וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת אורון שאול נגד ההקלות: "למנוע מאסירי חמאס לצפות ביורו"

6.7.2016 / 8:09

לאחר הפרסום בוואלה! NEWS, לפיו תנאי האסירים בבתי הכלא בישראל השתפרו, חרף החלטת ממשלה להקשיח את תנאיהם, פנו הוריו של החלל הנעדר לממשלה ולשב"ס. "חמאס נמנע עד כה מכל פעולה הומניטרית"

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניר חן

בווידאו: משפחת שאול חסמה את מעבר כרם שלום במחאה על החזקת גופת בנה

זהבה והרצל שאול, הוריו של החלל הנעדר אורון שאול, פנו אמש (שלישי) לנציבת שירות בתי הסוהר רב-גונדר עפרה קלינגר ולשר לביטחון הפנים גלעד ארדן, בדרישה לביטול הטבות הניתנות לאסירי חמאס הכלואים בישראל. זאת, בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS, לפיו בחודשים האחרונים תנאיהם של האסירים השתפרו, עם שורת הטבות שניתנה להם על ידי שב"ס, חרף החלטת הממשלה להקשיח את תנאי המאסר לאחר חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים ביוני 2014.

"אנו פונים אליך מאחר ובימים האחרונים נדהמנו לגלות כי החלטת לאשר מתן שלל הטבות ל-3,500 אסירים מארגון חמאס הכלואים בבתי הסוהר בישראל, לרבות הגדלת תקציב הקנטינה ב-200 שקלים, פתיחת ערוצי ספורט לצפייה בשידורי טורניר היורו 2016 והוספת ביצים רכות בארוחות", נמסר במכתב. "אנו מצפים שתפעלי לביטול החלטתך למתן ההטבות לאלתר, ותמנעי מאסירי חמאס לצפות במשחק חצי גמר היורו הראשון", הוסיפו בפנייה לנציבת שב"ס.

עוד בוואלה! NEWS:
טורקיה תעביר כסף לבנקים בעזה: פרטי הסכם הפיוס נחשפים
הרצוג: "לא היינו יכולים לדרוש מטורקיה מידע מעזה על הנעדרים?"
לראשונה לאחר הסכם הפיוס: ספינת סיוע טורקית לעזה עגנה בישראל

משפחת אורון שאול במאהל המחאה מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים. 26 ביוני 2016. נועם מושקוביץ
"הבן שלי נמצא מעבר לגדר כבר שנתיים". משפחת שאול במחאה מול מעון ראש הממשלה/נועם מושקוביץ

לדברי ההורים, "בלתי מתקבל על הדעת שאסירי החמאס ייהנו מתנאים מפליגים ויזכו לשלל הטבות נוספות, בעוד שארגון חמאס מסרב להשיב את בננו אורון וסגן הדר גולדין, שנפלו בשבי במבצע 'צוק איתן'". הם הוסיפו כי "חמאס נמנע עד כה מכל פעולה הומניטרית המתחייבת מהחוק הבינלאומי בדבר מסירת מידע אודות השבויים".

מכתבה של משפחת שאול הועבר גם לחברי ועדת השרים שתדון בהחזרת גופותיהם של שאול ושל הדר גולדין ובהשבתו של אברה מנגיסטו ושל אזרח ישראלי נוסף מרצועת עזה, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, ושר הפנים אריה דרעי. הוועדה הוקמה בעקבות דרישה שהעלה בקבינט כחלון לפני כשבוע, במהלך הדיון על אישור הסכם הפיוס עם טורקיה. לפי הודעת לשכת ראש הממשלה צוות השרים "ילווה ויטפל באופן רצוף בנושא השבויים והנעדרים, לרבות יצירת מנופים על החמאס".

משפחת אורון שאול – מחאה על הסכם הפיוס מול טורקיה – חסימת כרם שלום למעבר משאיות. לירון מולדובן
"ממשלת ישראל צריכה להבין את זה". המחאה במעבר כרם שלום/לירון מולדובן

ביום ראשון הפגינה משפחת שאול במעבר כרם שלום שבגבול רצועת עזה, בקריאה לממשלה להשיב את גופות בניהן. ההפגנה נועדה לחסום את תנועת המשאיות המעבירות סחורה ומזון מישראל לעזה, במחאה על הסכם הפיוס שנחתם בשבוע שעבר עם טורקיה, בטענה כי הוא מקל על העברת סיוע לעזה, ללא שום התייחסות להמשך החזקתם של גופותיהם של גולדין ושאול בידי חמאס.

"הבן שלי נמצא מעבר לגדר כבר שנתיים", אמרה האם. "עכשיו, אחרי ההסכם עם טורקיה, אנחנו חושבים שהכול הומניטרי. ואם זה כך, למה כל כך הרבה משאיות נכנסות לעזה ולא מחזירים את הבן שלי?". לדבריה, "לכן אנחנו מנסים לעצור את המשאיות בגופנו ולא ניתן שזה יימשך. ממשלת ישראל צריכה להבין את זה. היא שלחה את הבן שלי, ומחובתה להחזיר אותו אלינו".

איילין, אביו של אברה מנגיסטו הנמצא ברצועת עזה, מחוץ לישיבת הקבינט. נועם מושקוביץ
"אות קלון לממשלה". אביו של אברה מנגיסטו, בהפגנה מול ישיבת הממשלה בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ

ההפגנה במעבר כרם שלום נעשתה כצעד נוסף במחאת המשפחות, לאחר שלפני כשבוע הקימו מאהל מחאה מול בית ראש הממשלה בירושלים. בשבוע שעבר אמרה אמו של שאול בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי הסכם הפיוס עם טורקיה הוא "אות קלון לממשלה". לדבריה הממשלה דואגת לחמאס ולא לגורלם של בנה ושל גולדין. "אני לא מתכוונת לשבת בשקט, אני אהפוך את המדינה. עם כל זה שאני מרגישה לא טוב, אני אאזור כוחות ואחסום את זה. אני לא אתן לכם לזוז. לא היה ולא יהיה, אני מבטיחה, מילה שלי זאת מילה", אמרה שאול.

אורון שאול והדר גולדין הוכרזו רשמית כנעדרים רק לפני כחודש. עד אז, ובמשך כשנתיים, היו מוגדרים כחללי צה"ל שמקום קבורתם לא נודע. זאת, לאחר שנפלו במבצע "צוק איתן" בקיץ 2014 - שאול באסון הנגמ"ש בשג'אעיה וגולדין ב"יום שישי השחור" ברפיח. בעזה נמצאים גם אברה מנגיסטו, המוחזק ככל הנראה בידי חמאס; ואזרח ישראלי נוסף, שלא ברור גורלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully