וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: "לא היינו יכולים לדרוש מטורקיה מידע מעזה על הנעדרים?"

4.7.2016 / 0:44

יו"ר האופוזיציה התראיין באולפן וואלה! NEWS, התייחס להסכם עם טורקיה וגם לביקורת על הבטחות הפוליטיקאים. "המציאות מנפצת את ההבטחות של כולם. צריך לבחור - עם בתוך עם או היפרדות". גלנט: "יש הוגנים מטורקיה לתווך"

צילום: רויטרס, חברים לשעת צרה, דובר צה"ל, שי מכלוף , רוני כנפו, בני בן סימון. עריכת וידאו: ניר חן. עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה. הפקה: תום רוכלין.
ח"כ יצחק הרצוג, יושב ראש מפלגת העבודה. אפריל 2016. ראובן קסטרו
"עם בתוך עם - או היפרדות". הרצוג/ראובן קסטרו

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני) התראיין אתמול (ראשון) באולפן וואלה! NEWS ואמר כי הממשלה לא יכולה להתעלם ממשפחות שלושה הנעדרים, בעת חתימת הסכם הפיוס עם טורקיה, והיה עליה לדרוש מידע על אורון שאול, הדר גולדין ואברה מנגיסטו. לדבריו, "המשפחות אומרות שנתניהו הבטיח להן לעשות צעדים בנושא, אתה חושב שהוא לא היה יכול לדרוש מטורקיה להביא מידע מעזה?".

הרצוג התייחס גם לעניין הפיצויים שכלולים בהסכם, ואמר כי "ברגע שנותנים אותם לאלה שתקפו אותך זה עשוי להיות תקדים לאלה שיוציאו סכינים. אני יודע שהיה הסכם עם טורקיה כבר לפני כמה שנים, שליברמן פוצץ ונתניהו התקפל. אני יכול לומר שזה היה צריך להתנהל אחרת, אבל ההסכם הוא עובדה וטורקיה היא מדינה חשובה".

"שמעתי מישהו שאומר שכולם פה מוכרים סיפורים", המשיך הרצוג, "זה נכון. אתה שומע את בנט מבטיח הבטחות. אתה שומע את נתניהו מבטיח, את ליברמן, ובסוף זה מתנפץ מול המציאות. הם לא מסוגלים, מה לעשות, המציאות היא של התנגשות בין שני עמים וצריך להחליט - האם עם בתוך עם לנצח, או שהולכים להפרדה בין העמים, אנחנו כאן והם שם".

גלנט: "יש מתווכים הוגנים מהטורקים"

שר השיכון יואב גלנט התייחס גם הוא להסכם, ואמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי "מדינת ישראל חייבת לעשות כל מאמץ על מנת להביא את הבנים לקבר ישראל ואת אזרחיה לביתם".

עם זאת, הוא הדגיש כי "הסכם עם טורקיה הוא לא הפלטפורמה לעשות את זה. לטורקים אין את היכולת לעקוף את חמאס או את רצונו, ואם אנחנו רוצים להגיע להסכמה אנחנו נצטרך לעשות אותה - והשיטות והמחירים הם דברים ידועים. לא הטורקים צריכים לתווך בינינו לחמאס, יש הוגנים וטובים מהם, הגרמנים כבר הוכיחו את עצמם בעבר וכך גם אחרים".

(עדכון ראשון: 21:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully