וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצל שאול לבנו הבכור: "התישו אותי, אל תישבר - החזר את אורון לאימא"

שלומי גבאי ואלי אשכנזי

2.9.2016 / 17:58

משפחת שאול, שגופת בנה מוחזקת ברצועת עזה מאז מבצע "צוק איתן", הודתה לאלפים שחיזקו את ידיה במהלך ההידרדרות במצבו של אבי המשפחה שהלך לעולמו. "תזכיר לרמטכ"ל שגולני שלחו את אורון לשג'אעייה - עכשיו שיחזירו אותו", ביקש מבנו

ספק 500

(בווידאו: הרצל שאול יוצא מביתו למאהל המחאה המשפחתי בירושלים, יוני)

משפחתו של סמל-ראשון אורון שאול, שגופתו מוחזקת בידי חמאס ברצועת עזה מאז מבצע "צוק איתן", הודתה היום (שישי) לאלפי האנשים שתמכו בה בשבועות האחרונים בזמן ההידרדרות במצבו של אבי המשפחה, הרצל, שהלך לעולמו. מהמשפחה נמסר כי יום לפני מותו אמר הרצל כי "רציתי והתפללתי לראות את אורון חוזר אבל לא היה לי כוח יותר. התישו אותי ושברו אותי", וביקש מבנו הבכור אבירם "להתחייב שלא ישבר ויחזיר את אורון לאימא שלו".

"אתמול בלילה, ביקש הרצל מבנו בכורו שיתחייב בפניו שלא ירפה עד שיחזירו את אורון לישראל", נמסר מהמשפחה. "תתקשר לרמטכ"ל ותזכיר לו שגולני שלחו את אורון לקרב בשג'אעייה, ושידאג שגולני יחזירו אותו הביתה", אמר שאול לבנו בעת שביקש ממנו לא להרפות מהמאבק להחזיר את גופת אורון לקבורה בישראל.

עוד בנושא:
ליברמן על החזרת גופות החיילים: "לצבא יש מחויבות להחזיר כל שבוי"
משפחת שאול מנעה כניסת מבקרים לבית הכלא נפחא: "נותרנו באפלה"
יעלון על השבת גופות גולדין ושאול: "יש לי אחריות אישית כלפיהם"

משפחת אורון שאול במאהל המחאה מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים. 26 ביוני 2016. נועם מושקוביץ
הרצל שאול ורעייתו זהבה מחוץ לבית ראש הממשלה, יוני/נועם מושקוביץ

עוד נמסר מהמשפחה כי בתום השיחה עם אביו, יצא אבירם מבית החולים שיבא שבתל השומר, שם היה מאושפז אבי, ונסע לבית המשפחה בפוריה עילית. בעת שהיה בדרכו צפונה התבקש בידי צוות רופאים לחזור לבית החולים לאחר שהרצל איבד את הכרתו.

על פי החלטת המשפחה, אוהל המחאה שהוקם בירושלים בחודש יוני יקופל למשך ימי השבעה, שיחלו לאחר קבורת האב ביום ראשון בשעה 17:00 בבית העלמין בפוריה עילית. "בעת הזו משפחתנו תתכנס ותתאבל על מותו של אבינו היקר בביתנו שבפוריה עילית. אין זו העת למחאה", מסר הבן אבירם.

משפחת שאול ומשפחתו של סגן הדר גולדין, שגם גופתו מוחזקת בעזה, נאבקו בחודשים האחרונים למען פעולות להחזרת גופות בניהן במסגרת הסכם הפיוס עם טורקיה. משפחת גולדין שלחה את תנחומיה למשפחת שאול, ומסרה כי היא "משתתפת בצערה העמוק של המשפחה עם פטירתו ממחלה קשה של הרצל".

"צוואתו של הרצל חדה וברורה ואנו, ביחד עם כל עם ישראל, נעשה הכל בכדי למלא אותה ולהשיב את אורון והדר חזרה הביתה", נמסר ממשפחת גולדין.

זהבה והרצל שאול – הוריו של אורון שאול בביתם בפוריה עילית. ערן גילווארג
הרצל וזהבה שאול בביתם עם תמונת בנם, אורון/ערן גילווארג

שאול חלה בסרטן אחרי שבנו נהרג לפני כשנתיים. מאז עבר טיפולים בבית החולים פוריה שליד טבריה ובבית החולים שיבא. בחודש האחרון מצבו הידרדר, והוא אושפז בבית החולים שבתל השומר. מאז מבצע "צוק איתן" הוא מיעט לדבר עם התקשורת והקדיש את רוב כוחו למשפחתו. הוא עבד כמדריך ומטפל לנוער בסיכון בטבריה, וב-26 ביוני עלה עם משפחתו לאוהל מחאה בירושלים על אף מצבו הבריאותי ואמר כי "הוא חייב זאת לאורון".

הוא נולד והתחנך בחצור הגלילית ואף שירת בשירות קבע בצה"ל. קרוב משפחתו של הרצל, שהתגורר משפחתו בפוריה עילית, תיאר אותו כפטריוט שאהב את המדינה בכל נפשו. "הוא התקשה לקבל את הבשורה כי אורון נהרג, אך לבסוף אמר כי הוא נאלץ לקבל את קביעת הצבא", אמר קרוב המשפחה, שהוסיף כי "לאחרונה הוא חש כי המערכת לא עומדת בהתחייבויותיה ויחד עם משפחתו וחברים החליט לצאת למאבק להשבת בנו והדר גולדין. הוא אמר 'שלחתי את בני לצבא, אני מבקש מהמדינה שתשיב אותו' כמה פעמים".

זהבה שאול ובנה אבירם בבית החולים שיבא בתל השומר, ספטמבר 2016. שלומי גבאי
"זו אינה עת למחאות". זהבה שאול ובנה אבירם בבית החולים שיבא, היום/שלומי גבאי

שאול הביע פעמים רבות אכזבה עמוקה מתפקוד הדרג המדיני וטען כי הופרו הבטחות שניתנו למשפחה ולפיהן חמאס לא יקבל דבר כל עוד גופת בנו, כמו גם גופת גולדין, לא יוחזרו לישראל. יום לפני שעלה עם משפחתו למחאה בבירה פנה לראש הממשלה ולחברי הקבינט ואמר: "לפני שתחתמו (על הסכם הפיוס עם טורקיה - א"א), לפני שתחליט, חשבו עלינו. חיכינו בשקט שנתיים. אני לא מבקש רחמים, אבל לא תהיה שוב הזדמנות כזאת".

קרוב משפחה נוסף סיפר על שאול כי היה בעל "לב ענק" ו"גיבור". "איזה גיבור הוא היה שעל אף כל הכאבים והייסורים, הוא קיבל עד אתמול כל אדם שבא לבקר אותו, כאילו מה שיש לו זה שפעת ולא מדובר באדם על ערש דווי", אמר. הוא הוסיף כי הרצל חש עלבון מהיחס של ראש הממשלה בנימין נתניהו וכי הוא "נעלב מאוד מהזלזול שהפגין כלפיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully