל על הדעת". ואולם, הוא טען: "קלינטון היא לא התשובה"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

יו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית פול ראיין אמר היום (שלישי) כי דונלד טראמפ אמר "הערה גזענית לפי הספר" כלפי השופט הפדרלי שמטפל בתביעה נגד האוניברסיטה שלו,
שמוצא משפחתו ממקסיקו.

"אני מתחרט על כך שההערות הללו נאמרו. לטעון שאדם לא יכול לעשות את עבודתו רק בשל גזעו זאת הערה גזענית לפי ההגדרה", אמר הרפובליקני הבכיר ביותר במסיבת עיתונאים. "אני סבור שצריך להתנער מכך לחלוטין. זה לא מתקבל על הדעת".

עם זאת, ראיין, שרק בשבוע שעבר הביע תמיכה רשמית בטראמפ אחרי זמן רב שבמהלכו השתהה עם ההחלטה, הוסיף: "אולם האם אני מאמין שהילרי קלינטון היא התשובה? לא, אני לא". לדבריו, "אני מאמין שיש לנו יותר במשותף עמו מאשר עמה בכל הנוגע לסוגיות שעל סדר היום. ואולם, אני לחלוטין חושב שההערות הללו שגויות. אני חושב שעומד מאחוריהן משהו שאני באופן אישי לא שייך לו".

טראמפ טוען כי השופט גונזאלו קוריאל, שמנהל את התיק סביב הונאה אפשרית של אוניברסיטת טראמפ, לא יכול לשפוט אותו בהגינות בשל מוצאו המקסיקני ובשל רצונו של המועמד הרפובליקני לבנות חומה בגבול עם מקסיקו. המיליארדר נשאל בנושא שוב ושוב, אך סירב לשנות את עמדתו. השופט נולד באינדיאנה להורים שהיגרו ממקסיקו בשנות ה-40.

לקריאה נוספת בנושא
אתר הענק ביטל חוזה פרסום עם הרפובליקנים: "טראמפ מזיק"
טראמפ פרסם תמונה של משפחה שחורה ש"תומכת בו" - ועורר סערה

יו"ר בית הנבחרים פול ראיין במסיבת עיתונאים, וושינגטון, 12 במאי 2016. רויטרס
יצא בחריפות נגד דבריו של טראמפ. יו"ר בית הנבחרים פול ראיין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully