וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת שאול מנעה כניסת מבקרים לבית הכלא נפחא: "נותרנו באפלה"

11.7.2016 / 13:14

משפחתו של החלל הנעדר ותומכיה הפגינו ליד בית הסוהר שבו כלואים אסירים ביטחוניים, ודרשו כי לעזה לא יוכנסו סחורות – מלבד מים ותרופות. "מחווה הומניטרית תענה במחווה הומניטרית". צפו בהפגנה

עריכה: יאיר דניאל

משפחתו של החלל הנעדר אורון שאול ותומכיה הפגינו הבוקר (ראשון) ליד בית הסוהר נפחא שסמוך למצפה רמון במשך ארבע שעות, ומנעו מארבעה אוטובוסים של בני משפחות של אסירים ביטחוניים להיכנס אליו. המפגינים הניפו שלטים וניסו לדבר עם בני המשפחות, ועימות התפתח בין הצדדים. לבסוף, המבקרים ביקשו לרדת מהאוטובוסים ולהיכנס לכלא בהליכה בחסות המשטרה.

המפגינים דרשו כי מלבד מים ותרופות לא תתאפשר כניסת סחורות לעזה, והכריזו כי ימשיכו למנוע ממשפחות האסירים לבקר את קרוביהם הכלואים בבית הסוהר. הם קראו: "מחווה הומניטרית תענה במחווה הומניטרית". מומי נמימי, קרוב משפחה של משפחת שאול, אמר כי הפנייה היא לממשלת ישראל. "לא ייתכן שהם זוכים למחוות הומניטריות ומשפחות חיילי צה"ל נותרות באפלה", טען.

בהמשך היום צפויה משפחת שאול להשתתף בסדרת פגישות בכנסת, יחד עם משפחתו של החייל הנעדר הדר גולדין.

עוד בנושא:
בג"ץ דחה עתירת משפחתו של אורון שאול: אסירי חמאס יצפו בגמר היורו
משפחת אורון שאול נגד ההקלות: "למנוע מאסירי חמאס לצפות ביורו"
משפחתו של אורון שאול חסמה סחורות בגבול עזה: "לא נשב בשקט"

משפחת שאול חוסמים את גישת משפחות אסירים לכלא נפחא, 11 ביולי 2016. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
"מחווה הומניטרית תענה במחווה הומניטרית". ההפגנה של משפחת שאול ותומכיה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין
משפחת שאול חוסמים את גישת משפחות אסירים לכלא נפחא, 11 ביולי 2016. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה של משפחת שאול ותומכיה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

אמש דחה בג"ץ את העתירה של משפחתו של אורון שאול, שבה דרשה שלא לאפשר לאסירי חמאס לצפות במשחק גמר היורו שייערך הערב. "אין כל מניעה חוקית לאפשר לאסירים ביטחוניים לצפות בשידור משחק גמר אליפות אירופה בערוץ 2, שהינו ערוץ ציבורי, והעותרים לא הניחו בפנינו כל תשתית עובדתית או משפטית בגינה ניתן למנוע מקבוצת אסירים זו או אחרת את הצפייה במשחק זה", נכתב בפסיקת בג"ץ.

העתירה הוגשה לאחר שמכתב ששלחה המשפחה בנושא לנציבת שב"ס רב-גונדר עפרה קלינגר ולשר לביטחון הפנים גלעד ארדן, לא נענה. השניים דרשו ביום שלישי שעבר לבטל הטבות הניתנות לאסירי חמאס הכלואים בישראל. זאת, בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS, לפיו בחודשים האחרונים תנאיהם של האסירים השתפרו, עם שורת הטבות שניתנה להם על ידי שב"ס, חרף החלטת הממשלה להקשיח את תנאי המאסר לאחר חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים ביוני 2014.

משפחת שאול חוסמים את גישת משפחות אסירים לכלא נפחא, 11 ביולי 2016. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה של משפחת שאול ותומכיה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

ביום ראשון שעבר הפגינה משפחת שאול במעבר כרם שלום שבגבול רצועת עזה, בקריאה לממשלה להשיב את גופת בנה ואת גופתו של החלל הנעדר הדר גולדין. ההפגנה נועדה לחסום את תנועת המשאיות המעבירות סחורה ומזון מישראל לעזה, במחאה על הסכם הפיוס שנחתם בשבוע שעבר עם טורקיה. המשפחה טענה כי ההסכם מקל על העברת סיוע לעזה, ללא שום התייחסות להמשך החזקתם של גופותיהם של גולדין ושאול בידי חמאס.

באותו יום התקיימה הפגנה נגד ההסכם והאפשרות להעביר סחורות לעזה גם בנמל אשדוד, שבה השתתף דודו של שאול. ההפגנה נערכה בשעה שבה עגנה בנמל הספינה "ליידי ליילה", שנשאה 11 טון של סחורות עבור עזה.

(עדכון ראשון: 10:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully