וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת אביו של החלל אורון שאול שגופתו מוחזקת ברצועת עזה

הרצל שאול, אביו של החייל שחמאס מחזיק בגופתו מאז "צוק איתן", מת בבית החולים לאחר מאבק ממושך במחלה. בשבועות האחרונים נלחמה המשפחה על החזרת הגופה במסגרת הסכם הפיוס עם טורקיה. "הוא נעלב מאוד מהזלזול של נתניהו כלפיו", סיפר קרוב משפחתו

ספק 500

(בווידאו: הרצל יוצא מביתו למאהל המחאה בירושלים, יוני 2016)

הרצל שאול, אביו של סמל-ראשון אורון שאול שגופתו מוחזקת ברצועת עזה, מת היום (שישי) בבית החולים שיבא שבתל השומר, לאחר מאבק במחלת הסרטן. גופתו של אורון מוחזקת על ידי חמאס מאז מבצע "צוק איתן", שם נהרג בקרב בשג'אעיה. הלווייתו תקיים ביום ראשון בשעה 17:00 בבית העלמין בפוריה עילית.

שאול חלה בסרטן אחרי שבנו נהרג לפני כשנתיים. מאז עבר טיפולים בבית החולים פוריה שליד טבריה ובבית החולים שיבא. בחודש האחרון מצבו הידרדר, והוא אושפז בבית החולים שבתל השומר.

מאז מבצע "צוק איתן" מיעט שאול לדבר עם התקשורת והקדיש את רוב כוחו למשפחתו. הוא עבד כמדריך ומטפל לנוער בסיכון בטבריה, וב-26 ביוני עלה עם משפחתו לאוהל מחאה בירושלים על אף מצבו הבריאותי ואמר כי "הוא חייב זאת לאורון".

עוד בוואלה! NEWS:
יעלון על השבת גופות גולדין ושאול: "יש לי אחריות אישית כלפיהם"
ליברמן על החזרת גופות החיילים: "לצבא יש מחויבות להחזיר כל שבוי"
חמאס: השבויים הישראלים יקבלו אותו יחס שלו זוכים האסירים שלנו

זהבה והרצל שאול – הוריו של אורון שאול בביתם בפוריה עילית. ערן גילווארג
הרצל שאול על רקע תמונתו של בנו/ערן גילווארג

הוא נולד והתחנך בחצור הגלילית ואף שירת בשירות קבע בצה"ל. קרוב משפחתו של הרצל, שהתגורר משפחתו בפוריה עילית, תיאר אותו כפטריוט שאהב את המדינה בכל נפשו. "הוא התקשה לקבל את הבשורה כי אורון נהרג, אך לבסוף אמר כי הוא נאלץ לקבל את קביעת הצבא", אמר קרוב המשפחה, שהוסיף כי "לאחרונה הוא חש כי המערכת לא עומדת בהתחייבויותיה ויחד עם משפחתו וחברים החליט לצאת למאבק להשבת בנו והדר גולדין. הוא אמר 'שלחתי את בני לצבא, אני מבקש מהמדינה שתשיב אותו' כמה פעמים".

שאול הביע פעמים רבות אכזבה עמוקה מתפקוד הדרג המדיני וטען כי הופרו הבטחות שניתנו למשפחה ולפיהן חמאס לא יקבל דבר כל עוד גופת בנו, כמו גם גופת גולדין, לא יוחזרו לישראל. יום לפני שעלה עם משפחתו למחאה בבירה פנה לראש הממשלה ולחברי הקבינט ואמר: "לפני שתחתמו (על הסכם הפיוס עם טורקיה - א"א), לפני שתחליט, חשבו עלינו. חיכינו בשקט שנתיים. אני לא מבקש רחמים, אבל לא תהיה שוב הזדמנות כזאת".

קרוב משפחה נוסף סיפר על שאול כי היה בעל "לב ענק" ו"גיבור". "איזה גיבור הוא היה שעל אף כל הכאבים והייסורים, הוא קיבל עד אתמול כל אדם שבא לבקר אותו, כאילו מה שיש לו זה שפעת ולא מדובר באדם על ערש דווי", אמר. הוא הוסיף כי הרצל חש עלבון מהיחס של ראש הממשלה בנימין נתניהו וכי הוא "נעלב מאוד מהזלזול שהפגין כלפיו".

אביו של אורון שאול, הרצל שאול, מעל אנדרטה לזכרו ביום הזיכרון. מאי 2016. אלי אשכנזי
הרצל שאול מעל אנדרטה לזכר בנו/אלי אשכנזי

ראש הממשלה שלח תנחומים למשפחת שאול. "קיבלנו בצער רב את הידיעה על פטירתו של הרצל שאול, שסבל ממחלה קשה ונאבק בתקופה האחרונה על חייו. בפגישותינו עם הרצל ראינו אדם חזק, שהקדיש את כל זמנו ומרצו למאבק על בריאותו ולמאבק למען השבת גופת בנו אורון", מסר נתניהו. "אנו מבקשים להשתתף בצער המשפחה בשם כל עם ישראל ולהבטיח שנמשיך לפעול בכל המישורים להשבתו של אורון לקבר ישראל. מאמץ זה לא ייפסק עד שאורון ישוב הביתה".

הרמטכ"ל גדי איזנקוט ספד לשאול ושלח את תנחומיו למשפחה. "הרצל היה ראש משפחה למופת. אני שולח חיבוק חזק לזהבה ולבני המשפחה ברגעים קשים אלו. לפני כשבוע פגשתי בפעם האחרונה את הרצל והבטחתי לו שנמשיך לעשות הכל על מנת להשיב את אורון והדר הביתה, לקבר ישראל", אמר איזנקוט.

גם שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס למותו של שאול ואמר כי "משרד הביטחון ועם ישראל מרכינים את ראשם עפ טירתו של הרצל שאול". לדבריו, "נפגשתי עם הרצל לפני כחודש. הוא עשה כל שביכולתו על מנת להשיב את בנו אורון וצר לי שהוא לא זכה לכך לפני מותו. ממשלת ישראל מחויבת להשיב את גופותיהם של סמל-ראשון אורון שאול וסגן הדר גולדין ולהביאם לקבר ישראל".

שר הביטחון לשעבר משה יעלון, שפגש את בני משפחת שאול פעמים רבות מאז מבצע "צוק איתן", ספד אף הוא לשאול ותיאר אותו כ"איש אציל, אנושי ויוצא דופן, שיחד עם רעייתו בנו בית לתפארת". "הנסיבות הכואבות הפגישו בינינו לפני כשנתיים, ומאז היינו בקשר קרוב וחם מאוד, גם בימים שבהם הסרטן כרסם בו וגרם לו לייסורים קשים", אמר יעלון. "הרצל היה איש מיוחד, שכל מפגש ושיחה עימו הראו באיזו עוצמה אנושית הוא ניחן. כך היה גם לאחרונה, כשביקרתי אותו בבית החולים".

"המאבק בסרטן והגעגועים העזים לאורון, היו חלק מחייו של הרצל וחלק מחייה של המשפחה בחודשים האחרונים. מדינת ישראל לא תרפה עד שתשיב את אורון ואת הדר לקבר ישראל. זו מחויבותה לבנים ולמשפחות. זו מחויבותנו להרצל. זו גם מחויבותי האישית", הוסיף יעלון.

הרצל שאול ומשפחתו באזכרה לאורון שאול ביום הזיכרון 10 במאי 2016. אלי אשכנזי
משפחת שאול ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, מאי 2016/אלי אשכנזי

הנשיא ראובן ריבלין מסר אף הוא את תנחומיו למשפחת שאול ואמר כי "הרצל היה מוקד של עוצמה ונחישות במאבק להחזרת אורון הביתה". "בפגישתנו האחרונה קיוויתי וייחלתי שהרצל יאסוף כוחות ויתגבר על מחלתו. ברגעים קשים אלו, נחמה ואני שולחים חיבוק וניחומים לזהבה ולילדים", מסר הנשיא, והוסיף: "מדינת ישראל תמשיך לעשות כל שביכולתה כדי למלא את האחריות המוטלת עליה ולהביא את אורון למנוחת עולמים לצד אביו".

ראש האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג ספד לשאול. "עצב גדול על לכתו של הרצל שאול, אביו של הלוחם אורון שאול", כתב הרצוג, "כמה עצב וכאב ניבטו מעיניו בפגישתנו האחרונה לפני מספר שבועות ויחד איתם, כמה עוצמה וביטחון בצידקת מאבקה של המשפחה הצנועה הזו שרק רוצה לראות שוב את בנה". הרצוג הוסיף כי ימשיך לפעול בכל כוחו כדי לממש את משאלתו של המנוח.

בשבועות האחרונים, טרם נחתם הסכם הפיוס עם טורקיה, יצאה משפחת שאול למאבק יחד עם משפחתו של סגן הדר גולדין, במטרה להשיב את גופת בנם כחלק מההסכם. עם זאת, בסופו של דבר נחתם ההסכם ללא הסעיף.

בתוך כך, דווח כי שר הביטחון אביגדור ליברמן הביע בימים האחרונים התנגדות למשא ומתן לגבי החזרת גופותיהם של שאול וגולדין. שר הביטחון הכחיש את הדיווחים ואמר: "לא אמרתי מעולם את מה שערוץ 10 פרסם על גופות החיילים, אפילו לא מתוך שינה".

ליברמן ציין כי "לצבא יש מחויבות מוחלטת לדאוג לכל מי שמצוי בשבי ולהחזיר אותו הביתה", אך טען: "כמה שיותר נדבר על זה, נקשה על אותה משימה. זה מסוג הדברים שהשתיקה יפה להם". הוא הוסיף כי עמדתו בנושא ברורה והזכיר כי הצביע בממשלה נגד עסקת שליט.

(עדכון ראשון: 15:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully