וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ פרסם תמונה של משפחה שחורה ש"תומכת בו" - ועורר סערה

ממשיך להסתבך: אחרי שעורר לעג כשהצביע בעצרת בחירות על "האפרו-אמריקני שלי", המועמד הרפובליקני צייץ תמונת משפחה - שכלל לא מתכוונת להצביע לו. אב המשפחה: "אני לא אומר שאין משפחות שחורות שתומכות בטראמפ, אבל אנחנו לא"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

לקראת סיומה הקרב של מערכת הבחירות המקדימות לנשיאות ארצות הברית, שבסופה – בחודש הבא – תוכרז באופן רשמי זהותם של המועמד הרפובליקני והמועמדת הדמוקרטית המסתמנים, דונלד טראמפ כבר מתכונן במרץ לבחירות לנשיאות ומנסה להשיג את תמיכתן של קבוצות שונות בחברה האמריקנית. אלא שטראמפ, שנותר לבדו במרוץ הרפובליקני וכבר השיג את מספר הצירים הנדרש על מנת להבטיח את המועמדות, מצליח פעם אחר פעם לעורר את זעמם של מתנגדיו.

אתמול צייץ טראמפ תמונה של משפחה אפרו-אמריקנית שכביכול הביעה תמיכה בו, לצד הכיתוב: "משפחות אמריקניות למען טראמפ. אנחנו צריכים נשיא עם הגיון בריא". הפרסום, שפורסם לראשונה בחשבון של תומך טראמפ נלהב, התברר במהרה כזיוף. התמונה עצמה, של אדי פרי ושל משפחתו, צולמה בכינוס פרטי בסינסינטי בחודש אוגוסט האחרון, ונעשה בה שימוש ללא ידיעתם של בני המשפחה.

עוד בוואלה! NEWS:
סקר בחירות חדש בארה"ב: קלינטון מובילה על טראמפ בפער דו-ספרתי
קלינטון בנאום תקיף: טראמפ מסוכן לארה"ב, אסור שיחזיק בקוד הגרעיני
צפון קוריאה תומכת בטראמפ: "ישחרר את ארה"ב מפחד ממתקפה גרעינית"

תמונה שפרסם דונלד טראמפ בחשבון הטוויטר שלו, 4 ביוני 2016. טוויטר, צילום מסך
"משפחות אמריקניות למען טראמפ". הפרסום נשאר - התמונה הוסרה/צילום מסך, טוויטר

"כשראיתי את זה, מיד הבנתי שזו פיסת תעמולה פוליטית", סיפר פרי לאתר BuzzFeed, "למה להשתמש בתמונה מבלי לבקש רשות?". הוא הוסיף כי המשפחה לא תומכת בטראמפ, וטרם החליטה במי לתמוך במרוץ לנשיאות. טראמפ אמנם הסיר את התמונה עצמה מחשבון הטוויטר שלו, אולם השאיר את הפרסום שנלווה אליה, שמודה למועמד הרפובליקני בשם המשפחה על כך שהוא "פועל למען המדינה".

הקומיקאית האמריקנית סמנתה בי הגיבה לפרסום, ב"מודעת בחירות" משלה, שבו היא קוראת לטראמפ לתמוך בה. לצד תמונת אילוסטרציה של משפחה אפרו-אמריקנית, כתבה: "תמונות של משפחות אמריקניות שהופצו ללא רישיון למען סמנתה בי". חשבון הטוויטר שהפיץ לראשונה את תמונתה של משפחת פרי, הוא אותו חשבון שפרסם בחודש מרץ תמונה לא מחמיאה של היידי קרוז, רעייתו של יריבו הרפובליקני של טראמפ טד קרוז, שהספיק מאז לפרוש מהמרוץ - שצויצה מחדש על ידי טראמפ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"אני לא אומר שאין משפחות שחורות שתומכות בטראמפ, אבל אנחנו לא", הבהיר פרי. ואכן, טראמפ הצליח בשורת אמירות ופרסומים לעורר לא פעם ביקורת חריפה על יחסו המבזה לנשים, לאפרו-אמריקנים, למוסלמים, להיספנים ולמהגרים. בעצרת בחירות ברדינג, קליפורניה, ביום שישי האחרון, הצביע טראמפ על אחד מתומכיו בקהל, וקרא: "התסכלו על האפרו-אמריקני שלי כאן. תסתכלו עליו. אתה הכי טוב, יודע על מה אני מדבר?".

לכך מצטרפות "פליטות פה" נוספות בימים האחרונים, בראש ובראשונה בחשבון הטוויטר הפעיל במיוחד של איל ההון מניו יורק. כך, למשל, טראמפ טען כי המפגינים שהפריעו לעצרת בחירות שלו בסן חוזה הם "מהגרים בלתי-חוקיים, ששרפו דגלי ארצות הברית". זאת, בניגוד לדיווחים בכלי התקשורת, ובניסיון נוסף לצאת נגד מהגרים היספניים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully