וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה עתירת משפחתו של אורון שאול: אסירי חמאס יצפו בגמר היורו

10.7.2016 / 20:24

בית המשפט לא נענה לבקשת המשפחה, ולפיה יש לאסור על צפייה במשחק הכדורגל. "לא התרשמנו כי קיים קשר בין צפייה במשחק לרצונם המובן של העותרים ללחוץ על חמאס לשחרר את לוחמינו", פסק בג"ץ. שב"ס: "השידור הוא בערוץ ציבורי, כמו כל תכנית"

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניר חן

(משפחת שאול חסמה את מעבר כרם שלום, בשבוע שעבר. דיווח לאולפן וואלה! NEWS)

בג"ץ דחה הערב (ראשון) את העתירה של משפחתו של אורון שאול, שבה דרשה שלא לאפשר לאסירי חמאס לצפות במשחק גמר היורו שייערך הערב. זאת, לאחר שמכתב שכתבו לנציבת שב"ס רב-גונדר עפרה קלינגר בעניין לא נענה.

"אין כל מניעה חוקית לאפשר לאסירים ביטחוניים לצפות בשידור משחק גמר אליפות אירופה בערוץ 2, שהינו ערוץ ציבורי, והעותרים לא הניחו בפנינו כל תשתית עובדתית או משפטית בגינה ניתן למנוע מקבוצת אסירים זו או אחרת את הצפייה במשחק זה", נכתב בפסיקת בג"ץ. "לא התרשמנו כי קיים קשר בין איסור הצפייה במשחק הגמר לרצונם המובן של העותרים להפעיל לחץ על החמאס לשחרר את לוחמינו השבויים והנעדרים. לפיכך, איננו רואים מקום להתערב בשיקול דעתם של המשיבים להתיר לאסירים הבטחוניים לצפות בשידור משחק הגמר. מסקנה זו מקבלת משנה תוקף נוכח עיתוי הגשת העתירה. מועד שידורו של משחק הגמר היה ידוע מבעוד מועד, כאשר העתירה הוגשה בבוקרו של יום משחק הגמר".

עוד בוואלה! NEWS:
משפחת אורון שאול נגד ההקלות: "למנוע מאסירי חמאס לצפות ביורו"
זרועה הארוכה של המשטרה: היורה בדאלאס חוסל עם רובוט - וארה"ב סוערת
תיעוד: דאעש מפיל את מסוק הקרב הרוסי בסוריה - והורג שני טייסים

משפחת אורון שאול – מחאה על הסכם הפיוס מול טורקיה – חסימת כרם שלום למעבר משאיות. לירון מולדובן
משפחת שאול חוסמת את מעבר כרם שלום, בשבוע שעבר/לירון מולדובן

בעתירה שהוגשה על ידי עורך דין אפרים דימרי תוהה המשפחה "מה ההיגיון העומד מאחורי ההחלטה האומללה וההזויה הזו? ארגון חמאס ממשיך לצחוק על ישראל לכל אורך הדרך, ממקום מסתורם של שני החיילים. על המדינה לשדר לארגון חמאס מסר משותף, ברור וחד משמעי – עין תחת עין, שן תחת שן, והמתחיל הוא הרשע".

זהבה והרצל שאול, הוריו של החלל הנעדר אורון שאול, פנו כבר ביום שלישי שעבר לקלינגר ולשר לביטחון הפנים גלעד ארדן, בדרישה לבטל הטבות הניתנות לאסירי חמאס הכלואים בישראל. זאת, בעקבות פרסום בוואלה! NEWS, לפיו בחודשים האחרונים תנאיהם של האסירים השתפרו, עם שורת הטבות שניתנה להם על ידי שב"ס, חרף החלטת הממשלה להקשיח את תנאי המאסר לאחר חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים ביוני 2014.

"בלתי מתקבל על הדעת שהאסירים יהנו מתנאים מפליגים"

"אנו פונים אליך מאחר ובימים האחרונים נדהמנו לגלות כי החלטת לאשר מתן שלל הטבות ל-3,500 אסירים מארגון חמאס הכלואים בבתי הסוהר בישראל, לרבות הגדלת תקציב הקנטינה ב-200 שקלים, פתיחת ערוצי ספורט לצפייה בשידורי טורניר היורו 2016 והוספת ביצים רכות בארוחות", נמסר במכתב בשבוע שעבר. "אנו מצפים שתפעלי לביטול החלטתך למתן ההטבות לאלתר, ותמנעי מאסירי חמאס לצפות במשחק חצי גמר היורו הראשון", הוסיפו.

לדברי ההורים, "בלתי מתקבל על הדעת שאסירי חמאס ייהנו מתנאים מפליגים ויזכו לשלל הטבות נוספות, בעוד שארגון חמאס מסרב להשיב את בננו אורון וסגן הדר גולדין, שנפלו בשבי במבצע 'צוק איתן'". הם הוסיפו כי "חמאס נמנע עד כה מכל פעולה הומניטרית המתחייבת מהחוק הבינלאומי בדבר מסירת מידע אודות השבועיים".

מכתבה של משפחת שאול הועבר גם לחברי ועדת השרים שתדון בהחזרת גופותיהם של שאול ושל הדר גולדין ובהשבתו של אברה מנגיסטו ושל אזרח ישראל נוסף מרצועת עזה, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, ושר הפנים אריה דרעי. הוועדה הוקמה בעקבות דרישה שהעלה בקבינט כחלון לפני כשבועיים, במהלך הדיון על אישור הסכם הפיוס עם טורקיה.

לפי הודעת לשכת ראש הממשלה צוות השרים "ילווה ויטפל באופן רצוף בנושא השבויים והנעדרים, לרבות יצירת מנופים על חמאס".

משב"ס נמסר בתגובה: "דין העתירה להידחות. עד עכשיו צפו האסירים במשחקי היורו במסגרת חבילה שנרכשה במיוחד מחברת 'יס'. המשחק הערב משודר בערוץ 2 ולכן אין הבדל בינו לבין כל תכנית אחרת שמשודרת בערוץ 2 שהוא ערוץ ציבורי".

משפחות אורון שאול והדר גולדין לאחר פגישתם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לשכת רה"מ. יוני 2016. נועם מושקוביץ
שמחה ולאה, הוריו של הדר גולדין, לאחר פגישתם עם נתניהו, יוני 2016/נועם מושקוביץ

בתוך כך, משפחתו של החלל הנעדר הדר גולדין פנתה הערב במכתב לראש הממשלה ולשרי הקבינט המדיני-ביטחוני וקראה להשיב את בנם ואת אורון שאול. המשפחה הוסיפה כי יש להעלות את הנושא בביקורו של שר החוץ של מצרים סאמח שוכרי. "לאחר 30 שנה של חטיפות ניתנת בידיכם ההזדמנות לערוך שינוי במשוואה ולמנוע את החטיפות הבאות", נכתב. "ביממה האחרונה הגיעה נציגות בכירה של מצרים לישראל. אותה מצרים החתומה מול ישראל בהסכם שלום ומהווה גורם מרכזי במנהיגות האזורית בכלל ומול חמאס בפרט. היא זו הערבה להסכמי הפסקת האש בו העלה חמאס את דרישותיו במבצע 'צוק איתן'".

בני שפחת גולדין הפצירו "שלא תישכח השבת הדר ואורון כפי שנשכחה בהסכם מול טורקיה", וציינו: "אנו רואים בכם האחראים להשבת גופות הבנים". "צאו לפעולה ושאו את קולנו. זו אינה זעקת משפחות פרטית, אלא האחריות הלאומית המוטלת על המדינה - לגרום לאויב להבין כי את בנינו משיבים ואבוי למי שיעז לחטוף בשנית את ילדינו", חתמו את מכתבם.

(עדכון ראשון: 9:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully