וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגירת תיק הרצוג מפיחה תקווה אצל מקורבי דרעי: "העננה תתפזר בקרוב"

1.9.2016 / 22:00

בסביבתו של שר הפנים, שהחקירה נגדו נפתחה יממה לפני זו של יו"ר האופוזיציה, ממשיכים לשמור על הקו הממלכתי ומתאזרים בסבלנות. "אולי חוקרים פעולות שלא קשורות בהכרח לדרעי, ולכן נמנעים במשטרה מלומר את המילה האחרונה"

צילום: מאיר וקנין, עדי חשמונאי באמצעות סמארטפון וואווי - Huawai עריכה: טל רזניק

(דרעי על החשדות, במרץ: "גיליתי שהפכנו לאילי נדל"ן)

בסביבתו הקרובה של יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי סירבו היום (חמישי) להתייחס להודעת המשטרה, שלפיה היא ממליצה לסגור את התיק נגד יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג. "שתקנו עד עכשיו, ונמשיך להתאזר בסבלנות", אמרו. לכאורה, הייתה זו הזדמנות עבורם לתקוף את המשטרה סביב האפשרות שהיא נסחבת מידי עם התיק נגד דרעי - חצי שנה מאז שנחשפה פרשת השחיתות, הוא אפילו לא זומן לחקירה.

מקורביו העדיפו להמשיך בקו הממלכתי שהתווה. גם היום, נמנעו מעימות עם רשויות החוק ושמרו על שתיקה. שתי הפרשות, של דרעי והרצוג, נחשפו בתקשורת בהפרש של יממה בלבד וגם במשטרה ניהלו אותן כמעט במקביל. עם זאת, הרצוג נחקר באזהרה פעמיים ולעומתו, דרעי טרם נחקר.

עוד בנושא:
הותר לפרסום: מקורבו של דרעי שנחקר באזהרה - אחיו שלמה
לבד במערכה: דרעי החדש לא מתכוון ללכת הביתה, אך צפוי לו קרב אכזרי
בדיקת חשבונות, עדויות מהמשפחה והחרמת מסמכים: השר דרעי תחת חקירה

מסיבת עיתונאים של אריה דרעי בעקבות ההאשמות נגדו. נועם מושקוביץ
"גזרנו על עצמנו לא לצייר תמונה כאילו יש מלחמה בינו לרשויות". דרעי/נועם מושקוביץ

יהודה אבידן, פעיל ש"ס בולט שנחשב מקורב לדרעי, אמר היום לוואלה! NEWS כי בסביבתו של השר מתכוונים להמשיך לדבוק בשתיקה. "מהיום הראשון גזרנו על עצמנו לאפשר למשטרה לעשות את עבודתה נאמנה ולא לאפשר לאף אדם לצייר כאילו יש מלחמה בין דרעי או אנשיו לרשויות החוק", אמר. "עם כל הקושי שהעננה הזו מרחפת מעלינו, נמשיך להתאזר בסבלנות. אני בטוח שגם אצל אריה ימצאו לנכון לסגור במהרה את התיק וכך נוכל כולם להמשיך בעשייה בצורה משוחררת יותר".

אבידן לא ממהר להסיק שאם נסגרה החקירה נגד הרצוג, החקירה של דרעי צריכה להיסגר באותו יום או עוד קודם. "אנחנו מאמינים שאין כאן יד מכוונת. יכול להיות שבשל העובדה שהרצוג נחקר בפועל, המשטרה הזדרזה יותר, אצל אריה לא הייתה חקירה וייתכן בעקבות כך שיש מי שסבור שלא צריך למהר לנקות את שמו. אנחנו בכל מקרה מקווים שהדברים יסתיימו במהרה".

ישיבת סיעת המחנה הציוני, הכנסת. 13 ביוני 2016. נועם מושקוביץ
"אלה שתי חקירות שונות. מה הקשר בין האחת לשנייה?". הרצוג/נועם מושקוביץ

גורם בש"ס הוסיף כי "אין קשר בין חקירת הרצוג או ההחלטה במסגרתה לחקירה של אריה". לדבריו, מדובר ב"שתי חקירות שונות. מה הקשר בין אחת לשנייה? החקירה של הרצוג היא על הפריימריז ב-2013 וזו של דרעי על עניינים אחרים שכבר התבררו ככלום. מה זה אומר? שבאותו יום שסוגרים תיק נגד הרצוג צריך לסגור גם תיק נגד דרעי? אני לא יודע, אבל אולי במשטרה מבצעים פעולות חקירה שאינן קשורות בהכרח לדרעי ולכן נמנעים שם לומר את המילה האחרונה. אולי".

מאז נחשפה הפרשה שבה לכאורה מעורב דרעי, נקט שר הפנים בקו ממלכתי שבו הוא נמנע מהתבטאויות נגד רשויות אכיפת החוק, אף שבפרשה הקודמת שבה היה מעורב התנהל בצורה הפוכה. החקירה במשטרה אמנם מעיקה עליו אישית, אך לא מפריעה לו למלא את תפקידיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully