וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השתדלנו שתהיה אווירת חג": משפחת מנגיסטו מחכה לחירות של בנה

28.4.2016 / 7:00

משפחתו של אברה מנגיסטו, המוחזק בידי חמאס בעזה מאז ספטמבר 2014, מספרת כי מצבה הבריאותי של האם הידרדר מאז החלה הפרשה. "החג הזה לא קל עבורנו", סיפר האח, "לא מאפשרים לנו לדעת מה מצבו"

צילום: בני בן סימון, עריכה: מתן חדד

(בתחילת החודש: חמאס הציג לראשונה את האזרחים הנמצאים בעזה)

כבר שנה וחצי שאברה מנגיסטו מוחזק בידי חמאס ברצועת עזה ואמו אגרנש מבקשת: "תחזירו לי את הבן שלי". לדברי בני המשפחה, מצבה הבריאותי של האם רעוע והמתח הנפשי נותן אותותיו. "כל הזמן אני בוכה, כבר שנה וחצי שאברה לא בבית, זה כואב לי בלב", סיפרה בבכי, "החג עבר עם הרבה דאגה אבל השתדלתי שתהיה אווירת חג בבית".

אגרנש הוסיפה כי היא מבקשת מחמאס לשחרר את בנה. "מדובר באדם שלא בריא בנפשו. הממשלה שלחה אותנו לארגוני זכויות אדם באו"ם, אין לנו קשר ישיר", אמרה. "אני מבקשת מחמאס, תחזירו לי את הבן, מדובר באדם שלא בריא שעשה טעות. אני מבקשת, תחזירו אותו הביתה".

לקריאה נוספת:
חמאס הציג לראשונה את האזרחים הנמצאים בעזה: "נתניהו משקר"
על חטא שחטאתם בזניחת אחי השבוי
עשרות הפגינו למען שחרור מנגיסטו: "מקרה הומניטרי"

אימו של אברהם מנגיסטו בוכה לאחר מסיבת העיתונאים באשקלון. יוני 2015. AP
"תחזירו לי את הבן שלי". אגרנש מנגיסטו, יוני 2015/AP

אילן, אחיו של מנגיסטו, סיפר על האווירה בבית בזמן החג ללא אברה. "החג הזה לא קל בכלל עבורנו, במיוחד בליל הסדר, כולם מרגישים חג אבל אחיך לא איתך, זה שובר את הלב", אמר האח. לדבריו, המשפחה עדיין לא קיבלה סימן חיים. "ביקשנו מהצלב האדום לראות אותו אבל הם לא נתנו לנו, אנחנו מדברים עם נציגי הממשלה והם מעדכנים אותנו. ממשלת ישראל מוכנה לשיח אבל חמאס לא מוכן, אפילו לבדוק מה מצבו הם לא נותנים.

"זה מקומם שמשפחות אסירים מחמאס מקבלים תנאים טובים מאוד בכלא ואחי, שהוא חף מפשע, לא מאפשרים לנו לדעת מה מצבו", הוסיף. "זה מקומם שהם זוכים לתנאים בכלא הישראלי ואחי לא זוכה אפילו לביקור הומניטרי. אנחנו מקווים שהוא יחזור לבית במהירות, זה משפיע על אימא שלי, על המצב הבריאותי שלה ועל המצב הנפשי שלה".

אברהם מנגיסטו, הצעיר הישראלי שנמצא בידי חמאס. באדיבות המשפחה
"מקווים שהוא יחזור לבית במהירות". אברה מנגיסטו/באדיבות המשפחה

מנגיסטו, בן 29 מאשקלון, חצה את גדר המערכת ונכנס לרצועה בספטמבר 2014, נעצר על ידי חמאס והועבר למקום מסתור. המידע על החזקתו של מנגיסטו ברצועה, המוגדר מעורער בנפשו, הועבר למשפחתו זמן קצר לאחר מכן. הצעיר הנוסף המוחזק ברצועה חצה את הגבול כמה פעמים בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully